Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrl-alt-del-f4
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 21-10 15:02
Xiaomi heeft in China de 17 Pro Max gelanceerd. Mijn Oppo Reno 2Z uit 2020 is wel toe aan upgrade. Alleen heeft Xiaomi nog niet bekend gemaakt of en wanneer deze telefoon naar Europa komt. Nu zie ik online webwinkels die de telefoon aanbieden. Heeft iemand hier ervaring mee? Zitten hier nadelen aan?

In het kort mijn vraag:
Hoe kom ik aan een Xiaomi 17 Pro Max in Europa, of kan ik beter wachten totdat hij officieel beschikbaar is?

Beste antwoord (via ctrl-alt-del-f4 op 01-10-2025 23:07)

• Jacques112
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20-10 20:27
Een chinese xiaomi omzetten naar europe is sinds kort NIET meer mogelijk als je geen chinees burger bent. Je moet allerlei documenten aanleveren als bewijs dat je daadwerkelijk in china woont om de BL te kunnen unlocken

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:44
Als je op xiaomi.eu kijkt zit je in de beste hoek voor deze informatie, en ook om de telefoon van Chinese naar niet Chinese software om te zetten.

Je kunt ook zelf prutsen ermee, zoals: Tweaking Oppo Find X8 Ultra (Chinese Firmware)) doet met een Chinese Oppo, maar dat gaat niet even soepel.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Jacques112
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20-10 20:27
Een chinese xiaomi omzetten naar europe is sinds kort NIET meer mogelijk als je geen chinees burger bent. Je moet allerlei documenten aanleveren als bewijs dat je daadwerkelijk in china woont om de BL te kunnen unlocken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 22-10 21:02
Het is zeer waarschijnlijk dat de Xiaomi 17 Pro (Max) niet buiten China uitkomt. Dan komt er ook geen globale ROM beschikbaar (mocht het überhaupt mogelijk zijn om die te flashen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neggix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-10 14:11
Op giztop staan ze. Chinese rom, wel Google en Engels, alleen kan je dan niet je Google locatie services aanzetten en Google auto gebruiken.

Mario Kart FC 1590-4774-1019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-10 16:48
Zou gewoon wachten, komt ong in Maart 2026 uit in Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. vd Loo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:19
neggix schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 20:03:
Op giztop staan ze. Chinese rom, wel Google en Engels, alleen kan je dan niet je Google locatie services aanzetten en Google auto gebruiken.
dat las ik inderdaad op chinese sites. Zonder locatie Services kun je toch niet navigeren in Google maps of wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neggix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-10 14:11
P. vd Loo schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 12:26:
[...]
dat las ik inderdaad op chinese sites. Zonder locatie Services kun je toch niet navigeren in Google maps of wel?
jawel, dat kan wel alleen je tijdlijn bijhouden werkt dan niet.

Mario Kart FC 1590-4774-1019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. vd Loo
Als dat zo is, durf ik het misschien nog wel aan om een 17 pro max daar te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VicSmurf
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-10 13:12
Al gekocht? Wel erg mooie telefoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-10 03:36

alwinus

Tweaked

Ik zat er ook naar te kijken maar geen global rom. Dan wordt het hem niet. Geen android auto is al een dealbreaker. Dan is er ook nog de kans dat je je bankkaart niet kan toevoegen aan de wallet omdat de bank het niet accepteert.

Maar even wachten dus. Kan mij voorstellen dat een versie nog wel uitkomt wereldwijd maar misschien onder andere naam? 🙃

Want 700 euro voor de zwarte versie en 256GB opslag (17 pro) is wel heel interessant

[ Voor 10% gewijzigd door alwinus op 17-10-2025 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 22-10 21:02
alwinus schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 10:59:
Ik zat er ook naar te kijken maar geen global rom. Dan wordt het hem niet. Geen android auto is al een dealbreaker. Dan is er ook nog de kans dat je je bankkaart niet kan toevoegen aan de wallet omdat de bank het niet accepteert.

Maar even wachten dus. Kan mij voorstellen dat een versie nog wel uitkomt wereldwijd maar misschien onder andere naam? 🙃

Want 700 euro voor de zwarte versie en 256GB opslag (17 pro) is wel heel interessant
Grote kans dat je je bankkaart toe kan voegen aan de Google Wallet. Ik heb zelf een iQOO 12 met de Chinese OriginOS ROM en dat werkt gewoon. Net zoals Android Auto, maar OriginOS is de enige of één van de weinige Chinese ROMs die Android Auto ondersteund

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. vd Loo
VicSmurf schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 11:07:
Al gekocht? Wel erg mooie telefoon!
Nee nog niet, het ontbreken van Android auto is de dealbreaker. Ook al gebruik ik het nog niet, misschien wel in de toekomst.
Ik ben er nog niet uit. Blijft kriebelen. En inmiddels hebben ze meer kleuren beschikbaar dan alleen de paarse.
Pagina: 1