Keukenkastjes verven

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truffeltje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-10 19:47
Het is nu denk ik 3 jaar geleden dat ik mijn keukenkasttjes heb geschilderd.
Heb me toen laten informeren door een schilder wat voor verf daar voor te gebruiken.
De beste man adviseerde mij S2U Nova matt van sigma. ( vooraf gaand een goed primer , ook van sigma )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pSNPCiKxGgWIzBuzQE0YdY4OqYk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1yPfsJFNx5ndL0mGY4GIio5A.jpg?f=fotoalbum_large

Zo ziet het er nu uit.
Boven de allu strip laat de verf compleet los. De verf wordt gewoon week.
Dit is de deur van de koelkast , deze hoek pak je dus met regelmaat vast.

Wat mij ook opvalt is als je de deur schoon maakt , en je poetst wat snel met een doek dan ben je als het ware de verf aan het polijsten. Er komen dan ook glimmende strepen op het deurtje.

Maar goed , nu wil ik alle kastjes opnieuw gaan schilderen want dit is echt geen gezicht meer.
Heeft iemand ervaring met dit soort schilderklussen ? Ander merk verf ? O ja , de verf die er nu op zit is watergedragen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-09 16:38

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Valt me eigenlijk best tegen van deze verf. Is dit het enige plekje wat zo slecht is?

Wel is matte verf het meest gevoelig van alles, en dat kun je inderdaad polijsten als je flink boent. Hoogglans geeft altijd de sterkste laag omdat die niet poreus is.

Verder ben ik geen fan van watergedragen verf, maar er zijn talloze schilders die zeggen dat het dikke vette prima is, en dat je gewoon "anders" moet schilderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truffeltje
Het is niet de enige plek die zo is helaas. En ben het met je eens , ben zelf ook geen fan van watergedragen verf.
Maar ja , het was advies van een vakman en schilderen in een woning op terpentine basis ........
Hoogglans is echt een no go. De deurtjes waren ooit hoogglans , room wit achtig met een vleugje roze, geloof me , daar moet je echt van houden zeg maar.

Anders moet ik de deurtjes er maar af halen en in de garage schilderen , en dan maar op terpentine basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:27
In dit huis heb ik de kastjes nog niet geschilderd, vorige woning haalden we de deurtjes los en gebruikten we buitenverf.
Buiten laten drogen, want die verf heeft UV nodig om uit te harden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Wat is het materiaal waarvan je keukendeurtjes gemaakt zijn? Wat er gezien de foto gebeurd is, is dat het 'hout' aan het werken is gegaan ten opzichte van de aluminium strip / greep (?) én dat er daardoor alsnog vocht onder de primer heeft kunnen komen gedurende de jaren.....

Aanname: Tijdens het aanbrengen van de primer en lak zijn de aluminium delen niet verwijderd zodat er daar onder ook niet ontvet is....

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 29-09-2025 21:51 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:55

Yucon

*broem*

Weet je zeker dat het echt helemaal goed ontvet is destijds? Dit is wel precies de plek waar je vet zou verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truffeltje
Die allu strip is van het deurtje er onder. Dat deurtje is dus nog ok omdat je dat deurtje altijd bij die strip vast pakt.

Deurtjes zijn van hout , met een of andere harde toplaag. Was geen kunststof denk ik want het was niet superstrak. Leek net of waren ze gespoten.

Heb ze destijds eerst goed ontvet met universol en toen geschuuurd , afgenomen met schoon water en vervolgens geverfd.

[ Voor 52% gewijzigd door Truffeltje op 29-09-2025 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Huidvet (daar zit zuur in) lost op den duur verf op.
En de ene verf (watergedragen) is daar wat gevoeliger voor dan de andere (terpentine gedragen of epoxy).
Of na de kleurlak er nog een blanke laklaag overheen zetten.
Je kunt de keukenkastjes ook laten wrappen, wat ze met auto's ook doen, dat blijft wat beter zitten.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJonk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:52
Onze huiskamerdeur is gedaan met de S2U Semi-Gloss. Deze is aan het vergelen (dit is ook bekend) en ook bij de handgreep aan het afbrokkelen. Dit wel na 10 jaar. Huidvet is gewoon een killer. Heel veel verschil had het naar mijn idee niet gemaakt met watergedragen verf.

You can't be happy all the time, they will come and break your legs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:33
Wij hebben de keukenkastjes beplakt met plakplastic uit de bouwmarkt.
Niet heel goedkoop, maar wel heel makkelijk schoon te maken en te houden.
Ook na 5 jaar nog geen slijtage zichtbaar...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Pagina: 1