SG/NTSM 30/50 regeltje

Pagina: 1
Acties:

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Tijdje terug werd dat regeltje ingesteld om de stortvloed aan onzin in te dammen. Policy dat het extra fora zijn is daaruit oa uit voortgevloeid. Tot zover het verleden.

In het heden is de stortvloed vrijwel verdwenen. Beide fora draaien erg goed en behoeven nauwelijks zwara aandacht. Mijn vraag/suggestie is dan: is de 30/50 regel dan niet inmiddels achterhaald/zwaar?

1 maand wachten en 50 techposts zijn best wel aantallen om een forum te verstoppen die redelijkerwijs geen extra problemen opleveren. Naar mijn bescheiden mening zou de 30/50 regel wel soepeler gemaakt kunnen worden naar pak 'm beet 10/20 oid. Dan kan een user sneller in aanraking komen met de compleetheid van GoT.

* Delerium lanceert een ideetje, iemand voor?

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Waarom veranderen als het goed gaat? :)

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:04

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Zelf zit ik niet zo te springen om toegang tot HK. Voor nu kan ik me oa heel goed vinden in W&L voor de niet it zaken. Door het grote modem tweak topic lukte de 30 nog wel.
Bij het gebruik van de search kom je nu heel moeilijk aan die 50.
Het belangrijkste vind ik het gedrag door alle topics heen.

Begin met 10/20 maar als daar reden voor is naar 30/50.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op dinsdag 18 september 2001 17:27 schreef Buzzman het volgende:
Omdat de verandering mogelijk een verbetering betekend?

Waarom niet veranderen als het beter kan?

PS, op mijn werk doen zulke argumenten mij tot 500 tellen.

[edit], Dit gaat dus om de SG/NSTM. NIET om de HK, die hoort gewoon op 60/150 te blijven om kloonoorlogen te ontmoedigen.

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

De vraag is een beetje: op welk punt mogen we verwachten van een newbie dat ie een beetje de regels doorheeft zodat ie zich correct kan gedragen in de niet it-gerelateerde zaken op GoT? (daarom is toch die regel ingeroepen, zodat het onzin-gehalte zo laag mogelijk werd gehouden en tevens de mensen niet alleen daarvoor komen).

Nu denk ik persoonlijk dat nu het niveau goed op peil is (de maatregelen hebben geholpen vind ik) je het best kan proberen om het lager te maken.

Ten eerste is die tijd denk ik voldoende om te leren hoe het hier ongeveer in zn werk gaat (newbies worden bij domme posts in het begin meestal keihard gewezen op hun fouten door hun lieve mede-gotters :P ).

Ten tweede, newbies die zich hier reggen, zullen waarschijnlijk oorspronkelijk niet komen voor de niet-it-gerelateerde fora (die zien ze immers niet, dus waarom zou je je dan reggen op zo'n forum :) )

Vraag die hieruit voortkomt: wat heeft dan de meerwaarde van die nieuwe regeling? Ecteinascidin heeft het denk ik al mooi verwoord: zodat ze eerder in aanraking komen de compleetheid van GoT. Is dit echter genoeg reden? Of zijn er nog meer te verzinnen?

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Verwijderd

Op dinsdag 18 september 2001 17:29 schreef ecteinascidin het volgende:

[..]

Omdat de verandering mogelijk een verbetering betekend?
:D ;)

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:12

Arno

PF5A

Op dinsdag 18 september 2001 17:18 schreef ecteinascidin het volgende:
In het heden is de stortvloed vrijwel verdwenen. Beide fora draaien erg goed en behoeven nauwelijks zwara aandacht. Mijn vraag/suggestie is dan: is de 30/50 regel dan niet inmiddels achterhaald/zwaar?
IMO niet... er zullen weer mensen gaan reggen voor SG en SG zal weer de SG van vroeger worden.... IMO dan :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Op dinsdag 18 september 2001 17:18 schreef ecteinascidin het volgende:
Tijdje terug werd dat regeltje ingesteld om de stortvloed aan onzin in te dammen. Policy dat het extra fora zijn is daaruit oa uit voortgevloeid. Tot zover het verleden.

Waardoor denk je dat die stortvloed nou verdwenen is :)
Door de 30/50 regel IMHO.
1 maand wachten en 50 techposts zijn best wel aantallen om een forum te verstoppen die redelijkerwijs geen extra problemen opleveren. Naar mijn bescheiden mening zou de 30/50 regel wel soepeler gemaakt kunnen worden naar pak 'm beet 10/20 oid. Dan kan een user sneller in aanraking komen met de compleetheid van GoT.

/me lanceert een ideetje, iemand voor?
GoT zonder extra fora moet ook interessant zijn. Het is qua opzet een tech-only forum. Dat soort bezoekers zijn ook de doelgroep van GoT.

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:04

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Toch even een vraagje. Wordt er nog inhoudelijk naar een reply in IT gekeken.
Er wordt nu bv in I&T naar een provider in Weert gevraagt.
Als ik nu zou antwoorden "sorry in woon in ....." telt hij dan mee?

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Verwijderd

Op dinsdag 18 september 2001 18:47 schreef KroontjesPen het volgende:
Toch even een vraagje. Wordt er nog inhoudelijk naar een reply in IT gekeken.
Er wordt nu bv in I&T naar een provider in Weert gevraagt.
Als ik nu zou antwoorden "sorry in woon in ....." telt hij dan mee?
hihi LOL denk je dat elke posting beoordeeld wordt voor ie meetelt ? Heb jij nog tijd over, dan kunnen we allemaal mee gaan modden denk ik. :P

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik denk dat de 30/50 regel best gehandhaafd kan worden.

Je moet het ook een beetje vanuit een n00b perspectief zien.

Iemand die hier pas regged, zal in het begin niet zo superactief zijn. Dus is die maand niet zo'n probleem qua tijd.

50 techposts zit je zo aan, als jij ff 2 weken rondneust, heb je ze met gemak te pakken. :)

Dus ik denk dat we het wel zo kunnen laten zoals het nu is. :)

Aannames zijn fataal.

• SWINX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 18:19
Op dinsdag 18 september 2001 17:27 schreef Buzzman het volgende:
vind ik ook
Op dinsdag 18 september 2001 17:29 schreef KroontjesPen het volgende:
Zelf zit ik niet zo te springen om toegang tot HK. Voor nu kan ik me oa heel goed vinden in W&L voor de niet it zaken. Door het grote modem tweak topic lukte de 30 nog wel.
Bij het gebruik van de search kom je nu heel moeilijk aan die 50.
Het belangrijkste vind ik het gedrag door alle topics heen.

Begin met 10/20 maar als daar reden voor is naar 30/50.
dan krijg je mensen die gaan reggen voor SG/HK
zie ook oa bericht van Traag:
Op dinsdag 18 september 2001 18:25 schreef Traag het volgende:

[..]

IMO niet... er zullen weer mensen gaan reggen voor SG en SG zal weer de SG van vroeger worden.... IMO dan :)
Op woensdag 19 september 2001 10:46 schreef GaMeOvEr het volgende:
Ik denk dat de 30/50 regel best gehandhaafd kan worden.

Je moet het ook een beetje vanuit een n00b perspectief zien.

Iemand die hier pas regged, zal in het begin niet zo superactief zijn. Dus is die maand niet zo'n probleem qua tijd.

50 techposts zit je zo aan, als jij ff 2 weken rondneust, heb je ze met gemak te pakken. :)

Dus ik denk dat we het wel zo kunnen laten zoals het nu is. :)
gewoon laten zo als het is (vind ik dan, en modjes blijkbaar ook)

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11 00:21
Ik ben bang dat als je de regel weer terug gaat zetten je dus weer stortvloed aan onzin krijgt. Daarom lijkt het me beter om die regel te handhaven.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-11 16:08
Op dinsdag 18 september 2001 18:25 schreef Traag het volgende:
Nou, dit klopt misschien wel als je de regel helemaal afschaft, maar als je de regels versoepelt, zoals ecteinascidin zei, blijven die fora nog steeds verborgen.. Mensen gaan daar dus niet voor registeren..

Sterker nog.. Als mensen echt alleen voor de GC-fora willen komen, dan zullen ze zich nu door de huidige regels ook niet tegen laten houden!
Pagina: 1