Welke monitoren voor thuiskantoor.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnygo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:35
Mijn vriendin is op zoek naar 2 nieuwe monitoren voor haar thuiskantoor. De bestaande monitoren zijn 2 Dell monitoren van 1080P en zijn inmiddels 10 jaar oud. En eentje heeft een paar rijen dode pixels.

De eisen zijn:
  • Een USB-C aansluiting met laad functie voor naar de laptop. (Dell, Windows)
  • Een Hub in de monitor voor USB en netwerk zodat het docking station ook weg kan.
  • Aansluiting voor PC via Displayport en USB voor de hub en netwerk (of ook via een 2e USB-c aansluiting)
  • Een ingebouwde KVM switch zodat er geswitcht kan worden tussen de laptop en de PC zonder kabels te wisselen.
  • Ze heeft nu monitoren van 24", maar wil graag naar 27"
  • Liefst een hogere resolutie. 1440P lijkt mij wel genoeg. Volledig 4K mag natuurlijk ook als dat in budget past.
  • De wens is GEEN widescreen of ultra widescreen ofzo, maar 2 normale monitoren.
  • Ze worden vooral gebruikt voor kantoorwerk. Outlook, Excel, Word. Het is dus belangrijk dat de letters goed en duidelijk leesbaar zijn.
  • Ook belangrijk. Het budget is max €1000,- En dat is echt max. Liever wat goedkoper.
In mijn zoektocht ben ik uitgekomen op de uitvoering: Dell UltraSharp U2722DE, met standaard Zilver, Zwart Samen met een uitvoering: Dell UltraSharp U2722D Zilver, Zwart
Of: uitvoering: Dell Pro Plus P2725DE Zwart Samen met een: uitvoering: Dell Pro Plus P2725D Zilver, Zwart
Het probleem is eigenlijk dat ik er niet uit kom of met deze setup de PC en de laptop beide aangesloten kunnen zijn en er dan geswitcht kan worden tussen beide. De KVM switch suggereert dat dat wel kan, maar als ik naar de aansluitingen kijk dan mis ik een USB-B poort, of een extra USB-C poort voor naar de PC.
Ook weet ik niet hoe de tekst weergave op deze monitoren is. Dat moet duidelijk, scherp, en rustig voor de ogen zijn.
Dus weet iemand of wat we willen kan met deze setup, of suggesties voor een betere setup?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Die eerste heeft twee USB-C upstream ingangen, eentje met 90W PD en eentje met een stuk minder. Dus daar kan de KVM switch tussen kiezen, en lijkt erop gezien de handleiding dat je alles kan instellen om automatisch te gaan.
De tweede heeft nergens een KVM switch staan. Dus die doet niet wat je wil (je kan het ook in de PW aanzetten als eis, wel uiteraard dubbel checken omdat die niet 100% foutloos is).

Tekst weergave van alle 27" 1440p IPS schermen is gewoon prima. Je hebt iets hogere pixel dichtheid als je nu hebt, wat grotere schermen, en verder is het gewoon vergelijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fe2O3
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:22

Fe2O3

Ja das roest

Wat je zoekt is een kvm dock (en 2 nieuwe monitoren) denk ik

Dum de dum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnygo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:35
Fe2O3 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 14:45:
Wat je zoekt is een kvm dock (en 2 nieuwe monitoren) denk ik
Klopt, maar dan in de monitor ingebouwd. Om een kabelwirwar tegen te gaan.
Ik kwam ook nog deze tegen: uitvoering: Dell UltraSharp U2724DE Aluminium, Zilver, Zwart Goede reviews wat betreft beeldkwaliteit, en lijkt ook te kunnen wat ik wil. En dan eventueel samen met de niet E versie. Ik denk dat het deze gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02:01

rapture

Zelfs daar netwerken?

Een zakelijke setup is 1 kabeltje van de laptop naar een monitor met ingebouwde docking station die 90W PD (voor het geval dat je een minder zuinige laptop hebt) geeft en nog display-output heeft om een tweede scherm aan te sturen.

27" 1440p is goed om 3 pagina's in Word naast elkaar te zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/95oVR3aIfz9vJEPEEIOQ1mq9UGY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ya9ORfeTiQ81Rf2gGTWBCZOQ.jpg?f=fotoalbum_large

Als je voor een zakelijke vendor zoals Dell kiest, dan kies je voor een vendor die goedkope next-business-day support tot 5 jaren aanbiedt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YZ7EA3F8c7-y-uonff09pfpQ7NM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oQOzhtJic3qppOfkE6VNijz3.jpg?f=fotoalbum_large

Dan kan je aannemen dat Dell in de eerste 5 jaren niet een monitor voor 50 euro in 1 of 2 werkdagen of 65 euro de volgende werkdag wilt opsturen. Ze zorgen wel dat de monitors gemakkelijk 5 jaren gaan halen.

Bij consumentenmerken zoals Samsung, LG,... zijn er bepaalde reeksen/typenummers berucht voor enkele weken na 2 jaren garantie kapot gaan. Dan kan ik de monitor opendoen om te zien hoe hard dat ze op bv elco's op een voeding-printplaat bespaard hebben.

Dell monitors kunnen een ingebouwde KVM hebben.

Ik ga dit op mijn monitor eens moeten testen, want ik heb 2 Dell 27" 1440p monitors dat ik voor PC en een Lenovo laptop gebruik.

Eentje met docking station en KVM-functionaliteit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-ZEGxUJv-Q_erf5Ngj4Ms2Lsar8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MD3djjq8OBgB96wiWhXiFWL3.jpg?f=fotoalbum_large

Eentje zonder docking station en KVM-functionaliteit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FH71IP5s97UnqZxvAIrXOj3WIJk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1JZx3XbXtER23EJj8JkexAHY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oilman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:04
rapture schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 16:01:

Als je voor een zakelijke vendor zoals Dell kiest, dan kies je voor een vendor die goedkope next-business-day support tot 5 jaren aanbiedt.
Why? Als je 2 schermen hebt en er mocht er onverhoop 1 kapot gaan, dan werk je toch gewoon even op 1 scherm verder? Je geeft zelf al aan dat de kans op kapot gaan klein is. Ik zou voor een scherm geen extra opslag voor next day business support betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:33
Johnnygo schreef op maandag 29 september 2025 @ 16:46:
...
De eisen zijn:
  • Ze heeft nu monitoren van 24", maar wil graag naar 27"
  • Liefst een hogere resolutie. 1440P lijkt mij wel genoeg. Volledig 4K mag natuurlijk ook als dat in budget past.
  • Ze worden vooral gebruikt voor kantoorwerk. Outlook, Excel, Word. Het is dus belangrijk dat de letters goed en duidelijk leesbaar zijn.
...
Dus weet iemand of wat we willen kan met deze setup, of suggesties voor een betere setup?
Op 27" met 1440 is tekst goed leesbaar.
Wil je naar 4K, dan zou ik eigenlijk adviseren op te schalen naar 32" omdat anders de leesbaarheid wel in het geding gaat komen.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:52

dragonhaertt

@_'.'

Ik ben zelf op dezelfde zoektocht geweest en ik kwam uit op Ilyama schermen.
Als je op hun website zoekt naar modellen kan je makkelijk filteren op het exacte type wat je zoekt.
Docking functie, 27inch en 2K heeft mijn voorkeur gehad. Ik kan het exacte model nog wel even opzoeken als je wil

4k is net te voor 27inch in mijn ervaring, zeker op Windows waar de scaling niet altijd even lekker werkt.

Edit:
Het model met KVM switch: XUB2797QSNP-B1
Het model met alléén docking functionaliteit: XUB2797QSN-B2

[ Voor 12% gewijzigd door dragonhaertt op 01-10-2025 09:37 ]

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02:01

rapture

Zelfs daar netwerken?

Oilman schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 09:13:
[...]

Why? Als je 2 schermen hebt en er mocht er onverhoop 1 kapot gaan, dan werk je toch gewoon even op 1 scherm verder? Je geeft zelf al aan dat de kans op kapot gaan klein is. Ik zou voor een scherm geen extra opslag voor next day business support betalen.
Ik had het verder uitgelegd waarom een vendor die goedkope 5 jaar next day business support aanbiedt (je hoeft 5 jaren support niet erbij te nemen, het gaat erom dat het in hun verdienmodel zit) beter is dan een consumentenmerk die geen zorgen hoeft te maken over monitors die paar weken na 2 jaren garantie sneuvelen.

Dell is gemotiveerd om in de komende 5 jaren liefst niet een monitor moeten opsturen. Ze ontwerpen en bouwen monitors die gemakkelijk de 5 jaren gaan halen en meestal 10 jaren meegaan.
Pagina: 1