Nee, bzip2 is nog beter =)
Maareh, Maverickje wil misschien een grafisch klikdingetje. In dat geval, zoek ff op freshmeat.net of rpmfind.net of je wat leuks tegenkomt. Gnozip of de KDE counterpart zal wel goed wezen dacht ik.
Maareh, Maverickje wil misschien een grafisch klikdingetje. In dat geval, zoek ff op freshmeat.net of rpmfind.net of je wat leuks tegenkomt. Gnozip of de KDE counterpart zal wel goed wezen dacht ik.
Yup, een ge-bzip2-de tarball (oftewel .tar.bz2) is het best. Maar een gegnuzipte tarball (.tar.gz of
.tgz) is het meest gebruikte.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Mja, dat wel met reden hoor... jij wilt namelijk NIET een .bz2 uitpakken op een 486...Op dinsdag 18 september 2001 19:47 schreef Reyn_Eaglestorm het volgende:
Yup, een ge-bzip2-de tarball (oftewel .tar.bz2) is het best. Maar een gegnuzipte tarball (.tar.gz of.tgz) is het meest gebruikte.
Winzip via WINE kan ook
met papier mache kun je alles maken!!
Hier is ooit een post over geweest op www.tweakers.net. Ik heb toen naar aanleiding daarvan (bzip won voor gzip) een aantal tests gedraaid. Hier een quote:Op dinsdag 18 september 2001 18:23 schreef reinouts het volgende:
Nee, bzip2 is nog beter =)
[...]
Ik heb even een paar kleine tests gedraaid. Eerst heb ik mijn complete /var/-directory getarred (werd een bestand van 166MB), vervolgens heb ik daar gzip op gezet om te comprimeren. Gzip wist het bestand op redelijke termijn te comprimeren:
odysseus:/# time gzip --best var.tar
real 2m33.946s
user 1m49.690s
sys 0m3.380s
Het bestand werd ongeveer 29MB, tijdens het gzippen was het geheugengebruik van gzip beperkt tot enige honderden kilobytes.
Vervolgens gunzipped...
odysseus:/# time gunzip var.tar.gz
real 0m24.947s
user 0m5.780s
sys 0m2.090s
dan weer samengeperst, nu met bzip2:
odysseus:/# time bzip2 var.tar
real 11m0.658s
user 7m42.540s
sys 0m5.280s
Het totaalbestand was ongeveer 24MB. Het comprimeren duurde zoals te zien is veel langer (11 minuten tegen 2.34 minuten...). Bovendien was de systemload hoger tijdens het draaien van bzip2 dan van gzip. Geheugengebruik van bzip2: ca. 7MB. Dit is dus VEEL meer dan dat van gzip, al zal het de meeste mensen weinig uitmaken met 128MB intern of meer.
Het bestand nog voor een laatste maal unbzipped:
odysseus:/# time bunzip2 var.tar.bz2
real 1m36.738s
user 1m7.480s
sys 0m2.980s
Tot slot nog een test met gzip in zijn normale (niveau 6) mode:
odysseus:/# time gzip var.tar
real 1m7.805s
user 0m43.120s
sys 0m2.990s
Het bestand dat dit opleverde was ongeveer 30MB. Het weer gunzippen van dit bestand duurde practisch even lang als de maximaal gecomprimeerd versie (scheelde minder dan een seconde).
Conclusie: bzip2 maakt een bestand van 166MB tot een bestand van 24MB in 11 minuten, gzip maakt een bestand van 166MB tot een bestand van 30MB in iets meer dan een minuut...Bzip2 maakt het bestand met zo'n 6MB kleiner, maar doet wel TIEN keer zo lang over het comprimeren! En dan is dit nog een directory met veel tekstbestanden, het sterke punt van bzip2 boven gzip (zie grafiek bij artikel). Hoewel in sommige gevallen die 6MB zeker belangrijk zal zijn werpt dit toch wel een ander licht op de zaak dan die test doet.
Note: de meeste tests zijn tweemaal gedraaid om op afwijkingen te controleren. Ik zal de resultaten hier niet posten in verband met de lengte van deze reply, maar de uitkomsten lagen dicht in de buurt van wat er nu uitkwam. Tests zijn gedraaid op een Athlon 700 met 128MB SDRAM aan boord.
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
LOL...Op dinsdag 18 september 2001 20:29 schreef Servowire het volgende:
Winzip via WINE kan ook
daar had ik nog niet aan gedacht nee
"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman
Ik ben nogal een Linux noob (zoals jullie misschien al gelezen hebben in vorige topics), en nu heb ik linux eindelijk draaien. En als ik download heb ik dus die gz bestanden. Eerst wist ik helemaal niet wat het was, maar ik was ff iets aan het onderzoeken en stond er comprimeerd nog wat, dus... zal wel gezipt zijn.
Maar is er echt geen andere manier om ze uit te pakken, want ik weet namelijk helemaal niet hoe je naar een andere dir gaat (kweet geen eens waar ik het opgeslagen heb).
Maar is er echt geen andere manier om ze uit te pakken, want ik weet namelijk helemaal niet hoe je naar een andere dir gaat (kweet geen eens waar ik het opgeslagen heb).
13:37
Gewoon gzip of bzip2, waarom zou je iets anders willen? Bzip2 pakt super goed in, maar ik vind het echt te traag, zelfs op moderne PC's.
Verwijderd
Onder KDE is er een grafische tool beschikbaar genaamd 'ark' en op de console zou je eens met mc kunnen proberen de file te openen (selecteren en dan enter).Op woensdag 08 mei 2002 01:11 schreef DarkUnreal het volgende:
Ik ben nogal een Linux noob (zoals jullie misschien al gelezen hebben in vorige topics), en nu heb ik linux eindelijk draaien. En als ik download heb ik dus die gz bestanden. Eerst wist ik helemaal niet wat het was, maar ik was ff iets aan het onderzoeken en stond er comprimeerd nog wat, dus... zal wel gezipt zijn.
gnome heeft toch ook een gui tooltje
ben ff linux loos (bezig met LFS)
Verwijderd
File Roller, soort van winzip-achtige grafische interface voor gzip, bzip2 etc.Op woensdag 08 mei 2002 02:07 schreef NeOTheMaTriXM het volgende:
gnome heeft toch ook een gui tooltje
Pagina: 1