Kenmerk automatisch dubbelzijdig kopieren bij Printers.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Nadat helaas mijn vorige printer versleten was en de documentdoorvoer steeds vaker pagina's niet scande ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe printer. Mijn belangrijkste eis was dat de printer een documentinvoer had die automatisch dubbelzijdig kan scannen dus daarop ben ik gaan zoeken in Pricewatch.

Ik ben er helaas achter gekomen dat bij b.v. de Canon Pixma TR7650 onterecht vermeld staat dat die automatisch dubbelzijdig zou kunnen scannen ( al correctie ingestuurd ). Nu kan het gebeuren dat dit per ongeluk bij 1 printer vermeld staat maar in de Pricewatch verschijnt een best wel redelijke grote lijst met printers als je automatisch dubbelzijdig scannen aanvinkt bij de filters. Echter bij een aantal printers had ik al ontdekt dat deze dit niet ondersteunen. Helaas staat wel bij diverse webshops dezelfde fout bij de Canon dat deze dus duplex scannen zou ondersteunen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mooijekind
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:39

Mooijekind

Manager Product Content
We krijgen de data van een dataleverancier en dit controleren we zoveel mogelijk nogmaals bij de fabrikant. Helaas zijn daar ten tijde van controleren niet altijd productpagina's beschikbaar en dan blijft een foutieve specificatie staan. Het gekke is dat onze leverancier zijn gegevens weer rechtstreeks van de fabrikant krijgt. Dus ergens gaat er iets fout bij de fabrikant of het overnemen van deze specificaties door onze leverancier.

Ik zal voor nu even de automatische koppeling met deze specificatie uitzetten en de populairste producten met deze specificatie nalopen en waar nodig corrigeren. Tevens zal ik nog even een mail sturen naar onze leverancier dat de data niet helemaal klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
@Mooijekind Allereerst natuurlijk dank je voor je uitgebreide reactie !

Ik denk dat er wat verwarring is tussen dubbelzijdig scannen en automatisch dubbelzijdig scannen via de documentinvoer. Bij die Canon kwam ik er dan ook pas achter via hun eigen software waar ergens in heel kleine lettertjes vermeld stond dat je het papier zelf moest omdraaien. Ze hebben daarbij dan een truucje dat dus de software daarna de pagina's zeg maar sorteert en op de goede volgorde legt. Dus beetje samengevat, je scant eerst de voorkanten en vervolgens de achterkanten en de software dan de juiste achterkant invoegt bij de betreffende voorkant. Ingewikkeld verhaal misschien maar hoop dat je snapt wat ik bedoel, echter, dit truucje werkt ook via b.v. een PDF editor als Foxit en dan bij zeg maar alle printers met documentinvoer.

In de praktijk is het echter zo dat dit softwarematige zeg maar truucje niet altijd even secuur werkt en nog wel eens pagina's verwisselt worden, maar waar het mij vooral om gaat is dat dit dus geen 'echt' duplex scannen is. Met duplex scannen bedoel ik dat de printer eerst de voorkant scant en vervolgens direct daarna de achterkant scant. Momenteel heb ik een Epson WorkForce Pro WF-4830DTWF waar ook dan hetzelfde bij staat als bij de Canon, automatisch dubbelzijdig scannen maar er wel een essentieel verschil is. Deze Epson trekt dus eerst het papier via de documentinvvoer naar binnen en scant de voorkant en daarna tekt hij het papier weer naar binnen om de achterkant te scannen. Dus dit is wel dan 'echt' duplex scannen zonder dat je de stapel papier opnieuw moet invoeren.

Maar ik snap wel waarom het hier op Tweakers dan 'fout' vermeld staat en ik mij goed kan voorstellen dat jullie niet elk artikel apart kunnen gaan na-kijken of alle specs wel kloppen. Is denk ik ook best moeilijk dat uit te zoeken en je dat soms alleen dan in de praktijk kan ontdekken zoals nu bij die Canon, maar er is wel een soort van stelregel en bepaalde lijn in te vinden. Je kan er in principe vanuit gaan dat alle printers beneden pak weg 170 euro geen automatisch duplex scannen ondersteunen met dan een enkel uitzondering.