hoe een bedrag optellen bij een ander blad in excel?

Pagina: 1
Acties:
  • 302 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry70
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:56
ik wil een bedrag uit blad A optellen bij een bedrag van Blad B. In blad A heb ik een uitkomst van deze formule:
=SOM(G4:G16) dit moet opgeteld worden bij een bedrag op blad B. Wie kan mij helpen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Dan doe je iets als =SOM(G4:G16)+'Blad A'!B16 :)

In dit voorbeeld pak je de waarde van B16 op Blad A en die wordt opgeteld bij de som van de getallen op het blad waar je formule invult.

[ Voor 59% gewijzigd door spone op 30-09-2025 17:29 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry70
Sorry ik moet het even opnieuw doen zo is het compleet wat ik wil =SOM(G4:G16) komt uit blad A moet opgeteld worden naar blad B op blad B heb ik een bedrag staan bij H13
nu moet het bedrag uit A opgeteld worden met het bedrag wat staat bij H13 Dit bedrag wil ik dan bij W16 ingevuld krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
De vraag is een beetje wazig verhaal (sorry), maar de informatie waar je het mee zou moeten redden is:

Om een cel van een ander blad te gebruiken zet je
code:
1
'Naam van ander blad'!
voor de cel die je wil gebruiken van dat blad en maak je vervolgens de formule zoals normaal.

Niks mis met zelf een beetje proberen.

[ Voor 6% gewijzigd door spone op 30-09-2025 18:22 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry70
Bedankt, klopt ik stoei er ook lekker mee tot de puzzel opgelost is, maar je hebt mij lekker op weg geholpen alleen die aanhalingstekens vind ik verwarrend ik neem aan dat die er niet bij horen in excel toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

henry70 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 18:37:
Bedankt, klopt ik stoei er ook lekker mee tot de puzzel opgelost is, maar je hebt mij lekker op weg geholpen alleen die aanhalingstekens vind ik verwarrend ik neem aan dat die er niet bij horen in excel toch?
Jawel, die aanhalingtekens zijn juist nodig omdat er spaties in de naam van het blad kan staan ;)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:43
Terwijl je een formule aan het tikken bent in een cel en je wilt een cel in een ander tabblad invoegen kan je ook gewoon naar het andere tabblad navigeren, de cel aanklikken en vervolgens enteren.

Dus je tikt bijvoorbeeld:
=SOM(A1:A10)+
navigeer naar ander tabblad
selecteer betreffende cel
ENTER

Dan pakt ie automatisch de juiste naam in je formule.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Bij dit soort vragen wil je altijd eerst de eerste hulpteksten lezen en de inhoudsopgave van de rest. Dan kom je antwoord tegen. Alternatief is zoeken bij google naar 'hoe een bedrag optellen bij een ander blad in excel?' wat naar dezelfde antwoorden leidt.

We denken graag mee, maar wel graag zulke pogingen eerst zelf wagen. Dat was ook waarom die tekst er stond die je uit de topicstart weg hebt gehaald.

Hoewel we graag meedenken, sluit ik deze daarom toch. Vul voortaan ajb het sjabloon in. met name: wat heb je geprobeerd, waar loop je vast.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.