Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticTeka
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:50
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben op zoek naar een gaming computer waarmee ik moeiteloos op 1440p en 165Hz kan gamen. De games die ik speel zijn onder andere Battlefield 6, Counterstrike, F1 en Fifa. Verder gebruik ik mijn pc enkel voor de office toepassingen. Ik doe geen videobewerking of fotobewerking.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn maximum budget is 1700 euro en ik ben niet bereid om meer uit te geven.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randapparatuur die ik nu heb zal ik gebruiken bij mijn nieuwe pc. Ik heb dus enkel de pc zelf nodig.
Mijn huidige pc is een Ryzen 7 3700 gepaard met een NVIDIA RTX 2070, deze is dus volledig aan vervanging toe.

Er zit een voeding in van 650 watt maar ik denk niet dat dit voldoende is voor de nieuwe setup.

Ik neem ook nog twee SSD's mee vanuit mijn oude systeem.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje hier onderaan. Ik heb mijn vorige pc zelf opgebouwd maar had wat problemen met de thermal paste. Dus ik twijfel wel om eventueel een koeler te zoeken met preapplied thermal paste.

Ik heb ook nog getwijfeld om een RTX 5070 of RTX 5070ti in het lijstje op te nemen. Het zou mijn eerste AMD kaart zijn dus daar heb ik wel nog wat mijn twijfels over. Ik heb al altijd NVIDIA kaarten van het merk Gigabyte gehad. Dus het is voor mij een beetje een sprong in het diepe om over te schakelen naar Powercolor AMD.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil een niet al te grote case die voldoende koelmogelijkheden heeft. Ik weet dat dit moeilijk te combineren is met stilte maar toch graag ook zo stil mogelijk.

Ga je overklokken?
Daar ken ik niets van en zal ik me ook niet aan wagen.

Wat verwacht je van ons?
Bevestiging van de huidige lijst of het aangeven van verbetering in de verschillende componenten. Componenten die beter samenwerken of goedkoper zijn met meer prestaties zijn altijd welkom. Als ik op iets kan besparen om zo meer geld aan iets anders uit te geven, daar sta ik ook voor open.
#CategorieProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 9700X Boxed€ 285,83€ 285,83
1MoederbordenASRock B850 Pro RS€ 161,57€ 161,57
1VideokaartenPowercolor Hellhound AMD Radeon RX 9070 XT€ 698,35€ 698,35
1BehuizingenLian Li Lancool 207 Zwart€ 84,90€ 84,90
1Processorkoelingbe quiet! Dark Rock Pro 5€ 96,50€ 96,50
1Geheugen internKingston Fury Beast KF560C30BBEK2-32€ 126,90€ 126,90
1Voedingenbe quiet! Pure Power 13 M | 750W€ 111,99€ 111,99
1Interne SSD'sSamsung 990 Pro (zonder heatsink) 1TB€ 99,-€ 99,-
Totaal€ 1.665,04

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolvganger
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 17:07

Wolvganger

Do not eat the yellow snow.

In de basis een prima lijst. Vraag mij wel af of die dikke cooler wel nodig is, waarschijnlijk voor de 9700X overkill.

Zelf zou ik een paar tientjes van de cooler afsnoepen en dat budget investeren in een 2TB ssd.

"Hoe meer het kan, hoe sneller het stuk is."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:20
Zoals boven mij gezegd word, erg veel geld voor een koeler voor een processor die niet zo heel warm word. Plus een erg dure 1TB ssd waarvan je niks gaat merken als het op de extra snelheid aankomt.

Tray variant van de 9700X is een paar tientjes goedkoper uitvoering: AMD Ryzen 7 9700X Tray
Koeler kan bijvoorbeeld vervangen worden voor de Phantom Spirit van Thermalright https://www.amazon.nl/The...-FDB-lagers/dp/B0BTY4592M. Ook een hele dikke koeler met 7 heatpipes maar een heel stuk goedkoper.
Voeding kan eventueel naar uitvoering: XPG Core Reactor II VE 750W
En een leuke 2TB ssd uitvoering: Samsung 990 EVO Plus 2TB
Geheugen kan je ook nog een paar tientjes van af snoepen uitvoering: Patriot Viper Venom PVV532G600C30K
Voor de videokaart kan je ook nog kijken naar de uitvoering: XFX Swift AMD Radeon RX 9070 XT Triple fan Gaming Edition