Opeens pincode moeten invoeren in Outlook 2024

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolDude99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:04
Mijn buurvrouw heeft een probleem met haar mail in Outlook 2024. Telkens als zij Outlook 2024 opent, krijgt zij een mededeling van Windows-beveiliging en moet zij opeens een pincode invoeren.
Zij had dit probleem niet toen zij nog Outlook 2019 op de PC had staan.
Er is bij de installatie van Windows 10 geen pincode aangemaakt (voor zover ik weet).

Hoe kan ik dit probleem voor haar oplossen? Kan ik haar mailaccount verwijderen en dan weer opnieuw toevoegen? Of moet ik een pincode aanmaken? Hoe kan ik voorkomen dat deze mededeling blijft terug komen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5UyhrjN-3W9jyO8K0kSW6xEQHEI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jgh8eRrWt5G3Sv9nLF1XHJ1B.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a.boogerd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-10 18:03
wat zijn de instructies als je op de link "Ik ben mijn pincode vergeten"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolDude99
Dan kan er een code gestuurd worden naar een ander mailadres.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

Lijkt er op dat 2fa is aangezet. Het beste kan je buurvrouw Microsoft Authenticator installeren en gebruiken :)

Is dat ander email adres van een bekende? Of misschien een oud email adres van je buurvrouw?

[ Voor 23% gewijzigd door Standeman op 28-09-2025 20:22 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolDude99
Het andere mailadres dat in Outlook staat, is een KPN mailadres.
Kan die 2-stapsverificatie niet uitgezet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:35

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

CoolDude99 schreef op maandag 29 september 2025 @ 09:39:
Het andere mailadres dat in Outlook staat, is een KPN mailadres.
Kan die 2-stapsverificatie niet uitgezet worden?
Nee dat zou het hele principe tegenwerken.
Alleen degene die het ingesteld heeft kan het uitschakelen, kan ze inloggen in haar account bij microsoft zelf?
En geef eens antwoord op de vraag voor mij, is het een bekend emailadres? is het een oud email adres van je buurvrouw?

[ Voor 13% gewijzigd door CrankyGamerOG op 29-09-2025 09:41 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolDude99
Volgens mij wel. Als ik het goed heb, logt zij nu in via www.hotmail.com om bij haar mail te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnonymousGerbil
  • Registratie: Mei 2025
  • Niet online
Kijk eerst of je zo een mehtode kan gebruiken die niet benoemd is, en vervolgens of je kan aanvinken dat het apparaat onthouden moet worden.

Controleer anders in de instellingen van zowel het microsoft als het kpn account (via de websites) of passcodes dan wel 2fa geactiveerd zijn. De authenticatie-beveiliging is bij microsoft, om het netjes te benoemen, namelijk een niet-transparant zootje. Het is heel goed mogelijk dat het zichzelf, als een wethouder van Juinen, ergens in de inlogprocedures uitgenodigd heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door AnonymousGerbil op 29-09-2025 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

CoolDude99 schreef op maandag 29 september 2025 @ 09:42:
Volgens mij wel. Als ik het goed heb, logt zij nu in via www.hotmail.com om bij haar mail te komen.
Antwoord nu eens op de rest van de vragen aub??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolDude99
CrankyGamerOG schreef op maandag 29 september 2025 @ 09:47:
[...]

Antwoord nu eens op de rest van de vragen aub??
Het gaat om het huidige mailadres wat zij gebruikt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

CoolDude99 schreef op maandag 29 september 2025 @ 09:50:
[...]

Dan kan ze gewoon inloggen bij microsoft.com en haar 2FA uitschakelen. kies voor andere methode als er om pincode wordt gevraagd.

[ Voor 10% gewijzigd door CrankyGamerOG op 29-09-2025 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 29-09 14:11
Dit is geen 2FA van Outlook/Hotmail, maar een pincode die je instelt op Windows (Hello). Er staat ook letterlijk 'Windows beveiliging" in de vensternaam.
Er is bij de installatie van Windows 10 geen pincode aangemaakt (voor zover ik weet).
Ik heb dit probleem eerder gezien, weet niet of het online was of persoonlijke kring, maar zij hadden toch een pincode tijdens installatie gemaakt, maar beweerde van niet.
Je kan het wachtwoord proberen, (Pincode kan ook letters bevatten), geboortejaar, postcode.

Outlook 2FA ziet er anders uitzien, en daarnaast zou het dan ook niet mogelijk zijn om via Outlook web/hotmail in teloggen zonder 2FA.

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolDude99
Christoxz schreef op maandag 29 september 2025 @ 09:59:
Dit is geen 2FA van Outlook/Hotmail, maar een pincode die je instelt op Windows (Hello). Er staat ook letterlijk 'Windows beveiliging" in de vensternaam.

[...]

Ik heb dit probleem eerder gezien, weet niet of het online was of persoonlijke kring, maar zij hadden toch een pincode tijdens installatie gemaakt, maar beweerde van niet.
Je kan het wachtwoord proberen, (Pincode kan ook letters bevatten), geboortejaar, postcode.

Outlook 2FA ziet er anders uitzien, en daarnaast zou het dan ook niet mogelijk zijn om via Outlook web/hotmail in teloggen zonder 2FA.
Dus zij moet voor de optie "pincode vergeten" kiezen en dan een nieuwe pincode aanmaken?
Moet zij dan steeds die pincode invoeren bij het opstarten van Outlook 2024?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

CoolDude99 schreef op maandag 29 september 2025 @ 09:50:
Het wordt wat onhandig gebracht, ik denk dat de vraag achter de vraag is: is het wel een eigen adres, dus niet dat er een ‘hacker’ toegang kreeg.

Verder lijkt het inderdaad Windows Hello. Pincode zal bij installatie van Windows aangemaakt zijn. Die resetten om die dan ergens op te schrijven, sowieso handig. Misschien kan je in Hello dan ook gezichts- of vingerafdrukherkenning instellen zodat de pincode amper nodig is.

Misschien kan er ergens in de mail cliënt worden ingesteld dat de Hello verificatie niet nodig is.

Omweg: een andere mail cliënt gebruiken, zoals Thunderbird.

[ Voor 7% gewijzigd door F_J_K op 29-09-2025 16:17 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1