Hue dimmer switch V2 krijg ik niet meer aan de praat.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucdegroot
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:23
Heeft iemand een verklaring?

De nieuwe batterij heeft 3,2 volt
Aan/uit indrukken geeft geen oranje lichtje
Ook de resetknop lang ingedrukt houden geeft geen lichtje

Volgende dag batterij weer gemeten: nog maar 2,6 volt
Weer nieuwe batterij erin … zelfde probleem

Ook in de buurt van de bridge houden helpt niet; volgens mij ook niet nodig want een tweede dimmer switch werkte wel direct na de batterij wissel.

Ik ben bang dat deze kapot is maar misschien zie ik iets over het hoofd

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Je hebt een flink verschil in capaciteit van de CR2450 batterij. Je hebt ze van bijvoorbeeld 250 mAh maar ook tegen de 600 mAh. Je moet de grootste varianten kopen, want anders zijn de batterijen zo op. Je kunt de dimmers ook niet voorzien van nieuwe firmware als de batterij niet sterk genoeg is. Ik kwam daar pas achter toen ik 15 waardeloze cr2450 batterijen had gekocht. Die waren uit de verpakking al 0 procent in de Hue dimmer.

Je hebt zelfs een hack om 2 AA batterijen in serie te gebruiken om de dimmer te voorzien van nieuwe firmware. Wellicht kun je die 2 AA batterijen ook proberen om te kijken of die nog werkt. Zie dit topic met plaatjes https://github.com/Koenkk/zigbee2mqtt/issues/26230.

[ Voor 23% gewijzigd door tdn135 op 30-09-2025 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:53

DataGhost

iPL dev

Probeer de batterij uit de werkende dimmer switch dan eens? Dan weet je wat beter waar het aan lag. Je zal niet de eerste zijn die er een oude/verlopen batterij in stopt die direct inkakt onder enige load. Kijk ook of er geen stukken metaal verbogen zijn die de batterij kortsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Soms zijn knoopcel batterijen gewoon slecht, probeer een andere.