Is iemand bekend met PAD procedure?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.952 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivae1984
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 30-09 06:23
Hallo iedereen,

Weet niet of mijn topic hier thuis hoort maar ben een beetje wanhopig op zoek naar mensen die dit zelfde mee maken.

Ik was op zoek naar thuiswerk en kwam op een trader website uit Knip, URL voor de zekerheid weggehaald . om mee te doen met events kun je sneller en meer geld verdienen. Dit heeft te maken met alle soorten nieuws in de wereld over forex market, commodity market, stockmarket, cryptomarket.

Ik was begonnen met $200 inleg en naar een aantal weken was dit alweer rond de $1000 tot er een event aankwam en zei vroegen of ik evt geld wilde lenen van het bedrijf om mee te doen met het event waarop ik aangaf jahoor met als voorwaarde binnen een week met je deze lening aflossen. Tot die tijd bevriezen ze je account en kan je niet je geld withdrawal. Zodra je het in lost kan je gewoon je geld weer withdrawal. Zo gezegd zo gedaan. Maar ik wilde niet withdrawal ik wilde doorgaan tot ik zelf een grote fout maakte en ipv 2.2 units had opengezet 22 units opende moest ik opnieuw van hun geld lenen anders was ik al mijn geld kwijt waardoor ik $19200 moest betalen binnen een week. Nou had ik dit geld kunnen lenen bij een vriend alleen door dit geintje had ik dus wel meer als $104000 op mijn tradeaccount staan.

Nu komt het ik wilde dus $70000 eraf halen zodat er ongeveer $30000 erop zou blijven staan. Nu wordt er gezegd omdat dit een "hoog risico opname bedrag" is moet ik eerst een PAD procedure volgen "Pre-Authorized-debit" zij geven aan dat dit moet omdat men anders mij verdenkt van witwaspraktijken. Nou ben ik door Revolut ook door een enorme vragenlijst heen gegaan waar ik het geld naar toe storten etc. Wat ook de indruk opwekte dat ze dachten dat dit witwaspraktijken zijn. Vanuit Revolut was alles goedgekeurd. Dit is als je dus wilt storten op het tradeaccount.

Om te withdrawal wordt er gezegd dat je eerst foor de PAD procedure heen moet gaan. Dat is in dit geval dat je $7332,51 eerst moet betalen en dat het voor 3 uur op het account moet staan zodat je daarna dit bedrag bovenop $70000 terug krijgt gestort.

Wie kent dit? en anders bij wie kan ik deze vraag neerleggen?

Ben een beetje wanhopig! heb nu inmiddels €25000 euro ingelgd. En voel mij heel erg dom en in de zeik genomen als dit achteraf niet klopt. Want dit is dan wel een super professionele scambedrijf als deze PAD procedure niet klopt. En als dit wel klopt kan iemand mij dit dan uitleggen? Op internet lees ik hele verschillende verhalen.

Hopelijk kunnen jullie mij hierin helpen.

[ Voor 3% gewijzigd door tomtom901 op 29-09-2025 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

-

[ Voor 100% gewijzigd door CodeCaster op 29-09-2025 04:55 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:01

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Das pech en waarschijnlijk geld weg.
Negative highlights
The owner of the website is using a service to hide their identity on WHOIS
According to Tranco this site has a low rank
The registrar has a high % of spammers and fraud sites
This website is (very) young.
Er is ook een .io versie. Geen idee of ze er hetzelfde uit zien. Aangifte doen en absoluut niet meer geld er in steken.

Edit: mocht je trustpilot reviews gaan lezen ga dan niet in op recovery bedrijfjes of de zogenaamd veilige alternatieve beleggingssites.

Die berichten worden ook door de scammers geplaatst. (Pig butchering is de term die je zoekt voor je aangifte).

[ Voor 23% gewijzigd door sh4d0wman op 29-09-2025 05:50 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Dit is een scam. Je bent zoals je zelf al zegt in de zeik genomen. Ik heb nog nooit geld hoeven storten op een account, om geld op te kunnen nemen. Niet bij banken en niet bij traders, anders dan de storting van 1 cent om een rekening te valideren. Je bent je geld kwijt. Dat is echt heel erg zuur. Als je dit bedrag stort, ben je alleen maar meer geld kwijt. Na de “PAD procedure” popt er ongetwijfeld iets anders op, zoals tax fees, transfer fees, etc. Aangifte doen en weglopen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Johri
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-09 09:37
Lijkt me een duidelijk geval van oplichting, en vooral niet nóg meer geld overmaken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
sh4d0wman schreef op maandag 29 september 2025 @ 05:12:
Pig butchering is de term die je zoekt voor je aangifte
Wat ^^ hij ^^ zegt: Wikipedia: Pig butchering scam
Ik zocht er naar voordat ik bovenstaande reactie zag :P

Standaard scam die in verschillende varianten voorkomt (bv. ook via dating). Geld is weg en waarschijnlijk op weg richting exotischere landen dan Nederland. Ervaring leert dat je daar niet eens een simpel pakketje kan importeren zonder wat mensen om te kopen, dus de kans dat je je geld terug gaat zien is helaas nog kleiner.

Aangeven, alle vormen van contact blokkeren, of Kees van der Spek bellen.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Dit is gewoon verkapte reclame voor de site die hij hier probeert te pluggen. Het is de bedoeling dat je aanslaat op het feit dat hij snel van 200 dollar 1000 dollar heeft gemaakt en dat je denkt dat ook te kunnen. De rest is allemaal fluff eromheen met niet bestaande procedures en verzonnen bedragen.

Niet intrappen dus, het zo mooi zijn als de post wel blijft staan (zonder de link uiteraard) ter lering van hoe dit soort scams werken.

[ Voor 18% gewijzigd door Kurkentrekker op 29-09-2025 06:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Kheos

FP ProMod
Kurkentrekker schreef op maandag 29 september 2025 @ 06:34:
Het is de bedoeling dat je aanslaat op het feit dat hij snel van 200 dollar 1000 dollar heeft gemaakt en dat je denkt dat ook te kunnen.
Ik denk niet dat iemand dat hier denkt, behalve TS.
Allemaal maar getalletjes op een nep website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

@Kurkentrekker die optie hield ik ook in gedachten, zeker gezien het tijdstip van plaatsing. Daarom de post geflagged om de URL te laten verwijderen. (Maar de mods slapen nog)

[ Voor 7% gewijzigd door sh4d0wman op 29-09-2025 07:04 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
offtopic:
Hier ook, maar ik klik sowieso niet op zulke urls om het te controleren dus ik probeer "positief" te zijn :P

[ Voor 17% gewijzigd door Stukfruit op 29-09-2025 07:09 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
jij hebt geen $104000 op een trade account staan dit is nep.
je bent voor €25,000 het schip in gegaan. (technisch voor 41,387 euro omdat je je vriend nog moet terug betalen)

Advies, helemaal niks meer inleggen. Geen cent.
Alles wat jij die kant op send ben je kwijt.
Aangifte doen, bewijs verzamelen en door met je leven.

Als jou bericht waar is, dan is dat spijtig nieuws.
Knip, onnodig.

[ Voor 10% gewijzigd door Taro op 29-09-2025 18:30 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• tjubbie
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 20:13
Dit kan toch geen reclame zijn als je wat verder leest? Als je er dan nog intrapt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SampleUser
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20:55
Ik kan ook tot geen andere conclusie komen. Soms worden deze groepjes opgerold (maar hou je hart niet vast), dus ik zou wel zo veel mogelijk bewijsmateriaal verzamelen. Screenshots etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Nu online
Dat is pech, centen weg. Die heeft 'scam' written all over it. Helaas voor je, hopelijk is dit een wijze les dat supersnel geld maken bijna nooit kan en betalen om op te kunnen nemen zou een mega red flag moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivae1984
jack zomer schreef op maandag 29 september 2025 @ 07:19:
je bent voor €25000 het schip in gegaan. (technisch voor 44k omdat je je vriend nog moet terug betalen)

is je bericht bedoelt als reclame, dan wens ik je een terminale ziekte toe...
Nee dit is geen reclame ik ben dan toch slachtoffer van scam. Omg begon het al te vermoedden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivae1984
Stukfruit schreef op maandag 29 september 2025 @ 05:38:
[...]

Wat ^^ hij ^^ zegt: Wikipedia: Pig butchering scam
Ik zocht er naar voordat ik bovenstaande reactie zag :P

Standaard scam die in verschillende varianten voorkomt (bv. ook via dating). Geld is weg en waarschijnlijk op weg richting exotischere landen dan Nederland. Ervaring leert dat je daar niet eens een simpel pakketje kan importeren zonder wat mensen om te kopen, dus de kans dat je je geld terug gaat zien is helaas nog kleiner.

Aangeven, alle vormen van contact blokkeren, of Kees van der Spek bellen.
Wie is Kees van der Spek hoe kan hij mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivae1984
jack zomer schreef op maandag 29 september 2025 @ 07:19:
je bent voor €25000 het schip in gegaan. (technisch voor 44k omdat je je vriend nog moet terug betalen)

is je bericht bedoelt als reclame, dan wens ik je een terminale ziekte toe...
Ik ben er keihard ingetrapt omdat ik vrienden van vroeger ook zag traden op wat precies hetzelfde leek als op deze tradeaccount maar bij mij ging het pas mis vanwege dat ik wilde withdrawal omdat het toen ineens werd gezegd volgens de PAD proces moet je eerst geld storten en dan krijg je alles op je rekening gestort toen begon ik pas te merken dat het niet klopte

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Shivae1984 schreef op maandag 29 september 2025 @ 08:23:
[...]

maar bij mij ging het pas mis vanwege dat ik wilde withdrawal
denk je dat? het was een scam voordat jij geld inlegde.
het was een scam voordat je wou uitstappen.
en als je was blijven zitten was het nog steeds een scam.

Het ging niet mis door iets wat jij deed (buiten er in trappen)
Het ging mis toen die klootzakken dit opgezet hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Nu online
Je praat over bedragen die er nooit zijn geweest.

Afsluiten en door.

Dure les.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Goede kans dat als je weigert, ze straks komen ermee dat ze zelf wel de helft van die PAD kunnen voorschieten oid. Niet daarin meegaan! Want dan betaal je alsnog de andere helft in een bodemloze scam put! Elke cent die daarheen gaat is definitief weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:34

P_Tingen

omdat het KAN

Een paar weken geleden was deze praktijk in het NOS nieuws. De enige manier waarop je - misschien - nog iets aan dit soort praktijken over kan houden is door klein te beginnen en dan je eerste winst te innen. Wat in het nieuwsitem naar voren kwam dat de oplichters dat soms doen om je het gevoel te geven dat het inderdaad veilig is. Ze denken dan dat jij de veiligheid wil testen en dan denkt dat het veilig is omdat je je eerste winst weer kan innen. Maar zelfs dat is een risico.

Zure en dure les, vrees ik ....

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:54

Qwerty-273

Meukposter

Shivae1984 schreef op maandag 29 september 2025 @ 04:41:

Ben een beetje wanhopig! heb nu inmiddels €25000 euro ingelgd. En voel mij heel erg dom en in de zeik genomen als dit achteraf niet klopt. Want dit is dan wel een super professionele scambedrijf als deze PAD procedure niet klopt.
Helaas zal je dit bij de politie moeten neerleggen. Je bent slachtoffer geworden van een zeer professionele oplichting partij. Ik snap je gevoel, je zal hiervan moeten leren, maar vooral schaam je er niet voor. Er zijn partijen die je bij zowel het financiele deel als het emotionele deel kunnen helpen. Het gebeurt de beste mensen dat ze soms het niet zien aankomen. Kijk naar Bernie Madoff of hoe veel lucht WireCard in hun overzichten wist te pompen (en de financiële controle autoriteit dit pas veel te laat opmerkte).

Opgelicht?! en Radar van de AvroTros hebben hun handen vol aan oplichtingszaken. https://opgelicht.avrotros.nl/

[ Voor 4% gewijzigd door Qwerty-273 op 29-09-2025 09:14 ]

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Nu online

Kheos

FP ProMod
Shivae1984 schreef op maandag 29 september 2025 @ 08:23:
[...]
Ik ben er keihard ingetrapt omdat ik vrienden van vroeger ook zag traden op wat precies hetzelfde leek als op deze tradeaccount
En heb je ze ook fysiek gesproken of zag je gewoon hun namen ergens op een site? Want... Waarschijnlijk fake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:15
Luister de podcast eens; over I am Academy "De waanzinnige belofte". Dan weet je hoe het in elkaar zit en dat je je centen kwijt bent. Het bedrijf heeft onlangs de naam veranderd naar IYOVIA. En wordt in een aantal landen vervolgt althans dat proberen ze.

[ Voor 31% gewijzigd door Skywalker27 op 29-09-2025 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:54

Qwerty-273

Meukposter

Trouwens dit gebeurde voor het internet ook. Die figuur met de beste deals die in het café geld probeerde op te halen. Of onder collega's op de werkvloer. Want hij kent een geweldig financieel project waar je nu echt direct moet instappen, en dan binnen een maand dikke winst. Die dikke winst hoor je wel, maar zie je nooit tastbaar terug (ok soms wel in de nieuwe dikke auto van die persoon). Want of het zit vast, of het is gestoken in een nieuw geweldig project, of (zoals hier) zit er ergens iets in de weg kwa procedures en moet er eerst geld bij voordat jij jouw geld zou kunnen krijgen.

Mensen blijven er in geloven, want snel rijk. Het ziet er goed uit, dus moet het waar zijn. En doordat mensen enthousiast vertellen dat ze dikke winsten maken (zonder deze uit te laten betalen) blijft dit gewoon door gaan. Op een feestje vertel je wel dat je 10k hebt gemaakt, je vertelt niet dat je 25k door de plee hebt gespoeld door in een scam te trappen. Juist die schaamte zorgt er voor dat hele groepen er in trappen. Want ik hoorde die en die zo positief over dit praten, etc.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sh4d0wman

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

@Kheos het kan ook erg lastig zijn. Bekenden trapten in een scam, een zelfde site maar met een andere domain-extensie.

Zelf bijna in een sponsor add op FB getrapt. Linkte naar een echt uitziende store op een .com maar de whois was afgeschermd en contact info/disclaimer/voorwaarden etc gingen naar /# :P

Het blijft een smerig kat en muisspel. Hooguit rollen ze wat geldezels op. Een heel enkele keer eem grote vis...

Edit: klopt, wil je nog wat timeshare huisjes of palmolie plantages? O-) Maar ja als je dan ook ziet dat bv eem Palminvest fraudeur gewoon vrolijk door gaan na zijn straf is er ook weinig hoop. Altijd kritisch blijven en nadenken.

[ Voor 23% gewijzigd door sh4d0wman op 29-09-2025 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04:23

Blokker_1999

Full steam ahead

Lat ons eerlijk zijn, iedereen wil snel rijk worden. En daar spelen deze oplichters op in. Wanneer iemand iets voorstelt waarmee je snel veel geld kunt verdienen, wes dan al maar direct zeker dat de enige die er aan zal verdienen de persoon is die het je aanleert.

Want als iedereen rijk kon worden, dan was niemand rijk. Dat vergeten mensen blijkbaar heel snel.

En wanneer er onkosten betaald moeten worden, dan is er niets dat de partij belet om die kosten gewoon in te houden van het bedrag dat je wenst op te nemen. Onkosten (of belastingen) betalen voordat geld vrij komt is gewoon opliochting, een manier om je nog meer geld afhandig te maken.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivae1984
Kheos schreef op maandag 29 september 2025 @ 09:15:
[...]

En heb je ze ook fysiek gesproken of zag je gewoon hun namen ergens op een site? Want... Waarschijnlijk fake.
Ze blijven mij elke dag appen of ik de PAD procedure kan activeren. Daarna bellen ze je en gaan ze verder met "traden". Alleen ik ga dat nu helemaal niet meer doen. Nu ik dit allemaal lees echt ik wou dat ik het jullie kan laten zien het ziet er serieus levensecht uit tis niet normaal als ze het tegenwoordig zo goed kunnen kopieren van echte trade platform.

Ja heb ze fysiek gesproken.

Ik ga hier serieus werk van maken en aangifte doen. Ik ben al eerder bedonderd en nu val ik er zo weer in met open ogen. Ik heb alleen nu wel financiele grote problemen en loop hierdoor nu wel door mijn eigenschuld bij de voedselbank. Heb veels te hoog risico genomen was zo wanhopig om uit de schulden te komen en om thuiswerk te vinden vervolgens ben ik nu alleen maar dieper gezakt en moet ik de schuldsanering ingaan.

Pfff wat een gezeik alleen ik dacht dat de PAD echt bestond maar zelfs die is gewoon zo mega goed nagemaakt mijn hemel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Nu online

Kheos

FP ProMod
Shivae1984 schreef op maandag 29 september 2025 @ 10:03:
[...]

Ze blijven mij elke dag appen of ik de PAD procedure kan activeren. Daarna bellen ze je en gaan ze verder met "traden". Alleen ik ga dat nu helemaal niet meer doen. Nu ik dit allemaal lees echt ik wou dat ik het jullie kan laten zien het ziet er serieus levensecht uit tis niet normaal als ze het tegenwoordig zo goed kunnen kopieren van echte trade platform.

Ja ik ga hier serieus werk van maken en aangifte doen. Ik ben al eerder bedonderd en nu val ik er zo weer in met open ogen. Ik heb alleen nu wel financiele grote problemen en loop hierdoor nu wel door mijn eigenschuld bij de voedselbank. Heb veels te hoog risico genomen was zo wanhopig om uit de schulden te komen en om thuiswerk te vinden vervolgens ben ik nu alleen maar dieper gezakt en moet ik de schuldsanering ingaan.

Pfff wat een gezeik alleen ik dacht dat de PAD echt bestond maar zelfs die is gewoon zo mega goed nagemaakt mijn hemel.
Ik had het over je zogenaamde 'vrienden van vroeger '.
Heb je die vrienden fysiek gesproken (bijv op café, op straat, via de telefoon...) of heb je gewoon hun namen ergens op een site gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivae1984
Kheos schreef op maandag 29 september 2025 @ 10:05:
[...]
Ja fysiek ze lieten mij zien wat ze precies deden. Alleen snapte ik toen nog niet wat het precies was en toen ik dus met Knip, link / naam voor de zekerheid weggehaald aan de slag ging zag het er precies hetzelfde uit.

Ik had het over je zogenaamde 'vrienden van vroeger '.
Heb je die vrienden fysiek gesproken (bijv op café, op straat, via de telefoon...) of heb je gewoon hun namen ergens op een site gezien?

[ Voor 5% gewijzigd door tomtom901 op 29-09-2025 12:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Ik was op zoek naar thuiswerk en kwam op een trader website uit
Hier ga je dus al de fout in, 99% van de mensen die dit 'werk' doen verliezen bakken met geld, alleen de gelukkige 1% die goed gokt wint.
Ben een beetje wanhopig! heb nu inmiddels €25000 euro ingelgd. En voel mij heel erg dom en in de zeik genomen als dit achteraf niet klopt. Want dit is dan wel een super professionele scambedrijf als deze PAD procedure niet klopt. En als dit wel klopt kan iemand mij dit dan uitleggen? Op internet lees ik hele verschillende verhalen.
Dat is duur leergeld. Volgende keer beter opletten en eerst nadenken voor je geld gaat overmaken naar mensen die je niet kent 8)7

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:06
Waar haalt iemand die al schulden heeft al deze bedragen vandaan? Ik vind t maar een raar verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaxter
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-10 20:59
Sebas1979 schreef op maandag 29 september 2025 @ 10:13:
Waar haalt iemand die al schulden heeft al deze bedragen vandaan? Ik vind t maar een raar verhaal.
Dit is geen raar verhaal, mijn ex is exact het zelfde overkomen op de zelfde manier. Alleen heeft ze geen geld geleend maar veel van der eigen geld kwijt geraakt voordat ze mij om advies vroeg en toen pas besefte ze dat het een scam was wanneer de PAB procedure naar voren kwam.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:33
Shivae1984 schreef op maandag 29 september 2025 @ 10:03:
[...]
Ik vind het echt ontzettend naar voor je dat dit je is overkomen. Je hebt de juiste adviezen al gekregen: maak geen cent meer naar ze over, wat ze ook zeggen. En aangifte doen. En zonder schaamte je verhaal vertellen, dat lucht jezelf op en het helpt anderen er niet in te trappen. Jij bent een van de velen die hier slachtoffer van worden.

Helaas is online oplichterij echt een serieuze en professionele industrie tegenwoordig. Je moet dus nooit denken "dit ziet er te professioneel uit voor een nep site". Sowieso is het namaken van een site relatief eenvoudig, maar deze partijen verdienen stelen miljoenen en kunnen hun business dus ontzettend professioneel opzetten. Er zijn er bij die een support desk hebben die je gewoon kan bellen, account managers waar ze je naar kunnen doorverbinden, ga zo maar door. Sommige richten zich op normale consumenten zoals jij, andere richten zich juist op rijke, succesvolle zakenmannen die door hun eigen succes denken dat ze nooit in zo'n scam zouden trappen. Er kan jaren voorbereiding aan vooraf gaan om zo'n grote vis te vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas1979
jaxter schreef op maandag 29 september 2025 @ 10:34:
[...]

Dit is geen raar verhaal, mijn ex is exact het zelfde overkomen op de zelfde manier. Alleen heeft ze geen geld geleend maar veel van der eigen geld kwijt geraakt voordat ze mij om advies vroeg en toen pas besefte ze dat het een scam was wanneer de PAB procedure naar voren kwam.
Jouw ex zat ook al in de schulden en wist toen ergens 25K vandaan te halen?
Dát is het punt wat ik raar vind - niet dat dit soort oplichting bestaat.

[ Voor 0% gewijzigd door Sebas1979 op 29-09-2025 12:13 . Reden: dikke vingers op een telefoontoetsenbordje ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Sebas1979 schreef op maandag 29 september 2025 @ 11:03:
[...]

Jouw ex zat ook al in de schulden en wist toen ergens 25K vandaan te halen?
Dát is het punt wat ik raar vind - uetbdat dit soort oplichting bestaat.
Ik snap je wantrouwen, mijn gevoel is exact hetzelfde. Dit hele verhaal stinkt.

Het tijdstip, de bedragen, het aanmaken van een account in de nacht om hier te kunnen posten. Alles bij elkaar opgeteld lijkt dit niet in eerste instantie op wat het is.

[ Voor 19% gewijzigd door Martinez- op 29-09-2025 11:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:33
Martinez- schreef op maandag 29 september 2025 @ 11:11:
[...]

Ik snap je wantrouwen, mijn gevoel is exact hetzelfde. Dit hele verhaal stinkt.

Het tijdstip, de bedragen, het aanmaken van een account in de nacht om hier te kunnen posten. Alles bij elkaar opgeteld lijkt dit niet in eerste instantie op wat het is.
Volgens mij voegt het echt niks aan de discussie toe om de TS te wantrouwen. Het verhaal is in geen enkel opzicht een reclamepraatje voor dergelijke scams. Dus ofwel het is gewoon waar (waar ik persoonlijk 95% van overtuigd ben) ofwel het is een verzonnen maar toch nuttige waarschuwing voor anderen om je niet te laten oplichten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:21

Dido

heforshe

Ik was begonnen met $200 inleg en naar een aantal weken was dit alweer rond de $1000
Nopes. Jij hebt iemand $200 betaald om jou een het bedrag van $1000 op een schermpje te laten zien.
Tenzij jij die $1000 dollar op je eigen, normale, bankrekening hebt staan sta je gewoon $200 in de min.
tot er een event aankwam en zei vroegen of ik evt geld wilde lenen van het bedrijf om mee te doen met het event waarop ik aangaf jahoor met als voorwaarde binnen een week met je deze lening aflossen.
Tuurlijk, want geld lenen om te beleggen is altijd een goed idee?
Zelfs als je nick je geboortejaar verraadt zou je toch wel het een en ander meegekregen mogen hebben over hoe slim dat is (interessant leesvoer: de aandelen-lease affaire uit 2001).
Maar ik wilde niet withdrawal ik wilde doorgaan tot ik zelf een grote fout maakte en ipv 2.2 units had opengezet 22 units opende moest ik opnieuw van hun geld lenen anders was ik al mijn geld kwijt waardoor ik $19200 moest betalen binnen een week.
Ten eerste is withdrawal geen werkwoord, en geen Nederlands. Het Nederlandse werkoord dat je zoekt is (geld) opnemen.
Ten tweede, "geld moeten lenen" betekent simpelweg dat je al tot je oksels in de scam zit.
Nou had ik dit geld kunnen lenen bij een vriend alleen door dit geintje had ik dus wel meer als $104000 op mijn tradeaccount staan.
Nee, je zag $104000 op een schermpje, en je zat jezelf lekker rijk te rekenen, precies zoals de scammers wilden.
Ben een beetje wanhopig! heb nu inmiddels €25000 euro ingelgd. En voel mij heel erg dom en in de zeik genomen als dit achteraf niet klopt.
Ja, je bent inderdaad een beetje heel erg dom geweest door 25 mille in een scam te gooien waar de red flags je zo ongeveer in het gezicht wapperden.
Want dit is dan wel een super professionele scambedrijf als deze PAD procedure niet klopt.
Voor iemand die niet exact begrijpt waar ie mee bezig is met financiele producten ziet iets er al heel snel "professioneel" uit.
En waarom zou het er onbetrouwbaar uit zien? Ze verdienen kapitalen aan hebzuchtige, maar niet al te handige mensen, als ze het ten minste een beetje strak opzetten. En zoals blijkt, is het die inverstering (van hun!) meer dan waard.
En als dit wel klopt kan iemand mij dit dan uitleggen? Op internet lees ik hele verschillende verhalen.
PAD bestaat. Maar in jouw geval ben je gewoon opgelicht.
Sorry, maar leuker kan niemand het maken.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
En je hebt speciaal vandaag een account op tweakers aangemaakt om dit verhaal te posten?
Ik geloof er geen zak van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebas1979
Lapa schreef op maandag 29 september 2025 @ 11:16:
[...]

Volgens mij voegt het echt niks aan de discussie toe om de TS te wantrouwen. Het verhaal is in geen enkel opzicht een reclamepraatje voor dergelijke scams. Dus ofwel het is gewoon waar (waar ik persoonlijk 95% van overtuigd ben) ofwel het is een verzonnen maar toch nuttige waarschuwing voor anderen om je niet te laten oplichten.
De hoop is dat er mensen denken 'TS ging van 200 naar 1000 dollar. Als ik dan gewoon stop heb ik wel de winst en niet de issues'. Om vervolgens in dezelfde val te trappen.
Dus ik denk dat wantrouwen bij rammelende verhalen wel wat toevoegt.

Aan de andere kant: TS reageert nog wel nadat zijn link al verwijderd is... dat spreekt dat weer voor 'm.

[ Voor 7% gewijzigd door Sebas1979 op 29-09-2025 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
aangifte.
misschien eigen forensische data opsporing (misschien via een gespecialiseerd bedrijf)
(maar aangezien je ook al aangeeft geen geld te hebben verwacht ik niet dat dat een optie is)

uithuilen, en er mee leren leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:02
Hallo iedereen,

Weet niet of mijn topic hier thuis hoort maar ben een beetje wanhopig op zoek naar mensen die dit zelfde mee maken.

Ik was op zoek naar thuiswerk en kwam op een trader website uit [mbr] Knip, URL voor de zekerheid weggehaald [/mbr] . om mee te doen met events kun je sneller en meer geld verdienen. Dit heeft te maken met alle soorten nieuws in de wereld over forex market, commodity market, stockmarket, cryptomarket.

Ik was begonnen met $200 inleg en naar een aantal weken was dit alweer rond de $1000 tot er een event aankwam en zei vroegen of ik evt geld wilde lenen van het bedrijf om mee te doen met het event waarop ik aangaf jahoor met als voorwaarde binnen een week met je deze lening aflossen. Tot die tijd bevriezen ze je account en kan je niet je geld withdrawal. Zodra je het in lost kan je gewoon je geld weer withdrawal. Zo gezegd zo gedaan. Maar ik wilde niet withdrawal ik wilde doorgaan tot ik zelf een grote fout maakte en ipv 2.2 units had opengezet 22 units opende moest ik opnieuw van hun geld lenen anders was ik al mijn geld kwijt waardoor ik $19200 moest betalen binnen een week. Nou had ik dit geld kunnen lenen bij een vriend alleen door dit geintje had ik dus wel meer als $104000 op mijn tradeaccount staan.

Nu komt het ik wilde dus $70000 eraf halen zodat er ongeveer $30000 erop zou blijven staan. Nu wordt er gezegd omdat dit een "hoog risico opname bedrag" is moet ik eerst een PAD procedure volgen "Pre-Authorized-debit" zij geven aan dat dit moet omdat men anders mij verdenkt van witwaspraktijken. Nou ben ik door Revolut ook door een enorme vragenlijst heen gegaan waar ik het geld naar toe storten etc. Wat ook de indruk opwekte dat ze dachten dat dit witwaspraktijken zijn. Vanuit Revolut was alles goedgekeurd. Dit is als je dus wilt storten op het tradeaccount.

Om te withdrawal wordt er gezegd dat je eerst foor de PAD procedure heen moet gaan. Dat is in dit geval dat je $7332,51 eerst moet betalen en dat het voor 3 uur op het account moet staan zodat je daarna dit bedrag bovenop $70000 terug krijgt gestort.

Hopelijk kunnen jullie mij hierin helpen.
Je bent helaas in de zeik genomen. Een PAD-procedure is niet meer dan wat wij een Automatische Incasso noemen. Niets meer overmaken en aangifte doen. Geld ben je hoogstwaarschijnlijk volledig kwijt. Zure en dure les!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nubtrix
  • Registratie: September 2020
  • Nu online
Klote man. Heb een collega die er op ongeveer dezelfde manier is ingeluisd, het gebeurt meer dan je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
De topicstarter heeft zijn antwoord inmiddels gekregen: Het betreft inderdaad een scam, dus verder niets meer overmaken, naar de politie gaan en aangifte doen. Dergelijke topics ontsporen vaak na enkele dagen en alles is wel zo'n beetje gezegd, daarom sluit ik het topic.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.