Ik heb hier een Relaxstoel, ooit gekocht bij Montel. De leuning en de zitting is bedienbaar middels 4 knoppen en twee motoren. Verder zit er nog een accu tussen. Nu krijgen de knoppen wel stroom, maar de motoren doen niets. De accu overslaan helpt niet, dus die is niet verdacht. Nu zit er een relaisblokje tussen, waar samen komen spanning en 5 aders van vier bedieningsknoppen voor de twee motoren. Het blokje is x-vormig met aan de ene zijde ingangen voor spanning en stuurstroom en de andere zijde uitgangen voor de motoren. Iemand een idee waar zo’n blokje te koop is? Het blokje is compleet dicht, maar gezien de omvang zitten er een stuk wat octocouplers in.
Vraag
Alle reacties
Ik ben er inmiddels achter dat het onderdeel vast zit aan de lineaire motor. https://www.stoelreparati...l2-205-081-partno-452530/
Het gaat dus om het x-vormige koppelstuk.
Het gaat dus om het x-vormige koppelstuk.
Weet je zeker dat het probleem hierin zit? Heb je bij de motoren spanning gemeten?Je noemt het een relaisblok en daarna zeg je dat het compleet gesloten is en er octocouplers inzitten. Heb je het open gemaakt?
Mijn inschatting gezien het kleine formaat is dat er geen actieve onderdelen inzitten en het alleen dient als onderdeel van het kabelharnas om de verschillende draden te lassen.
Enige manier om het zeker te weten is het ding openzagen met een dremel.
Mijn inschatting gezien het kleine formaat is dat er geen actieve onderdelen inzitten en het alleen dient als onderdeel van het kabelharnas om de verschillende draden te lassen.
Enige manier om het zeker te weten is het ding openzagen met een dremel.
Dan is het ook kapot. Heb inmiddels nieuwe motor met blok, dus ik kan het wel open zagen. De stuurstroom loopt van accu via het blok naar de knoppen (5 aders, 1 heen, 4 terug) naar de twee motoren. De tweede motor kan ik wel loshalen en rechtstreeks stroom er op zetten, en die werkt dan gewoon. De motoren hebben twee aders, dus in het blok worden plus en min gewisseld, afhankelijk van welke knop je indrukt. Er zit dus een schakeling in.