Tool om keukenoffertes sneller te vergelijken

Pagina: 1
Acties:
  • 696 views

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jorn188
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 06-10 09:40
Hey allemaal,

Onlangs kreeg ik mijn nieuwbouwhuis opgeleverd en moest ik een keuken uitkiezen. Daarbij viel me op hoe ontransparant keukenoffertes zijn: vaak nauwelijks vergelijkbaar, terwijl er soms duizenden euro’s verschil zat tussen bijna identieke voorstellen. Bij sommige zaken probeerden ze ons zelfs te overtuigen met gebakjes en andere extraatjes. Gelukkig heb ik hier op Tweakers veel hulp gehad om de juiste keuze te maken.

Daarnaast had ik ook een tool gebouwd die offertes analyseert en overzichtelijk vergelijkt. Nu twijfel ik of het de moeite waard is om deze tool wellicht verder te ontwikkelen en beschikbaar te maken. Daarom wil ik eerst peilen of er behoefte voor is.

Heb je een keukenofferte en wil je weten of je een eerlijke deal krijgt? Stuur me een DM met je offerte. Ik laat mijn tool er gratis naar kijken en deel de output met je. Zo kan ik mijn tooltje beter testen en weet je zelf wellicht ook beter waar je aan toe bent.

Ik hoop dat dit niet overkomt als reclame oid.. mocht dit wel zo zijn hoor ik graag waar ik dit wel zou mogen plaatsen. @mods: Ik realiseer me nu dat ik eerst contact met jullie had moeten opnemen voordat ik dit postte. Ik zag dit te laat en kan mijn bericht nu helaas niet meer verwijderen. Ik hoop dat jullie mijn post toch in overweging zouden kunnen nemen ivm relevantie. Zal de tool indien hij waarde biedt gratis hier delen.

Dank alvast :)

[ Voor 12% gewijzigd door jorn188 op 01-10-2025 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCQ
  • Registratie: Maart 2024
  • Niet online

JCQ

Ik heb geen keukenofferte liggen huer, maar ben wel benieuwd wat je bevindingen zijn op hoofdlijnen. Waar moet je met name op letten bij het vergelijken van offertes van keukenboeren? Waar zitten typisch de grootste verschillen van aanbieder tot aanbieder? Wat zijn de beste winstpakkers voor de prijsbewuste consument? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-10 15:40
Ook geen keuken offerte liggen, maar complimenten voor het Tweakersgehalte; zelf een tool bouwen,verder ontwikkelen en willen delen met de community :D

[ Voor 13% gewijzigd door Terrz op 01-10-2025 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Deel anders je github/codeberg/whatever hier als dat mogelijk is?

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-10 12:13
Voordat ik keihard bullshit roep, wellicht goed dat je even aangeeft waarop je die offertes dan vergelijkt?
En helemaal hoe jij denkt te bepalen of je een eerlijke deal krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 07:41
Geen offertes liggen. Maar destijds van het nieuwe huis wel aan vergelijking gedaan. Soms op de grove manier: Hebben ze alles meegenomen wat we willen? Zo nee: Aan de kant.... Zo ja: Nader bekijken.
jorn188 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 12:57:
Daarnaast had ik ook een tool gebouwd die offertes analyseert en overzichtelijk vergelijkt. Nu twijfel ik of het de moeite waard is om deze tool wellicht verder te ontwikkelen en beschikbaar te maken.
Nu is de vraag: Waarop analyseer je de offertes? Op welke criteria vergelijk je?
jorn188 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 12:57:
Heb je een keukenofferte en wil je weten of je een eerlijke deal krijgt? Stuur me een DM met je offerte. Ik laat mijn tool er gratis naar kijken en deel de output met je.
Wat is een goede deal? ;) Dat is de vraag. Ik heb bij een keukenboer gezeten: Hij gaf aan dat "alles" geregeld kon worden. Toen puntje bij paaltje kwam moesten we naar de "buren" om tegels uit te zoeken, zelf de boel laten omleggen. Goed, hij is het niet geworden. De keukenboer uit DLD deed een aantal dingen niet omdat hij dat volgens de Duitse wet niet mocht doen. Of niet kon regelen (zoals een elektricien en/of loodgietier) omdat hij geen contacten had in NL. Ook hij viel af. De andere keukenboer was ook aannemer. Dus alles in huis. Zij gaven een scherpe offerte voor alleen de keuken en een "losse" offerte voor de bijkomende werkzaamheden. Zo konden we de boel goed vergelijken. Alleen dan heb je iedere keer van net iets andere apparatuur bij de ene leverancier dan de andere. Dat is altijd zo fijn. Of met aanrechtbladen e.d. Ook zoiets. Hoeveel garantie heb je e.d. Wat zit wel in de offerte en wat niet? Dus de vraag is inderdaad: Waarop vergelijk je de offertes? Hoe weet je "wat een goede deal" is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-10 15:28

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je vraag om de tool te testen past beter in [Alg] Welke tools heb jij gemaakt? - deel IV. Vooralsnog is het vragen naar testers in een DM ongewenst en daarom zie ik ook weinig heil in een losstaand topic.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.