Passen deze onderdelen bij elkaar? Advies altijd welkom!!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indra.7
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 15-10 10:56
Hallo Tweakers,
Dit is de eerste keer dat ik een gaming computer samen stel. Ik heb vele video's proberen te kijken om er uit te komen wat het beste is voor mijn wensen. Helaas is het niet zo makkelijk want vele mensen raden andere dingen aan, en sommige worden ook betaald om bepaalde onderdelen aantraden. Daarom dacht ik om mijn vragen op Tweakers te zetten, in de hoop dat er mensen zijn die er verstand van hebben en mij kunnen helpen of advies geven.
Ik zit zelf op technicus opleiding dat zorgt er voor dat de computer soms best wel veel eisende programma's moet kunnen runnen. Ook moet er wel paar programma's op de achter grondt kunnen runnen / open staan als ik bezig ben met school, en moeten er ook genoeg tab bladen open kunnen staan. Als ik aan het game ben luister ik soms muziek of belle ik met mensen, dat zou de computer ook aan moeten kunnen.
Ik ben van plannen om verschillende soorten spelen te spelen. Ik hou er van om een single player open world game te kunnen spelen op hoge settings. Maar als ik samen speel met vrienden hou ik ook van shooter games, waar je met meerdere mensen speelt.
Games die ik speel in het kort. Ark, Gta v, Call of duty, fornite, minecraft (met mods), Genshine Impact, Red red redemption 2, indiana jones, Last of us II en Planet Coaster 2 enzovoort.
Mijn wensen zijn dat ik deze games op hoge graphics kan spelen zonder gestoter, ook zou ik het waarderen als ik mijn school werk vlekkeloos er op kan doen. Ook zou ik het erg fijne vinden als deze computer over 5 jaar nog steeds de nieuwste titels kan spelen, die dan uitkomen (dat hoeft niet perse op de hoogeste graphics te zijn, zou mooie zijn als die dat wel kan).
Zoals ik al eerder had benoemd is dit mijn eerste keer, daarom probeer ik rondt een budget van 2000 euro -/+ te blijven. (Als ik 200 euro extra moet besteden om er voor te zorgen dat alles optimaal werkt en nog jaren mee kan is dat oke.)
Mijn vragen:
1. Passen deze onderdelen bij elkaar en zou alles werken?
2. Is deze build over 5 jaar nog goed voor de nieuw titels?
3. Zijn er onderdelen die ik beter kan wisselen voor een goedkopere variant of duurdere? Zo ja welke en waarom?
4. Welke onderdeel wordt de bottle nek van deze build?
5. Is deze build over 3/5 jaar makkelijke te upgrade?

Onderdelen:
Cpu: AMD Ryzen 7 9800X3D 4.7 GHz 8-Core Processor
(Ik twijfel tussen deze en de Ryzen 7 7800X3D. Heb voor nu deze gekozen omdat ik wil dat deze computer over 5 jaar nog goed werkt.)
Cpu cooler: Thermalright Aqua Elite V3 66.17 CFM Liquid CPU Cooler (wit)
(Ik ben bang dat deze niet genoeg gaat koelen. Als iemand weet of deze goed genoeg is laat het mij weten!!).
Gpu: Gigabyte AERO OC GeForce RTX 5070 Ti 16 GB Video Card
(Ik heb voor Nvidia kaart gekozen omdat dat net iets meer in mijn straat je licht dan een amd kaart.)
Moederbord: Gigabyte X870 AORUS ELITE WIFI7 ICE ATX AM5 Motherboard
(Ik ben bang dat deze niet genoeg aansluitingen voor de case heeft. Als iemand dat weet laat het dan alsjeblieft weten alv bedankt!!).
Ram: TEAMGROUP T-Force Delta RGB 32 GB (2 x 16 GB) DDR5-6400 CL32 Memory
(Ik twijfel 32 gb of dit genoeg is over 5 jaar of dat ik voor 64 gb moet gaan je krijgt meer voor je geld als je 64 gb kiest maar mischien is 64 wel over kill. want je kunt later altijd andere er bij zetten of nieuw halen over 3/5 jaar.)
Ssd: Samsung 990 Pro 2 TB M.2-2280 PCIe 4.0 X4 NVME Solid State Drive
(Hierbij vraag ik mij het zelfde af maar dan of 2 gb genoeg is of dat ik 4 gb nodig ga hebben. Door de hoeveelheid grote games die ik wil spelen.)
Case: Montech KING 95 PRO ATX Mid Tower Case (wit)
(Ik twijfel of ik extra fans nodig ga hebben voor deze case, en of dat kan. Ook ben ik Bang dat aansluitingen aan de voor kant, niet kunnen worden aangesloten op de moeder bord waardoor het nutteloos is.)
Stroom: Lian Li EDGE 1000 W 80+ Platinum Certified Fully Modular ATX Power Supply
(Deze had ik gekozen door de witte kabels die er bij komen. En als ik later nog iets wil upgraden dat dat dan kan).
(Mijn build is gefocused op een witte uitstraling, ik vindt het niet erg om een andere kleur moeder bord er in te zetten of ram als dat nodig is. het liefste zou ik wel een moederbord die wel wit of zilver details heeft.)

Totaal prijs die pcpartpicker aangeeft:
$2288.51

Voel je vrij om je gedachten te delen en adviezen te geven alles is welkom!!!
Ik ben al heel erg dankbaar als een paar mensen zullen reageren en mij kunnen helpen!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9V8P-2lz3F7h2MyzbGfobzivsXQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NskCMhylyKIgU8ZzLszFgOHL.png?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
Ik zou eens een kijkje nemen in Best Buy Guide: Desktop Best Buy Guide, kan wellicht wel goed helpen :)

Op welke resolutie wil je gamen? Aangezien dat nogal wat invloed heeft op wat je nodig hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indra.7
Bedankt voor je antwoord!
Ik dacht er zelf aan om minimaal 1440p resolutie te game. om dat mooier is voor single player open world games.
(Het is altijd mooie als die games in 4k kan spelen!)

[ Voor 23% gewijzigd door Indra.7 op 30-09-2025 21:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miyazono
  • Nu online
1440p en 4K is nogal een verschil in grafische performance die je nodig hebt. Ook is de processor minder belangrijk des de hoger je resolutie is.
Maar je moet dus ook nog een monitor aanschaffen? Wat is je budget voor alles? Want fatsoenlijk 4K spelen + een monitor erbij zal een stuk duurder zijn dan wat je nu als lijstje hebt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miyazono
  • Nu online
En om even antwoord te geven op al je vragen.
1) Ja.
2) Moeilijk te zeggen aangezien toekomstige games nog niet uit zijn en dus niet te proberen zijn op deze hardware ;)
3) Zelf zou ik het hele lijstje anders doen maar dat onderbouw ik zo wel.
4) Hoogstwaarschijnlijk de videokaart.
5) Zekers.

Zoals ik hierboven zei, processor ligt er voornamelijk aan op welke resolutie je wilt gamen, wat voor games, en wat je budget is.
Koeler is meer dan goed genoeg.
5070 Ti is een super goede kaart voor 1440P. Zelf vind ik de 9070 XT een stuk interessanter omdat je dezelfde performance krijgt voor een stuk minder geld.
Moederbord is vrij duur, ik weet niet wat voor aansluitingen en dergelijke je allemaal wilt hebben maar wss kan je ook uit de voeten met een goedkoper moederbord. Met case aansluitingen bedoel je de front panel connectors? Dit is allemaal standaard en past gewoon op elk moederbord.
Voor de games die je nu aangeeft te willen spelen is 32GB meer dan genoeg. Om nu 64GB te kopen voor de toekomst is niet zo interessant. Geheugen vervangen is makkelijk dus tegen de tijd dat 32GB niet meer voldoet kan je het vervangen.
Zelf heb ik voor gaming meer dan genoeg aan 2TB, ik heb toch maar 1 paar handen dus kan maar 1 game tegelijk spelen, dus ik heb maar een paar games geinstalleerd en alles wat ik niet meer speel verwijder ik gewoon en installeer ik wel weer als ik het weer wil spelen :P Extra opslag kan je ook altijd nog bij plaatsten mocht je in de toekomst merken dat 2TB toch een beetje krap wordt. Ook is the 990 Pro voor een gaming pc best wel overkill, de extra snelheid tegenover een goedkopere nvme ssd ga je in games niks van merken.
Behuizing is altijd vrij persoonlijk aangezien het voornamelijk aankomt op wat je mooi vind. De Montech behuzing komt met 6 fans dus extra is niet nodig. Behuizing heeft een fan hub dus ook geen zorgen dat de fans niet allemaal op het moederbord passen.
Lian Li Edge is geen slechte voeding, maar als het op witte voedingen aankomt is er beter te krijgen voor minder geld.

Ik zou ook aanraden om de pricewatch hier te gebruiken voor een lijstje ipv pcpartpicker aangezien je dan Nederlansde prijzen en beschikbaarheid krijgt ipv Amerikaanse ;) Handleiding Pricewatch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:38

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Wat is nu grof gezegd zie is een mooie basis, maar het is wel belangrijk te weten welke technische programma's je gaat draaien. Over het algemeen geldt dat je met een midrange processor voor gaming op 1440P al prima uit de voeten kunt, en als je echt 4K wil gamen maakt de processor zelfs eigenlijk niks meer uit en gaat het vooral om je grafische kaart.

Met jouw budget kun je denk ik heel simpel de 4K Best-Buy-Guide volgen, als je dit als basis neemt:
Best Buy Guide: De beste 4k-game-pc
ben je al een eind op weg. Veel onderdelen zijn dan een stuk beter in balans, jouw moederbord en CPU zijn nogal prijzig en niet nodig voor je gebruik, een 5070 Ti is weer net te krap voor 4K. De 5080 die in de Best Buy Guide zit is voor 4K voldoende, alleen het model dat ze hebben geselecteerd is wel relatief duur, dus als je dan daarvoor in de plaats uitvoering: Gigabyte GeForce RTX 5080 WINDFORCE OC SFF 16G
neemt, heb je voor rond de €2000 een systeem wat beter in staat is om 4K te gamen dan jouw preset.

[ Voor 11% gewijzigd door DeNachtwacht op 30-09-2025 22:45 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indra.7
Super erg bedankt voor al reactie dit helpt mij al ver op weg!!
Mijn totale budget licht tussen de 2500 en 3000 euro. (hier moet een computer voor komen een beeldscherm en een toetsenbord (Muis heb ik al)).
Voor een moederbord:
wifi (wifi 6 minimaal) en bluetooth, bios flash, minimaal 2 x usb 3.0 / 3.1, 2 x 3,2 usb, internet port, port voor geluid en microfoon, minimaal 1 usb c port.
En ook dat alles goed werkt met de rest van de onderdelen en dat de front panel kan worden aangesloten en dat alles optimaal werkt. Ook 4 ram slots en minimaal 2 ssd slots en een van die twee sots met heat sink . En een redelijke audio. Het alle belangerijkste is dat die makkelijke upgrade baar is over 2/3 jaar.
(Plus punt zou wel zijn als die witte of zilver details heeft. En )
Ook is het goed om te weten dat 32 gb ram en 2 tb ssd genoeg zal zijn. En dat ik geen extra fans hoef aan het schaffen. dankjewel!
(Heeft u misschien een aanbeveling voor een goedkoper ssd die nog wel snel genoeg is? En heb ik echt 1000 Watt nodig of 850 ook genoeg (Ook als ik van video kaart zo veranderden naar een 5080?)
(Welke cpu zouden jullie dan aanraden voor een RTX 5080, Ryzen 7 9800X3D of Ryzen 7 7800X3D of een hele andere? En Waarom?)
Bedankt voor alle adviezen en tips zoals Pricewatch gebruiken voor Nederlands prijzen en een goedkoper video kaart te delen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indra.7
Ik heb net ff gekeken op Pricewatch wat erg help vol was. Ik ben er ook achter gekomen dat een witte build redelijk wat duurder is dan een zwarte. Nu kwam de vraag bij mij op of ik in mijn budget niet beter voor een zwarte build kan gaan. (Met de gedachten om een RTX 5080 te gebruiken.) Zo dat ik meer budget kan stoppen in een goed beeld scherm?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miyazono
  • Nu online
In principe past een witte build met 4k OLED monitor en RTX 5080 in je budget. Het enige probleem is dat 4k gaming nog steeds heel zwaar is en als je kijkt naar benchmarks dan haalt de RTX 5080 in recente games gemiddeld 90 fps op hoge grafische instellingen. Dit gemiddelde zal in de toekomst alleen maar omlaag gaan als games zwaarder worden. Dus op 4k gamen met een RTX 5080 moet je genoegen nemen met of wat lagere fps of lagere graphics.
Wat ik zou doen is gewoon lekker wat geld in je zak steken en een hele leuke 1440p pc nemen en het geld wat je bespaard gebruiken om over een jaar of 3/4/5 of zo weer een nieuwe videokaart te kopen. Zo zitten de RX 9070 XT en RTX 5070 Ti beide rond de 130 fps gemiddeld op 1440p.
Een zwarte build is inderdaad goedkoper, maar als je een witte build mooi vind en het niet erg vind wat extra te betalen dan is dat zeker gewoon een optie.

Bijvoorbeeld zoiets
#CategorieProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 7800X3D Tray€ 311,30€ 311,30
1MoederbordenGigabyte B850M AORUS ELITE WIFI6E ICE€ 195,99€ 195,99
1VideokaartenASRock AMD Radeon RX 9070 XT Steel Legend€ 664,99€ 664,99
1BehuizingenMSI MAG PANO M100R PZ White€ 99,-€ 99,-
1MonitorsDell Alienware AW2725D Zwart€ 490,-€ 490,-
1WaterkoelingMSI MAG Coreliquid A13 360 Wit€ 89,-€ 89,-
1Geheugen internCrucial Pro Overclocking CP2K16G60C36U5W€ 99,90€ 99,90
1VoedingenXPG CORE REACTOR II 850W Wit€ 139,-€ 139,-
1Interne SSD'sLexar NM790 (zonder heatsink) 2TB€ 121,99€ 121,99
Totaal€ 2.211,17
Prestatieverschil tussen de 7800X3D en 9800X3D is minimaal op 1440p. Ik vind persoonlijk de meerprijs van de 9800X3D het in dit geval dus niet waard. Wil je graag elke druppeltje performance eruit persen en toch graag die enkele fps extra hebben kan je altijd de 9800X3D nemen.
Mooi en goed wit moederbord met alle features die je maar kan bedenken zo'n beetje.
Een witte 9070 XT, vrijwel net zo snel als de 5070 Ti maar wel een heel stuk goedkoper. Als het op raytracing aankomt is die ietsjes langzamer.
Leuke MSI behuizing met veel glas en RGB plus een bijpassende waterkoeler van MSI wat makkelijk is voor het matchen van RGB ;)
32GB wit geheugen met AMD EXPO ondersteuning.
Uitstekende kwaliteit witte voeding met witte kabels. 850W is voldoende, ook voor bijvoorbeeld een RTX 5080. Meer dan 850w heb je eigenlijk pas nodig als je een RTX 5090 er in wilt stoppen.
Een zeer vlotte en leuk geprijsde 2TB ssd.
En als laatste nog een 1440p OLED monitor.

Mocht je toch 4K willen en het niet erg vinden om iets mindere fps te hebben dan kan je altijd de videokaart in dit lijstje vervangen voor uitvoering: INNO3D GeForce RTX 5080 X3 OC WHITE en de monitor voor uitvoering: AOC Agon Pro AG326UD Zwart

Toetsenbord is vrij persoonlijk, de een vind clicky blue switches heel fijn, de ander snelle linear red switches, etc.
Zelf doe ik mijn meeste toetsenbord shoppen op Aliexpress. Daar kan je heel veel leuks vinden. Anders zijn er ook goede toetsenborden te vinden op Amazon van bijvoorbeeld Epomaker or Royal Kludge

[ Voor 3% gewijzigd door Miyazono op 01-10-2025 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fe2O3
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:46

Fe2O3

Ja das roest

AMD CPUs hebben genoeg aan bijv. uitvoering: Thermalright Peerless Assassin 120 SE een AIO is nodeloos complex en duur.

Dum de dum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyazono
  • Nu online
Fe2O3 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 10:20:
AMD CPUs hebben genoeg aan bijv. uitvoering: Thermalright Peerless Assassin 120 SE een AIO is nodeloos complex en duur.
Met een budget van maximaal 3000 euro is een paar tientjes extra uitgeven aan een AIO voor de looks niet zo erg hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fe2O3
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:46

Fe2O3

Ja das roest

Miyazono schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 10:33:
[...]

Met een budget van maximaal 3000 euro is een paar tientjes extra uitgeven aan een AIO voor de looks niet zo erg hoor ;)
Vloeistof en een mechanische pomp vs 2 fans zijn qua betrouwbaarheid niet hetzelfde ;)

Dum de dum

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16:59
Fe2O3 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 10:35:
[...]

Vloeistof en een mechanische pomp vs 2 fans zijn qua betrouwbaarheid niet hetzelfde ;)
tja misschien niet, maar moderne waterkoelers gaan sowieso niet vaak stuk hoor, valt reuze mee. Daarnaast is het wel duidelijk dat de topicstarter graag een pc heeft met een bepaald uiterlijk, dan is een waterkoeler echt geen slecht idee om te monteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:05
7800x3d met een 5080 draaien hier met marge op een Corsair rm750 voeding.

4K gaat prima op een 5080, en een goede 4K monitor geeft 1440p eventueel ook prima weer. Verder heb je nog dlss upscaling en framegen beschikbaar voor de zwaarste titels. En "high" ipv ultra settings is natuurlijk ook een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indra.7
Ik wil jullie allemaal heel erg bedanken voor alle adviezen en antwoorden op mijn post en vragen!!
Ik ga jullie adviezen mee nemen, en ga deze week wanneer ik tijd heb mijn lijst aan passen waar dat nodig is. Ik denk er op dit moment aan om een cpu ryzen 7 7800X3D te nemen met een gpu RTX 5080.
Ook heb ik naar de lijst gekeken die Miyazono bij elkaar heeft gesteld. Deze lijst heeft me erg geholpen over bepaalde vragen die ik had. Daar zitten ook onderdelen tussen die ik, in mijn lijst ga verwerken.
De Tweakers video heb ik ook gekeken en dat hielp ook al.
Ik hou jullie zeker nog op de hoogte en als ik de lijst af heb plaats ik hem hier.
De tip van een toetsen bord is ook erg help vol!!
Als mensen nog suggesties hebben laat het altijd weten! Alles is welkom!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indra.7
Hallo tweakers,
Het is een tijdje terug dat ik een vraag had over de onderdelen. Zoals ik eerder had benoemd zou ik een lijst maken van onderdelen en die hier delen met jullie. Ik loop alleen tegen een () probleem aan en vroeg mij of jullie advies voor mij hadden.
Ik was van plan om RTX 5080 te gebruiken in mijn build, alleen ik vond de prijs zeer hoog voor 16 gb v-ram. Ik had liever een kaart gezien met meer v-ram zodat ik niet tegen een v-ram bottel nek zou lopen over een paar jaar. (Zoals ik eerder had benoemde wilde ik het liefst een pc bouwen die over paar jaar nog geen dure upgrade nodig zou hebben). Nu heb ik dus gehoord dat Nvidia bezig is met de 50 super series, en mensen hebben het er over dat die meer v-ram gaan krijgen voor bijna de zelfde mrsp prijs als de normale 5080. Helaas zeggen veel mensen dat die pas uit komt rondt de feest dagen of het begin van 2026, en als die net uit komt duurt het meestal ook een tijdje totdat de prijzen weer dalen. Mijn plan was wel om ergens in november al een pc te hebben omdat ik op dit moment geen heb. De RTX 5080 super is de kaart die ik het liefste uiteindelijk in mijn build wil hebben. Mijn vraag was dus wat zouden jullie aan raden, nu een RTX 5080 kopen. En als die prijzen dalen een RTX 5080 super te halen en mijn (oude) RTX 5080 weer verkopen. Of een RX 9070 XT halen (omdat die goedkoper is) en als de prijzen dalen de RTX 5080 super halen. Of raden jullie iets heel anders aan dan hoor ik het ook heel graag!! (In de 5/8 maanden tijd totdat de RTX 5080 super in prijs gezakt zou zijn ben ik van plan om ook te sparen voor die kaart).
En hoe veel stroom zou ik nodig hebben voor zoon 5080 super is 850 watt genoeg of 1000 watt?
Ik wil jullie heel erg bedanken voor alle adviezen en antwoorden!
Als je nog ideeën hebt of adviezen laat het altijd weten alles is welkom!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

5080 super zal denk ik gewoon tussen de 5080 en 5090 in komen qua prijs, want er is geen concurrentie daar van amd. Dus reken op rond de €1700-1800. In games is 24GB vram nog niet echt van meerwaarde, dus ik denk dat je met een 5080 prima uit moet kunnen en je daar prijs/kwaliteit de beste koop mee hebt. Simpelweg omdat dat stapje hoger echt voor de hoofdprijs gaat. Voor heel veel games is 4k gewoon wel met 100-120fps prima haalbaar op ultra settings, met dlss4 sowieso en vaak zijn een paar kleine nauwelijks zichtbare settings uitzetten heel handig. Zo heb ik antialiasing bijvoorbeeld uit staan want op 4K zie je dat toch niet. Net zoals schaduwen op medium ipv ultra zetten in games best wat oplevert in fps zonder dat je het echt ziet.

Eventueel kun je een tweedehands 4090 overwegen tegen die tijd, als een 5080 super met dezelfde 24GB vram uit is zullen die wellicht wat gaan dalen en een leuke deal kunnen zijn (liggen nu nog steeds tussen €1700-1850). Maar nogmaals zelf zou ik het hier misschien gewoon lekker bij laten, hogere gpu past simpelweg niet goed in je budget en dat zal komend jaar denk ik niet gaan veranderen. Bovendien is 24GB vram nu gewoon relatief duur en niet nodig in games. Dat heeft een simpele reden: de consoles. Gamemakers kunnen wel iets her en der tweaken op pc’s, maar dat is relatief heel duur als je je spel niet op consoles met grafische kaarten met veel minder vram kan spelen. Wat je dus altijd ziet dat er weer een echt grafische boost komt als een nieuwe console uit is omdat game developers dan weer echt grote stappen zetten omdat ze dan in 1x aan console en pc verkopen kunne verdienen met “het mooiste spel”. Met de nieuwe PlayStation op zijn vroegst eind 2026 maar eerder 2027, kun je dat soort games pas tegen 2028 verwachten.

En als je dan over vier jaar een update doet is dat dus juist niet duur meer, maar zijn 24gb kaarten betaalbaarder geworden en zitten ze zelfs in consoles. Kortom slimmer via die weg te doen.

[ Voor 38% gewijzigd door DeNachtwacht op 11-10-2025 09:39 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indra.7
Super erg bedankt voor je antwoord!!
Goed om te weten dat een rtx 5080 met 16 gb v-ram genoeg is voor game. En dat 24 gb v-ram nog niet nodig is voor game. De uitleg die je er bij geeft is ook erg duidelijk en daardoor begrijp ik het nu ook beter!!
Nu vraag ik me dan nog steeds iets af. Zitten er ook grote verschillen tussen de verschillende soorten rtx 5080 modellen? En zijn er modellen die ik beter niet kan halen? (Is het je geld waard om een duurdere 5080 te halen omdat de kaart dan beter wordt gekoeld?)
Als je nog ideeën hebt of adviezen, laat het altijd weten alles is welkom!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

@Indra.7 Nee hoor, een OC versie is een overgeklokte versie en je hebt ook versies met extra stille fans bijvoorbeeld. Maar het is en blijft dezelfde chip dus de prestaties liggen er dicht tegenaan. Momenteel kun je voor €1020-1050 een prima 5080 vinden, tuurlijk kan een mooi model voor 1099 nog interessant zijn maar vele duurder zou ik zelf niet kiezen omdat dat relatief dan een hoop geld extra is voor in principe dezelfde chip.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indra.7
Dat zou goed nieuws zijn. Want ik was al bang dat ik 1300 euro zou moet uitgeven voor een goede 5080. En als ik er eentje rondt de 1000 euro zou kunnen halen. scheelt mij dat toch weer 300 euro!
Ik hoop wel dat de prijzen niet al te veel gaan stijgen de aankomende weken. Want helaas kan ik pas onderdelen gaan bestellen rond het einde van oktober begin november. Ik weet ook niet of het zin heeft om te wachten op black Friday, vaak zie je dat ze de prijzen flink laten stijgen net voor black Friday.
Bedankt voor je antwoorden!! (Ik probeer het altijd wel op te zoeken alleen vaak zie je dat mensen worden betaald om iets te zeggen. Of dat er vele menings verschillen zijn over de meeste onderwerpen.)
Pagina: 1