Fakra-vraagje: verloop van 2 fakra met voeding naar radio?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Originele autoradio uit Ford gehaald, Android ingebouwd. Allemaal fijn en aardig.
> Radio ontvangt met verloopstekker naar witte.
> zwarte en blauwe nu ongebruikt
> Heb nu de GPS module van EKIY gebruikt en ontvang signaal.
> de blauwe op de voorgrond is bluetooth? en kan ik niet gebruiken
Toen las ik ergens dat je natuurlijk ook de kabels van de auto zelf kunt gebruiken. En inderdaad, de blauwe is GPS en kan ik met een verloopje doorlussen naar SMA. Nou die ga ik aanschaffen.

Toen ik de pinout las van Fakra, las ik dat zwart en wit "Radio with phantom supply" zijn. Geen idee, maar ik vermoed extra voeding voor de versterker op het dak?

En dat brengt me bij mijn vraag: moet ik deze dubbele Fakra naar radio aanschaffen en de blauwe draad aansluiten op voeding?
Of deze enkelvoudige met voeding?

Ik kan helaas geen documentatie en pinout van de originele radio vinden.

d Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7O3ILLks1WlNrdy0MJBIge8PCFg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F3ODCvBco3JzEx2JeWSWpxDg.jpg?f=fotoalbum_large

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-10 14:21

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

Ja, je hebt een antenneversterker in de voet van de antenne zitten.
Deze wordt gevoed via de antennekabel.

Dit kan je met bijvoorbeeld deze adapter oplossen :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WSJa3jeRL62GZ1aqCQyihv_uV3I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WHJNo0fAtEJFLRI4lluPe1oN.png?f=fotoalbum_large

Bij mij Ford Fiesta zit maar 1 antennekabel en dit is een passieve antenne, dus is deze niet benodigd.

[ Voor 32% gewijzigd door fordrwd4ever op 01-10-2025 11:26 . Reden: Verkeerde model adapter... ]

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-10 16:54
Dit lijkt me overigens optioneel om aan te sluiten. Als je niet van plan bent om gebruik te maken van de radio, kan je er ook voor kiezen het te laten voor wat het is.

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Wat ik niet snap is waarom er een witte en zwarte (beide radio) inzitten. Aan één antenne heb je toch genoeg>?

==
hoi