Ik heb een probleem met m’n MacBook Pro uit 2018, na volledig leeglopen van de batterij terwijl ik erop aan het werk was, gaat hij nu niet meer aan en lijkt er eigenlijk helemaal niets meer te gebeuren als hij aan de lader hangt.
Ding is 7 jaar oud, maar werkte toch zonder enige kuren. Batterij duur was ook nog prima, kan helaas die conditie ervan nu niet checken,
maar gezien het na een batterydrain is opgetreden, en deze dus ook 7 jaar oud is, zal het wel daaraan liggen.
Logic board kapot plots zonder dat er iets is gebeurd lijkt me minder waarschijnlijk, evenals dat alle usb poorten ineens kapot zijn.
Apple support en internet geven wat dingen aan die je kan doen:
- andere lader/andere kabel/andere poort geen effect
- Powerknop langdurig inhouden: geen effect
- SMC resetten: meermaals geprobeerd, geen effect
- NVRAM/PRAM resetten: geen effect
Net bij de Amac hier in de stad geweest, die meteen aangeven: 2018 MacBook Pro, doen we geen reparatie meer van, sturen we niet meer op. Genius Bar zit net te ver weg en vrees dan hetzelfde antwoord.
Dan maar zelf aan de slag.
Batterij durf ik zelf wel te vervangen, maar wilde toch even navragen of ik iets over het hoofd zie.
Denken jullie nog aan een andere oorzaak, of andere opties om te proberen.
En evt tips t.a.v. de batterij wissel?
Batterij inmiddels vervangen, helaas geen verbetering
Iemand nog adviezen t.a.v. Logic board reparatie?
Ding is 7 jaar oud, maar werkte toch zonder enige kuren. Batterij duur was ook nog prima, kan helaas die conditie ervan nu niet checken,
maar gezien het na een batterydrain is opgetreden, en deze dus ook 7 jaar oud is, zal het wel daaraan liggen.
Logic board kapot plots zonder dat er iets is gebeurd lijkt me minder waarschijnlijk, evenals dat alle usb poorten ineens kapot zijn.
Apple support en internet geven wat dingen aan die je kan doen:
- andere lader/andere kabel/andere poort geen effect
- Powerknop langdurig inhouden: geen effect
- SMC resetten: meermaals geprobeerd, geen effect
- NVRAM/PRAM resetten: geen effect
Net bij de Amac hier in de stad geweest, die meteen aangeven: 2018 MacBook Pro, doen we geen reparatie meer van, sturen we niet meer op. Genius Bar zit net te ver weg en vrees dan hetzelfde antwoord.
Dan maar zelf aan de slag.
Batterij durf ik zelf wel te vervangen, maar wilde toch even navragen of ik iets over het hoofd zie.
Denken jullie nog aan een andere oorzaak, of andere opties om te proberen.
En evt tips t.a.v. de batterij wissel?
Batterij inmiddels vervangen, helaas geen verbetering
Iemand nog adviezen t.a.v. Logic board reparatie?
[ Voor 4% gewijzigd door Chriztiaan op 01-10-2025 22:09 ]