Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Internetten,eenvoudige videobewerkingen,(4K) video's afspelen,video's converteren
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen €1000-1500 inclusief assemblage
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
LG blu-ray brander (BH10LS30 SATA-150)
Seagate barracuda SSD
Geheugenkaartlezer
Asus Xonar DG 5.1 PCI geluidskaart
De geluidskaart is geen vereiste aangezien deze waarschijnlijk niet meer wordt ondersteund op hedendaagse moederborden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alleen wat ik in de lijst heb gezet
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, als het maar betrouwbaar is
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stil,snel en voorbereid op de toekomst (pc moet zeker weer 10 jaar meegaan).
Ik wil in de toekomst evt nog een videokaart toevoegen mbt videobewerkingen.
2 M.2 SSD slots
Usb aansluitingen en sd kaartlezer aan de voorkant.
Ga je overklokken?
Nee,maar ik houd deze optie graag open
Wat verwacht je van ons?[i]
Mijn PC is inmiddels al 15 jaar oud dus ik lig een stuk achter mbt techniek en kennis dus ik heb nogal wat vragen....
- Is de Intel UHD Graphics 770 van de processor tijdelijk genoeg voor eenvoudige videobewerkingen?
- Is de grafische chip van bv een AMD Ryzen 7 9700x beter dan de Intel UHD Graphics 770?
- Is het mogelijk als ik later nog een videokaart wil toevoegen om dit alles in een Micro-ATX
behuizing te bouwen ipv ATX (en dan een ander geschikt moederbord erbij)?
- Ik heb altijd een geluidskaart gehad maar is de onboard audio tegenwoordig net zo goed en
kan ik mijn Creative Inspire 5.1 5300 speakers hierop aansluiten?
- Is het nodig om al te investeren in een moederbord dat PCIe 5.0 ondersteund?
- Volgens de specificaties heeft het moederbord 4xSATA 6G aansluitingen maar met de
vermelding: * SATA8 will be unavailable when installing M.2 SATA SSD in the M2_2 slot.
Wil dat zegen dat als ik een 2e M.2 geheugenkaart monteer dat ik dan 1 SATA aansluiting
niet kan gebruiken?
Internetten,eenvoudige videobewerkingen,(4K) video's afspelen,video's converteren
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen €1000-1500 inclusief assemblage
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
LG blu-ray brander (BH10LS30 SATA-150)
Seagate barracuda SSD
Geheugenkaartlezer
Asus Xonar DG 5.1 PCI geluidskaart
De geluidskaart is geen vereiste aangezien deze waarschijnlijk niet meer wordt ondersteund op hedendaagse moederborden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alleen wat ik in de lijst heb gezet
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, als het maar betrouwbaar is
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stil,snel en voorbereid op de toekomst (pc moet zeker weer 10 jaar meegaan).
Ik wil in de toekomst evt nog een videokaart toevoegen mbt videobewerkingen.
2 M.2 SSD slots
Usb aansluitingen en sd kaartlezer aan de voorkant.
Ga je overklokken?
Nee,maar ik houd deze optie graag open
Wat verwacht je van ons?[i]
Mijn PC is inmiddels al 15 jaar oud dus ik lig een stuk achter mbt techniek en kennis dus ik heb nogal wat vragen....
- Is de Intel UHD Graphics 770 van de processor tijdelijk genoeg voor eenvoudige videobewerkingen?
- Is de grafische chip van bv een AMD Ryzen 7 9700x beter dan de Intel UHD Graphics 770?
- Is het mogelijk als ik later nog een videokaart wil toevoegen om dit alles in een Micro-ATX
behuizing te bouwen ipv ATX (en dan een ander geschikt moederbord erbij)?
- Ik heb altijd een geluidskaart gehad maar is de onboard audio tegenwoordig net zo goed en
kan ik mijn Creative Inspire 5.1 5300 speakers hierop aansluiten?
- Is het nodig om al te investeren in een moederbord dat PCIe 5.0 ondersteund?
- Volgens de specificaties heeft het moederbord 4xSATA 6G aansluitingen maar met de
vermelding: * SATA8 will be unavailable when installing M.2 SATA SSD in the M2_2 slot.
Wil dat zegen dat als ik een 2e M.2 geheugenkaart monteer dat ik dan 1 SATA aansluiting
niet kan gebruiken?
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | Intel Core i7-14700K Boxed | € 329,- | € 329,- |
1 | Moederborden | MSI B760 GAMING PLUS WIFI | € 142,99 | € 142,99 |
1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 600 Zwart | € 91,84 | € 91,84 |
1 | Besturingssystemen | Microsoft Windows 11 Home (NL, Retail) | € 132,95 | € 132,95 |
1 | Processorkoeling | Arctic Freezer 36 | € 32,15 | € 32,15 |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF560C30BBEK2-32 | € 126,90 | € 126,90 |
1 | Voedingen | be quiet! System Power 9 700W CM | € 81,96 | € 81,96 |
1 | Interne SSD's | Kingston Fury Renegade SSD (heat spreader) 2TB | € 172,03 | € 172,03 |
Totaal | € 1.109,82 |