Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cmoes87
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 15:17
Steeds meer financiële software draait volledig in de cloud. Superhandig voor samenwerken, maar wat betekent dit voor security en compliance?

Hebben jullie voorkeur voor EU-hosting vs. US-tools (die vaak groter zijn, maar ook gevoeliger voor dataverzoeken van buiten Europa)? Hoe belangrijk vinden jullie ISO-certificeringen of audit trails bij dit soort software?

Zelf zie ik dat bedrijven nog vaak spreadsheets mailen (met alle risico’s van dien). Cloud tools zijn veiliger, maar dan moet je wel de juiste keuzes maken qua dataopslag en toegangsbeheer.

Hoe kijken jullie hier tegenaan? Is dit voor jullie een dealbreaker, of vooral iets waar de IT-afdeling zich druk over maakt?

Zelf werk ik bij een partij (*knip*) die hier oplossingen voor bouwt, maar ik ben vooral benieuwd naar jullie ervaringen en meningen. 😊

[ Voor 1% gewijzigd door Zr40 op 01-10-2025 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Modbreak:Welkom op GoT!

Helaas is het subforum Persoonlijke financiën, studie en loopbaan niet de juiste plek voor dit onderwerp. Het zou mogelijk beter passen in Privacy en beveiliging.

Echter is volgens onze huisregels reclame/promotie/werving niet toegestaan. En ook in Privacy en beveiliging is marktonderzoek niet gewenst. Daarom gaat dit topic op slot.

[ Voor 7% gewijzigd door Zr40 op 01-10-2025 16:32 ]

Dit topic is gesloten.