Hi allen,
Ik ben van plan om te beginnen met een thuisserver om een paar projecten mee te realiseren, en mijn oog is gevallen op de Beelink Mini S13.
Mijn belangrijkste use cases zijn:
Daarnaast ben ik erg benieuwd naar de uitbreidingsmogelijkheden op de lange termijn. Ik fotografeer graag en heb hierdoor veel RAW formaat foto's.
Alle feedback, ervaringen met de S13 Mini, of suggesties voor alternatieven die beter zouden passen, zijn van harte welkom! Mocht ik andere zaken over het hoofd zien bij het beginnen van een kleine thuisserver hoor ik dat ook graag.
Ik ben van plan om te beginnen met een thuisserver om een paar projecten mee te realiseren, en mijn oog is gevallen op de Beelink Mini S13.
Mijn belangrijkste use cases zijn:
- Home Automation: Denk aan Home Assistant of iets vergelijkbaars. Ik ben hier nieuw mee, maar wil klein beginnen met bijvoorbeeld lampen, verwarming en gordijnen.
- Mediastreaming: Het streamen van media (films, series) naar andere apparaten in mijn thuisnetwerk, wellicht via software zoals Plex of Jellyfin.
- Web App Hosting: Ik programmeer graag, dus ik zou graag één of meerdere web apps willen hosten voor privégebruik (bijvoorbeeld in Docker).
Daarnaast ben ik erg benieuwd naar de uitbreidingsmogelijkheden op de lange termijn. Ik fotografeer graag en heb hierdoor veel RAW formaat foto's.
Alle feedback, ervaringen met de S13 Mini, of suggesties voor alternatieven die beter zouden passen, zijn van harte welkom! Mocht ik andere zaken over het hoofd zien bij het beginnen van een kleine thuisserver hoor ik dat ook graag.