[Alpha Innotec WZSV 92k3m] inregelen met danfoss link

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 30-09 22:55
Wij gaan binnenkort naar een relatief nieuw huis (bouwjaar 2018) met 4 verdiepingen. Maar momenteel lijkt de vloer verwarming niet goed / goed genoeg ingeregeld

Momenteel is de opstelling een Alpha Innotec W/W warmte pomp, type WZSC 92K3M.
Daarna lijkt de vloerverwarming/koeling waterzijdig te worden ingeregeld met Danfoss link HC verdelers op elke verdieping, 1 Danfoss Link CC en Danfoss Link thermostaten op elke kamer

Nu zijn er een paar zaken waarom ik denk waarom dit beter zou moeten kunnen, maar ik kom er niet helemaal uit:
1. Er lijkt geen condensatie/dauw punt beveiliging op te zitten (of aangezet)
2. De 2 bovenste verdiepingen staan in de winter nog in de zon, maar de onderste twee niet, waardoor er zeer grote temperatuure verschillen ontstaan. (Hierdoor kan het makkelijk zijn dat het op de tweedeverdieping 25C is, maar in het soutterrain 17C - niet echt makkelijk te regelen voor een warmtepomp die dan moet koelen en verwarmen tegelijk)
3. De RBE zit op de eerste verdieping, maar lijkt kapot (sensor geeft -200C als actuele temperatuur). Die lijkt dan ook in de warmtepomp zelf uitgeschakeld te zijn daarom
4. De Danfoss Link setup lijkt niet door te krijgen of er door de warmte pomp koelt of verwarmt wordt. Ik denk in de handleiding te lezen dat als dit wel werkt, de HC wisselt tussen NC en NO voor de kleppen

Nu heb ik een reeks aanvragen / ideeen, maar ben er benieuwd of ik iets mis of niet:
1. Kan ik makkelijk een condensatie bescherming aanzetten, of moet ik dan nieuwe sensoren installeren?
2. Hoe kan ik er slim voor zorgen dat ik warmte verdeel tussen de verdiepingen? Ergens zit ik aan een opstelling te denken waar ik zorg dat de kleppen allemaal openstaan (bijv. door veel warmte te vragen) en dan de circulatie pomp op continu te zetten. Ergens lijkt het dat we dan wel een homogenere vloerverwarming temperatuur hebben, en dus misschien ook meer warmte van boven naar beneden kunnen brengen. Maar het is veel manueel werk en voelt inefficient
3. Heeft het zin om die RBE opnieuw aan te sluiten en de sensor te vervangen? of maakt die specifieke ruimte temperatuur eigenlijk niet zoveel uit in deze 4 verdiepingen opstelling?
4. Zijn er standaard aansluitingen voor het doorgeven van koelen aan de Danfoss? ik lees iets oevr ingang 3, maar kan geen sensors/apparaten vinden die daar dan ook op inspelen

Zou het zin hebben om alles naar Icon 2 over te zetten, of gaat die het net zo moeilijk krijgen met die enorme temperatuur gradient in huis?