Kan Plex Server niet meer claimen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-10 15:22
Beste allen,

Een aantal weken geleden was er een lek bij Plex waarna geadviseerd werd om wachtwoorden te vervangen. Ik was toch al toe aan het jaarlijkse rondje wachtwoorden vervangen dus meteen maar gedaan. Direct daarna ontstonden er wat problemen met mijn server, dat was relatief makkelijk op te lossen door in Preferences.xml een aantal regels te verwijderen. Alles leek opgelost. Tot een aantal dagen geleden ik op geen enkel apparaat mijn media meer zag. Ik was nog wel ingelogd, echter niets te zien, geen library of wat dan ook.

In eerste instantie dacht ik, regels in het Preferences.xml bestand weer verwijderen en het zal wel weer opgelost zijn. Helaas blijkt dat niet zo te zijn. Om een of andere reden lukt het me niet meer om mijn server te claimen, wat ik ook doe.

Wat ik al heb geprobeerd op dit moment:
- PlexOnlineHome="1", PlexOnlineMail="jane@example.com", PlexOnlineToken="RanD0MHex1DecIm4LtoKeNheR3", PlexOnlineUsername="ExampleUser" - verwijderd uit Preferences.xml (dit werkte eerder als oplossing).
- Nieuwe Plex token aangevraagd via plex.tv/claim, en handmatig in het Preferences.xml bestand gezet.
- Volledige Preferences.xml verwijderd
- Server claimen via WebUI > pagina denkt even na maar komt daarna met dezelfde "Claim" knop weer terug
- Alle Authorized devices verwijderd
- Via incognito ingelogd in WebUI om eventuele cookies te omzeilen

Op dit moment als ik inlog via de WebUI lijkt er ook geen server aan mijn account gekoppeld te zijn, ik zie geen libraries of media.
Onderstaand de huidige inhoud van mijn Preferences.xml.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<Preferences 
IPNetworkType="dualstack" 
OldestPreviousVersion="1.42.1.10060-4e8b05daf" 
MachineIdentifier="feb50f48-4e88-4d80-bc39-b09ecd205809" 
ProcessedMachineIdentifier="c3ce0ce107e530d2937d8ffd19a54f764b0c9146" 
AnonymousMachineIdentifier="19436dc8-3cc1-41ee-a360-6ab03b113452" 
MetricsEpoch="1" 
GlobalMusicVideoPathMigrated="1" 
AcceptedEULA="1" 
PublishServerOnPlexOnlineKey="0" 
PlexOnlineToken="<knip>" 
PlexOnlineUsername="<knip>" 
PlexOnlineMail="<knip>" 
LanguageInCloud="1"/>

Misschien dat iemand hier ziet wat ik over het hoofd zie, of een andere goeie oplossing hiervoor heeft want ik weet echt even niet meer wat ik nog kan proberen..

Alvast bedankt!

Edit:

Goed om toe te voegen misschien, ik heb nu in het settings menu ook alleen maar mijn profielsettings en Plex Web settings, geen enkele serversetting.

[ Voor 3% gewijzigd door Heaget op 30-09-2025 13:19 ]

Beste antwoord (via rens-br op 02-10-2025 08:55)

• Heaget
Mijn probleem is inmiddels opgelost, de uiteindelijke oplossing is waarschijnlijk heel specifiek voor mijn configuratie maar ik post het toch.

Ik draai Plex in een LXC container in Proxmox.
De dag ervoor heb ik op de Proxmox host Tailscale geinstalleerd
Tailscale heeft de settings van /etc/resolv.conf overschreven, daardoor kon Plex geen URL meer resolven.
De oplossing in mijn situatie was simpelweg Tailscale weer verwijderen, alles (host, containers) opnieuw opstarten, op dit moment heb ik het niet specifiek nodig, later check ik wel weer hoe ik dat voor elkaar kan krijgen.
TheMystery schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 15:28:
Heb je de claim via commandline en curl al geprobeerd:
Jou antwoord heeft me uiteindelijk wel tot deze ontdekking geleid dus alsnog bedankt daarvoor!

[ Voor 18% gewijzigd door Heaget op 01-10-2025 11:26 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:13

de plex-media-server te stoppen
preferences.xml (bij mij /var/lib/plexmediaserver/Library/Application Support/Plex Media Server/Preferences.xml) aan te passen zodat de volgende values in ieder geval niet ingevuld staan, reset naar "" is voldoende.:
PlexOnlineHome="1"
PlexOnlineMail="jane@example.com"
PlexOnlineToken="RanDoMHexIDecIALtoKeNheRE"
PlexOnlineUsername="ExampleUser"
Server weer starten
Via plex.tv/claim een token opvragen (let op is maar een paar minuten geldig)
Lokaal (via SSH bv) token claimen middels commando "curl -X POST 'http://127.0.0.1:32400/myplex/claim?token=PASTE_TOKEN_HERE' "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
Als ik dat doe krijg ik een internal server error..

code:
1
curl -X POST 'http://127.0.0.1:32400/myplex/claim?token=claim-abc123'

code:
1
<html><head><title>Internal Server Error</title></head><body><h1>500 Internal Server Error</h1></body></html>

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Heaget
Mijn probleem is inmiddels opgelost, de uiteindelijke oplossing is waarschijnlijk heel specifiek voor mijn configuratie maar ik post het toch.

Tailscale heeft de settings van /etc/resolv.conf overschreven, daardoor kon Plex geen URL meer resolven.
De oplossing in mijn situatie was simpelweg Tailscale weer verwijderen, alles (host, containers) opnieuw opstarten, op dit moment heb ik het niet specifiek nodig, later check ik wel weer hoe ik dat voor elkaar kan krijgen.
TheMystery schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 15:28:
Jou antwoord heeft me uiteindelijk wel tot deze ontdekking geleid dus alsnog bedankt daarvoor!

[ Voor 18% gewijzigd door Heaget op 01-10-2025 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:13
Heaget schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:25:

[...]

Idd specifiek probleem, i.i.g. fijn dat het opgelost is. En wat basic troubleshooten met cli is altijd handig om mee te beginnen.