Telefoon stuk, geen herstelcode tweakers

Pagina: 1
Acties:
  • 639 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:11
Beste tweakers,

Vandaag is helaas mijn telefoon overleden waarop mijn Microsoft Authenticator staat. Die is gekoppeld aan de 2fa van tweakers.
Ik wil de authenticator van een backup toestel koppelen, zodat ik kan blijven inloggen. Echter moet ik eerst 2fa uitzetten met mijn wachtwoord en een herstelcode. Die code heb ik (voor zover ik kan herinneren) nooit opgeslagen.

Hoe krijg ik 2fa losgekoppeld van mijn account, zodat ik deze weer aan kan zetten op een andere telefoon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:25
Het hele idee van 2FA (en herstelcodes) is dat je 2FA niet zomaar uit kan zetten. Anders gaat het zijn doe voorbij natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Sito schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 08:01:
Het hele idee van 2FA (en herstelcodes) is dat je 2FA niet zomaar uit kan zetten. Anders gaat het zijn doe voorbij natuurlijk.
Top, thanks voor je reactie! Maar hier heb ik op dit moment toch niets aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:22

Ypho

Allround Nerd

Heb je een backup van je telefoon (bv iCloud backup), die je kunt terugzetten op een ander toestel? Ik gebruik zelf niet de MS Authenticator dus ik weet niet of dit werkt: maakt de authenticator ergens een (encrypted) backup die je kunt overzetten naar je nieuwe toestel?

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Thanks dat je met me meedenkt. Als het goed is maakt authenticator wel een backup.
Het vervelende is dat op mijn andere toestel (werk) authenticator is geinstalleerd via een ander outlook account. Dus ik kan dat niet zomaar herstellen ben ik bang, zonder alle zakelijke wachtwoorden kwijt te raken.

Wellicht is het een kwestie van wachten tot dit toestel gerepareerd is. Maar tot die tijd kan ik even niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:40

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@Ypho volgens mij doet de Microsoft Authenticator dat inderdaad. Als je die dus op een nieuw toestel zet, en inlogt met je MS account, kan je de 2FA weer gebruiken alsof je op je oude toestel bezig bent. @sahinasappelsap Je hoeft dus niet eerst uit te zetten en weer aan te zetten; dat is alleen als je een nieuwe/andere 2FA oplossing wil gebruiken.

edit: ik weet niet zeker of je meerdere accounts kan toevoegen aan Microsoft Authenticator, maar anders zou ik hem op nog een ander toestel zetten of toch even je zakelijke account uitloggen en je privé account inloggen. Als het goed is, is er van je zakelijke keys toch ook een backup?

[ Voor 29% gewijzigd door gwystyl op 30-09-2025 08:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Volgens mij wordt er 'gewoon' in het Microsoft account een backup opgeslagen. Daarmee inloggen op andere telefoon en klaar dus. :) Je kunt ook meerdere MS accounts in de Authenticator app zetten zover ik weet (heb ik hier ook).

[ Voor 27% gewijzigd door CH4OS op 30-09-2025 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
Dan zal ik dat eens proberen op het moment dat de telefoon weer terug is van reparatie. En tot die tijd hopen dat ik niet uitgelogd wordt :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Waarom? Je kunt meerdere MS accounts koppelen aan de Authenticator app, dat heb ik ook, zowel zakelijk als prive accounts zitten erin bij mij.

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 30-09-2025 08:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
En anders stuur je nu even een mail of een dm naar admin om het probleem voor te zijn..

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-10 07:58
sahinasappelsap schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 07:59:
Beste tweakers,

Vandaag is helaas mijn telefoon overleden waarop mijn Microsoft Authenticator staat. Die is gekoppeld aan de 2fa van tweakers.
Ik wil de authenticator van een backup toestel koppelen, zodat ik kan blijven inloggen. Echter moet ik eerst 2fa uitzetten met mijn wachtwoord en een herstelcode. Die code heb ik (voor zover ik kan herinneren) nooit opgeslagen.

Hoe krijg ik 2fa losgekoppeld van mijn account, zodat ik deze weer aan kan zetten op een andere telefoon?
Dit is in mijn ogen echt niet hoe je 2FA moet gebruiken. Jij wil een nieuwe 2FA seed gebruiken met een andere telefoon en noemt dat dan een "backup". Terwijl de backup hier had moeten zijn: een andere telefoon met dezelfde codes erop / een cloud backup. Eigenlijk heb je het van te voren dus al verkeerd ingericht, zeker als blijkt dat MS Authenticator toch niet naar de cloud kopieert.

Als MS Authenticator wel naar de cloud backupt, dan kan je het eventueel met een oude iPhone zo weer terug vissen, mits cloud copy aanstond: Restore account credentials from Microsoft Authenticator - Microsoft Support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
CH4OS schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 08:16:
Waarom? Je kunt meerdere MS accounts koppelen aan de Authenticator app, dat heb ik ook, zowel zakelijk als prive accounts zitten erin bij mij.
Als je voor zakelijk en prive 2 aparte backup accounts hebt, dan is het toch een lastig verhaal of niet? Dat betekent dat ik op mijn zakelijke toestel enkel de backup van het zakelijke account kan terugzetten, tenzij ik het backup account wijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Is er geen backup met e-mail of sms om in te loggen?

De laatste keer dat ik van telefoon veranderde ging het automatisch over. Had me ook voorbereid op een hoop gedoe.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 21:05
Volgens Tweakers contactpagina moet je met accountvragen emailen of de Schop een Modje sectie gebruiken

https://tweakers.net/info/over-tweakers/contact/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2I0vclCYkWUfY3qma-7aj6Z6c1M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jhC6hFZEVHr88l83qNHVUOlx.png?f=fotoalbum_large

Lijkt me ook beter, want dan gaan er niet allerlei goedbedoelde adviezen voorbij komen van mensen die niet bij Tweakers werken en er dus niets over kunnen zeggen.

[ Voor 14% gewijzigd door XelaRetak op 30-09-2025 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

sahinasappelsap schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 08:24:
[...]

Als je voor zakelijk en prive 2 aparte backup accounts hebt, dan is het toch een lastig verhaal of niet? Dat betekent dat ik op mijn zakelijke toestel enkel de backup van het zakelijke account kan terugzetten, tenzij ik het backup account wijzig.
Huh? Nee, je kunt dan van beide accounts de 2FA doen vanaf 1 plek, tijdelijk. Je maakt het jezelf moeilijker dan het is. Van beide accounts worden dan backups hersteld en bijgehouden.

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 30-09-2025 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
XelaRetak schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 08:32:
Volgens Tweakers contactpagina moet je met accountvragen emailen of de Schop een Modje sectie gebruiken

https://tweakers.net/info/over-tweakers/contact/

[Afbeelding]

Lijkt me ook beter, want dan gaan er niet allerlei goedbedoelde adviezen voorbij komen van mensen die niet bij Tweakers werken en er dus niets over kunnen zeggen.
Thanks, was al een mail aan het opstellen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:17
CH4OS schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 08:13:
Volgens mij wordt er 'gewoon' in het Microsoft account een backup opgeslagen. Daarmee inloggen op andere telefoon en klaar dus. :) Je kunt ook meerdere MS accounts in de Authenticator app zetten zover ik weet (heb ik hier ook).
Dit was voorheen wel zo, in ieder geval op iOS. Maar volgens mij moet je sindskort handmatig de app in de iCloud aanvinken zodat deze ook mee gaat in de back-up en gaat dat niet meer in het MS account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:57

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Yes, mailen naar gathering@tweakers.net

[ Voor 18% gewijzigd door teacher op 30-09-2025 09:02 ]

Wise enough to play the fool

Pagina: 1