Ik heb een woning met één badkamer, op de eerste etage. Nu vraag ik me af of het mogelijk is om een kamer (de wasruimte) op de tweede etage om te bouwen tot badkamer. Omdat ik er weinig verstand van heb, plaats ik dit topic. Want als het kansloos is, hoef ik niet allerlei bedrijven te gaan bellen.
De situatie is als volgt:
Eerste etage:
:strip_exif()/f/image/2ygbbTI5ZwVUNA1qgXAd60nE.jpg?f=fotoalbum_large)
Tweede etage:
:strip_exif()/f/image/H2Ea9JbIACK249fRjbQJidTW.jpg?f=fotoalbum_large)
Het blauwe blok links in het midden van de wasruimte is een Zehnder Comfofan, voor mechanise ventilatie. En de blauwe cirkel daarbij is de dikke pijp die eruit gaat, de vloer in.
Zoals je ziet is de wasruimte precies boven de badkamer op de eerste etage. Er is een koudwater aansluiting, waar de wasmachine op aangesloten is. Maar om te douchen zal er dus ook een warm water aansluiting naar toe moeten? Of een boiler die het koude water opwarmt? We hebben momenteel geen boiler. Warm water komt geloof ik via de meterkast het huis binnen (stadsverwarming).
Vragen die ik heb:
De situatie is als volgt:
Eerste etage:
:strip_exif()/f/image/2ygbbTI5ZwVUNA1qgXAd60nE.jpg?f=fotoalbum_large)
Tweede etage:
:strip_exif()/f/image/H2Ea9JbIACK249fRjbQJidTW.jpg?f=fotoalbum_large)
Het blauwe blok links in het midden van de wasruimte is een Zehnder Comfofan, voor mechanise ventilatie. En de blauwe cirkel daarbij is de dikke pijp die eruit gaat, de vloer in.
Zoals je ziet is de wasruimte precies boven de badkamer op de eerste etage. Er is een koudwater aansluiting, waar de wasmachine op aangesloten is. Maar om te douchen zal er dus ook een warm water aansluiting naar toe moeten? Of een boiler die het koude water opwarmt? We hebben momenteel geen boiler. Warm water komt geloof ik via de meterkast het huis binnen (stadsverwarming).
Vragen die ik heb:
- Zou er in deze ruimte een douche geplaatst kunnen worden, of kan dat helemaal niet, vanwege de mechanische ventilatie?
- De douche moet zijn water ergens kwijt kunnen. Door de vloer naar de badkamer eronder? Of is dat helemaal niet mogelijk? Is er nog een andere optie?
- Hebben we hiervoor een boiler nodig? Of moeten we warm water op een andere manier krijgen?
[ Voor 0% gewijzigd door Compuhair op 01-10-2025 14:25 . Reden: Aangegeven dat ik stadsverwarming heb. ]