Beste VPN voor Nederlanders en Belgen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenSide77
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 22-10 13:06
In mijn zoektocht naar een betrouwbare VPN provider ben ik, met name op Reddit, heel wat namen tegengekomen. Echter, deze zijn allemaal gericht op de Angelsaksische markt.

Hoe staat het er specifiek in NL en BE voor? Welke VPN gebruikers de meeste tweakers? Is Mullvad echt 'de bestes' in termen van anonimiteit, stabiliteit en prijs/kwaliteit?

Use-case: Met name thuis voor downloaden en kijken van series. 3 Devices, dus een family-plan zou fijn zijn.

Beste antwoord (via BenSide77 op 01-10-2025 18:19)

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DexterDee

I doubt, therefore I might be

dehardstyler schreef op maandag 29 september 2025 @ 17:53:
[...]

Thanks, altijd goed om achter de hand te hebben. Werkt dit dan ook met Android TV? Want dat zou echt heerlijk zijn.
Ik gebruik Windscribe met hun Android TV app op m'n Nvidia Shield Pro. Instellen op Albanië, verbinden en YouTube is advertentievrij :)

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:19
Wat is de reden dat je specifiek een NL/BE provider zou willen?
De grote providers hebben overal servers staan dus ook in Nederland.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:01

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

BenSide77 schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 13:58:
In mijn zoektocht naar een betrouwbare VPN provider ben ik, met name op Reddit, heel wat namen tegengekomen. Echter, deze zijn allemaal gericht op de Angelsaksische markt.

Hoe staat het er specifiek in NL en BE voor? Welke VPN gebruikers de meeste tweakers? Is Mullvad echt 'de bestes' in termen van anonimiteit, stabiliteit en prijs/kwaliteit?

Use-case: Met name thuis voor downloaden en kijken van series. 3 Devices, dus een family-plan zou fijn zijn.
ik heb PIA en daar heb je tot 5 apparaten tegelijkertijd.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Ik gebruik NordVPN.
Deze heb ik op mijn router gezet, met 1 route naar de VS en 1 binnen Nederland. Zijn meteen al mijn apparaten beveiligd.

Maar: ze zijn duur. Ik was te laat met opzeggen, werd er voor 1 jaar 180 euro afgeschreven. Dus ik bellen en ze uitgelegd dat volgens de Nederlandse wet er maandelijks opgezegd moet kunnen worden (tikje gebluft), toen werd dat ene jaar verlengd naar 3 jaar. Nog steeds veel geld, maar in ieder geval wel beter.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Nordvpn heb ik een paar jaar gebruikt, nu al een jaar of twee Privado want dat is in combinatie met mijn nieuwsserver abonnement goedkoper.
Ik gebruik het op mijn desktop en soms op mijn mobiel.

Snelle Google opdracht laat me weten dat het blijkbaar op een onbeperkt aantal apparaten gebruikt mag worden.
De betaalde variant.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08:26
Ik heb geen antwoord op je vraag. Maar waarom zou je een vpn willen gebruiken? Je data mag dan wel ergens anders het grote boze web op gaan, maar hoe weet je of niemand je data inziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:36

reaL_G

G

Pietervs schreef op zondag 28 september 2025 @ 18:56:
Ik gebruik NordVPN.
Deze heb ik op mijn router gezet, met 1 route naar de VS en 1 binnen Nederland. Zijn meteen al mijn apparaten beveiligd.

Maar: ze zijn duur. Ik was te laat met opzeggen, werd er voor 1 jaar 180 euro afgeschreven. Dus ik bellen en ze uitgelegd dat volgens de Nederlandse wet er maandelijks opgezegd moet kunnen worden (tikje gebluft), toen werd dat ene jaar verlengd naar 3 jaar. Nog steeds veel geld, maar in ieder geval wel beter.
nordvpn is voor 20€ 2 jarig af te sluiten.
genoeg cashbackdeals

GiTS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Welja
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-10 14:20
Ik vind https://mullvad.net/nl fijn. 5 euro per maand. Privacy hoog in het vaandel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:24

Standeman

Prutser 1e klasse

Persoonlijk wordt ik wel blij van proton als bedrijf. Die timmeren goed aan de weg. De vpn dienst kan je met 1 device gewoon uitproberen, want gratis.

Voor 10 devices betaal je zo te zien 5 euro per maand. (Aanbieding).

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:33
BenSide77 schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 13:58:

Airvpn gebaseerd op je eisen
Is het beste voor je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
boyette schreef op zondag 28 september 2025 @ 20:31:
Airvpn gebaseerd op je eisen
Is het beste voor je
Uh? Gebaseerd op wat?
Heb je er aandelen in?

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-10 19:02

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Welja schreef op zondag 28 september 2025 @ 19:32:
Ik vind https://mullvad.net/nl fijn. 5 euro per maand. Privacy hoog in het vaandel.
Voor hetzelfde geld heb je een VPS, dan heb je pas privacy hoog in het vaandel ;)

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

reaL_G schreef op zondag 28 september 2025 @ 19:21:
[...]

nordvpn is voor 20€ 2 jarig af te sluiten.
genoeg cashbackdeals
Klopt. Maar oppassen dus als het contract afloopt: de verlenging gebeurt automatisch en tegen véél hogere prijzen. Hoewel ik me afvraag of dat dat wel toegestaan is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Pietervs schreef op zondag 28 september 2025 @ 18:56:
Ik gebruik NordVPN.
Dat is niet wat VPN doet.

Als je veel Torrents upload en je bang bent dat Brein achter je aan komt, dan kan een VPN helpen, vooral als die via het buitenland gaat. Maar los daarvan zie ik verrekte weinig redenen waarom je een VPN bij je thuisverbinding zou willen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Sissors schreef op maandag 29 september 2025 @ 12:42:
[...]

Als je veel Torrents upload en je bang bent dat Brein achter je aan komt, dan kan een VPN helpen, vooral als die via het buitenland gaat. Maar los daarvan zie ik verrekte weinig redenen waarom je een VPN bij je thuisverbinding zou willen gebruiken.
Misschien was ik niet duidelijk: een deel van het verkeer van mijn netwerk wordt naar een VPN-server binnen Nederland gestuurd, een ander deel naar een VPN-server in de VS.

Het feit dat jij weinig aanleiding ziet voor het gebruik van een VPN, snap ik: het is niet altijd een verbetering. Ik wil graag mijn verkeer gerouteerd hebben over een VPN uit privacy overwegingen. En dan gaat het niet eens echt over downloaden of ontwijken van YouTube reclames.

[ Voor 19% gewijzigd door Pietervs op 29-09-2025 12:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swedish chef
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Sissors schreef op maandag 29 september 2025 @ 12:42:
[...]

Als je YouTube zonder advertenties wil kijken, dan is een VPN met recht een uitkomst. Alleen al daarvoor vind ik het te rechtvaardigen.

In ieder mens schuilt een vriend en een vijand....wie zoek je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:01
Swedish chef schreef op maandag 29 september 2025 @ 12:46:
[...]

Als je YouTube zonder advertenties wil kijken, dan is een VPN met recht een uitkomst. Alleen al daarvoor vind ik het te rechtvaardigen.
Ik dacht dat iedereen daar gewoon Brave voor gebruikt. :P
Welk land kies je hiervoor dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:10
Ik zelf zweer bij SurfShark --> https://surfshark.com/nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swedish chef
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
dehardstyler schreef op maandag 29 september 2025 @ 12:59:
[...]

Ik dacht dat iedereen daar gewoon Brave voor gebruikt. :P
Welk land kies je hiervoor dan?
Albanië

In ieder mens schuilt een vriend en een vijand....wie zoek je ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:22
Anders dan films downloaden of regio gebonden strreams kijken zie ik geen reden om een vpn te willen gebruiken. Voor veiligheid (zie ik hierboven)? VPN doet standaard toch niks anders dan een tunneltje leggen naar een andere server op het internet? Daarna ga je gewoon weer het wilde web op.
Ik begrijp die interesse in vpn niet zo. Opgeklopt door bedrijven als NordVPN naar mijn idee. Zogenaamde privacy, vanwege vpn, kent ook zijn grenzen. Als overheden willen weten wie er achter een vpn zit, vragen ze dat toch wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:19
Vpn's zijn een goede beveiliging als je gebruik maakt van een publiek wifi netwerk.
Verder leveren ze meestal exit nodes in alle landen waardoor je regio content bekijken die anders afgeschermd is vanuit Nederland.
En natuurlijk voor anoniem downloaden.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
Thanks, altijd goed om achter de hand te hebben. Werkt dit dan ook met Android TV? Want dat zou echt heerlijk zijn.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DexterDee

I doubt, therefore I might be

dehardstyler schreef op maandag 29 september 2025 @ 17:53:
[...]

Ik gebruik Windscribe met hun Android TV app op m'n Nvidia Shield Pro. Instellen op Albanië, verbinden en YouTube is advertentievrij :)

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
DexterDee schreef op maandag 29 september 2025 @ 17:56:
[...]

Helemaal top, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenSide77
Dank! Ik wil zeker advertentievrij kijken op Youtube, och wat zou dat lekker zijn. Hoe zijn de prijzen voor meeste VPNs? Ik zie veel kortingen voorbijkomen, iemand een goede deal (geen spam / commerciele links graag)!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:15
BenSide77 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 18:20:
Dank! Ik wil zeker advertentievrij kijken op Youtube, och wat zou dat lekker zijn. Hoe zijn de prijzen voor meeste VPNs? Ik zie veel kortingen voorbijkomen, iemand een goede deal (geen spam / commerciele links graag)!
YouTube premium?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AJM94
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 26-10 10:40
Damic schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 20:50:
[...]

ik heb PIA en daar heb je tot 5 apparaten tegelijkertijd.
Same over here. Heb het zelf op 3 devices en mijn partner op 2.
Om de zoveel jaar een nieuw account voor de kortingsprijs (nu $70,- voor 3 jaar en 3 maanden) en voor de rest eigenlijk geen omkijken naar.

Ik vind de MACE functionaliteit voor Android ook super werken.

Je moet hiervoor wel los de .APK installeren, want vanuit de Play Store versie werkt dit niet, maar daarna zijn de meeste van je apps ook direct add free. Scheelt zoveel drukte.

Enige die er tussendoor piept is YouTube, maar ik gebruik de mobiele versie van de site hiervoor.
Dan zorgen mijn Firefox extensies, wat ook kan op Android, voor het blocken.

[ Voor 10% gewijzigd door AJM94 op 01-10-2025 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenSide77
Ik ga even goed alle partijen op een rij zetten, maar PIA klinkt logisch, net zoals Mullvad.
Pagina: 1