Defect geleverd artikel rtour geweigerd, pakket weigeren?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:48
Ik heb zitten zoeken maar kan niet iets vinden wat nou het verstandigste is. De geweigerde retour aan de deur aannemen of weigeren?

Ik heb een decentrale WTW unit besteld via
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
. Bij de eerste levering was de unit al defect geleverd, en niet zo een klein beetje ook (rooster was afgebroken en schoepen van de ventilator afgebroken, zal een flinke val gemaakt hebben). Ik heb deze direct retour gestuurd en een andere besteld. Helaas was de 2e ook defect (schoep(en) afgeboken). Ook weer terug gestuurd en nieuwe besteld. De derde levering was notabene de eerste unint zonder verzegeling, Die aangemeld voor retour en dan maar 2 units besteld (gezien het risico dat ik weer een defect geretourneerde zou ontvangen). Na een lange levering via
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
(het was even zoek) de 2 units ontvangen, uitgepakt, en jawel ook weer de schoepen kapot.

De verpakking van deze dingen is ook niet echt handig, er zit een zwaar element in een buis waar ook de ventilator in zit, een reepje karton zou die van elkaar af moeten houden maar blijkbaar (bij bruusk vervoer bijv.) botsen de interne delen zo hard op elkaar dat er schoepen afbreken.

Ik heb de laarste order dus ook terug gestuurd en het maar opgegeven, op zoek naar een andere oplossing.

Maar nu het volgende: een van de retouren is geweigerd omdat deze beschadigd is en in hun voorwaarden staat dat het product onbeschadigd retour moet komen. Ik snap dat ze balen dat ik alles terug stuur maar nu krijg ik dus de door hun defect geleverde unit weer opgestuurd. Ik verwcht dat ze dat met de andere paketten nu ook gaan doen

Ik heb ze een mail gestuurd dat het al defect was bij levering dus heb nog goede hoop dat het goed afloopt.

Maar wat is wijsheid. De unit die nu (als ze dat daawerkelijk doen) weer mijn kant op komt weigeren aan de deur of toch aannemen en dan uiteindelijk weer retour moeten sturen? In welk geval beschadig ik mijn rechten het minst?

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18:53

Fanta

FordPerformance™️

Heb je alle defecte units gewoon terug gestuurd onder WKOA, of heb je ze netjes aangemeld als 'beschadigd geleverd'?

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
2x als defect in iedergeval. Mischien in de haast de andere retouren als ‘geen reden’ geselecteerd. Op zich ook even afwachten hoe ze reageren op mijn mail maar mochten ze (te) snel zijn met het weer opsturen vraag ik me af wat uiteindelijk handiger is. Weigeren scheelt weer 1x verzendkosten voor de leverancier als we er alsnog uitkomen…

En mischien ook een beetje vroeg hier gepost, de retour die ze wilden terugsturen is ondertussen toch geaccepteerd dus vooralsnog complimenten voor de winkel (nu hopen dat de laatste 2 pakketten ook goed gaan), ben wel benieuwd wat alsnog het beste zou zijn als je dit overkomt.

[ Voor 29% gewijzigd door mjl op 01-10-2025 17:09 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Fanta schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 16:11:
Heb je alle defecte units gewoon terug gestuurd onder WKOA, of heb je ze netjes aangemeld als 'beschadigd geleverd'?
Het geschreven verhaal lijkt op wkoa idd, anders bestel je niet zelf een nieuwe?
Ik heb deze direct retour gestuurd en een andere besteld.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:54

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Ik lees niet of je je geld al terug hebt, of niet. Dat maakt natuurlijk wel uit voor de acties die je wil of kunt nemen.

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
thunder7 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 18:00:
Ik lees niet of je je geld al terug hebt, of niet. Dat maakt natuurlijk wel uit voor de acties die je wil of kunt nemen.
Nee, geld nog niet terug uiteraard, denk dat het wel met een sisser afloopt aangezien de retour ondertussen wel geaccepteerd lijkt.
YakuzA schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 17:25:
[...]

Het geschreven verhaal lijkt op wkoa idd, anders bestel je niet zelf een nieuwe?

[...]
Het platform adviseerde zelf om het defecte product terug te sturen en zelf een nieuwe te bestellen. Knop ‘Retour sturen’ gebruikt en een barcode gekregen om te verzenden.

[ Voor 42% gewijzigd door mjl op 01-10-2025 21:39 ]

-------

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-10 10:25
Als je je geld terug hebt ga je weer bij diezelfde verkoper bestellen?
Je hebt wel veel uithoudingsvermogen als je na zo vaak hetzelfde euvel toch opnieuw blijft bestellen.

Het moet op den duur toch duidelijk zijn dat ze niet kunnen leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
Gadgeteer schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 07:30:
Als je je geld terug hebt ga je weer bij diezelfde verkoper bestellen?
Je hebt wel veel uithoudingsvermogen als je na zo vaak hetzelfde euvel toch opnieuw blijft bestellen.

Het moet op den duur toch duidelijk zijn dat ze niet kunnen leveren?
Iets met 3x is scheepsrecht…

-------

Pagina: 1