Producten direct toevoegen aan wensenlijst vanuit nieuws

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleP38
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 23:02
1. Welk probleem ervaar je?
Wanneer Tweakers een nieuwsartikel publiceert over een nieuw product, is er geen eenvoudige manier om dit product direct vanuit het artikel te volgen of toe te voegen aan mijn wensenlijst. Hierdoor moet ik handmatig zoeken in de Pricewatch of wachten tot het product beschikbaar komt om het daarna zelf te volgen.

2. Waarom is dat een probleem?
Dit zorgt voor onnodige extra stappen en vergroot de kans dat ik interessante producten vergeet toe te voegen. Zeker bij producten die pas later op de markt komen, zou ik graag vroegtijdig op de hoogte willen blijven van beschikbaarheid en prijsontwikkelingen. Het huidige proces maakt dit omslachtig en minder gebruiksvriendelijk.

3. Hoe vaak loop je er tegenaan?
Dit gebeurt regelmatig, eigenlijk telkens wanneer er een nieuw product wordt aangekondigd dat mijn interesse heeft. Met name bij hardware- en consumentenelektronica-nieuws komt dit vrij vaak voor.

4. Hoe ziet de ideale oplossing er voor jou uit?
Bij elk nieuwsbericht op de frontpage waarin een nieuw product wordt genoemd, zou er een optie moeten zijn om dit product direct te volgen of aan mijn wensenlijst toe te voegen. Hierdoor zou ik automatisch meldingen of e-mails kunnen ontvangen zodra:
• het product beschikbaar komt bij webwinkels, of
• de Pricewatch een interessante deal signaleert.

Dit maakt het eenvoudiger om producten te volgen vanaf het eerste nieuwsbericht en zorgt voor een soepelere integratie tussen de frontpage en de Pricewatch/wensenlijst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:06
3. Hoe vaak loop je er tegenaan?
Dit gebeurt regelmatig, eigenlijk telkens wanneer er een nieuw product wordt aangekondigd dat mijn interesse heeft. Met name bij hardware- en consumentenelektronica-nieuws komt dit vrij vaak voor.
Hier gaat het wringen, want producten komen in de regel pas in de pricewatch als ze daadwerkelijk beschikbaar zijn, of concreet. Dus dan moet de auteur dat ook gaan checken en eventueel invoeren.

Gerelateerde producten zoals bij reviews lijken me niet gek

[ Voor 6% gewijzigd door 418O2 op 01-10-2025 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
418O2 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 13:41:
[...]

Hier gaat het wringen, want producten komen in de regel pas in de pricewatch als ze daadwerkelijk beschikbaar zijn, of concreet. Dus dan moet de auteur dat ook gaan checken en eventueel invoeren.

Ze linken regelmatig naar de pricewatch, dus op zo'n moment moet het wel mogelijk kunnen zijn.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleP38
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 23:02
418O2 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 13:41:
[...]

Ik ben geen ontwikkelaar, dus ik weet niet precies wat technisch mogelijk is of zou moeten zijn. Wat ik wel zie, is dat Tweakers steeds vaker in hun YouTube-video’s verwijst naar de Pricewatch, wat natuurlijk ook een extra verdienmodel voor hen is. Een zo soepel mogelijke integratie tussen de frontpage, YouTube en Pricewatch zou naar mijn idee dus extra waarde kunnen bieden.

Als voorbeeld: de Logitech MX Master 4. Wanneer je via een review naar het product gaat, zie je dat veel gebruikers dit hebben gemarkeerd als “Willen” en een paar als “Hebben”, inclusief prijsdalingen. Hoe gaaf zou het zijn als je dit meteen vanaf de frontpage zou kunnen doen? Dit zou volgens mij ook het bereik en de aandacht voor de Pricewatch vergroten, en mogelijk extra traffic genereren.

Een ander voorbeeld is de Kindle Scribe e-reader met kleurenscherm. Ik ben zelf op zoek naar een eInk-reader met schrijffunctie. Dit lijkt me een erg interessant product, maar het is nog niet beschikbaar. Als er een mogelijkheid zou zijn om dit product alvast te markeren als “Willen” en vervolgens een notificatie te krijgen zodra het in de Pricewatch verschijnt, zou dat enorm handig zijn.