Na jaren hard werken en sparen is mijn hypotheek bijna helemaal afgelost. Verder heb ik ook geen schulden. Al jaren betaal ik telkens vermogensbelasting vanwege de €. 57k vrijstelling (spaargeld en crypto). Aangezien ik ooit Bitcoins had gekocht en het steeds meer en meer waard wordt stijgt mijn vermogen ook. Mijn intentie is dat ik mijn Bitcoins nooit zal verkopen. Waarschijnlijk is het één dag voor mijn toekomstige kinderen. Ik vind het zonde dat ik ieder jaar steeds vermogensbelasting blijf betalen over de Bitcoins, terwijl ik 0 cent winst opneem. Op een gegeven moment zal Bitcoin zoveel stijgen waardoor ik met mijn normale inkomen de ieder jaar terugkerende vermogensbelasting niet meer kan betalen. Verder heb ik geen verstand van over een BV opzetten en wat de nadelen hiervan zijn. Ik heb drie goede podcast gezien:
*knip* links verwijderd
Denken jullie dat het verstandig is om een Bitcoin BV op te gaan richten en de Bitcoins naar de BV te gaan overhevelen, zodat ik jaarlijks geen vermogensbelasting meer over de Bitcoins hoef te betalen? Ik begrijp wel zodra ik de Bitcoins uit de BV ga verkopen met winst dat ik daar wel belasting over moet betalen. Heeft iemand daar ervaringen mee?
Alvast heel erg bedankt voor jullie tips.
*knip* links verwijderd
Denken jullie dat het verstandig is om een Bitcoin BV op te gaan richten en de Bitcoins naar de BV te gaan overhevelen, zodat ik jaarlijks geen vermogensbelasting meer over de Bitcoins hoef te betalen? Ik begrijp wel zodra ik de Bitcoins uit de BV ga verkopen met winst dat ik daar wel belasting over moet betalen. Heeft iemand daar ervaringen mee?
Alvast heel erg bedankt voor jullie tips.
[ Voor 18% gewijzigd door Zr40 op 29-09-2025 21:22 ]