Hi All,
Mijn slimme meter is defect, deze is op afstand niet meer uitleesbaar. Morgen wordt deze vervangen en zal er weer een maagdelijke 0kWh op de klok staan.
Nu vroeg ik mij even af, wat de impact gaag zijn in HomeWizard en Home-Assistant.
Ik begrijp dat HomeWizard gewoon doorloopt incl. history echter dat er een scheiding is in de grafiek en ik dus geen verbruik kan zijn over de periode heen van de wissel (geen probleem)
De HomeWizard p1 meterwaarde in Home-Assistant zullen weer nul zijn begrijp ik.
Wat is hiervoor handig een kan ik hiervoor het beste een offset gebruiken ?
Mis ik verder nog iets?
Mijn slimme meter is defect, deze is op afstand niet meer uitleesbaar. Morgen wordt deze vervangen en zal er weer een maagdelijke 0kWh op de klok staan.
Nu vroeg ik mij even af, wat de impact gaag zijn in HomeWizard en Home-Assistant.
Ik begrijp dat HomeWizard gewoon doorloopt incl. history echter dat er een scheiding is in de grafiek en ik dus geen verbruik kan zijn over de periode heen van de wissel (geen probleem)
De HomeWizard p1 meterwaarde in Home-Assistant zullen weer nul zijn begrijp ik.
Wat is hiervoor handig een kan ik hiervoor het beste een offset gebruiken ?
code:
1
2
3
4
5
6
| template: - sensor: - name: "Stroom totaal met offset" unit_of_measurement: "kWh" state: > {{ states('sensor.p1_power_total') | float + 12345 }} |
Mis ik verder nog iets?
[ Voor 3% gewijzigd door revolution-nl op 29-09-2025 20:42 ]
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler