Peblar vs. Zaptec / DSMR vs SMR

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReDnAx1991
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-09 19:51
Mijn vraag
Hi allemaal,
Bedankt voor het lezen.

Vanuit mijn werk mag ik kiezen uit twee verschillende laadpalen, namelijk één van Peblar of één van Zaptec.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QrezoPjnitPdvVrlhr0zh-BpPyI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ijpa9w7gAud3X8gRvK2DAlZg.png?f=fotoalbum_large

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Op mijn Landis+Gy A.E. E360 CM3D staat dat deze compatible is met SMR 5.0. Echter de Peblar is compatible met DSMR. Ik heb zelf nagenoeg geen kennis van dergelijke systemen en kan zo snel nergens vinden wat het verschil is. Kan iemand een aanbeveling doen?

Ter info.
Ik heb thuis zonnepanelen met maximaal 4.5kwh opbrengst, deze zijn aangesloten op alle drie de fasen, dat is overbodig dat weet ik, maar in de toekomst wil ik uitbreiden en heb alles al daarvoor meteen uitgelegd.

Ik gebruik momenteel een p1 meter van Homewizard, de parameters lees ik uit met Home Assistant en daar zijn wat calculaties aan verbonden. Ik begrijp dat een laadpaal de p1 poort nodig heeft van de slimme meter? Is er een manier om dit beide naast elkaar te kunnen gebruiken, of zit ik er helemaal naast.

Alvast bedankt voor de hulp.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

De peblar haalt zijn info uit de homewizard P1 dus welke meter je hebt is niet van belang

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReDnAx1991
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-09 19:51
En het SMR en DSMR verhaal? Weet je daar ook iets over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Even in Google gooien, smr5.0 VS dsmr5.0

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽