Advies gevraagd bijkeuken kastenwand Ikea incl was/droger

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:46
Ik heb de volgende vraag.
Mijn bijkeuken is niet al te breed. 236 cm breed. Deze is op dit moment een rommeltje. Ik wil hier graag een kastenwand plaatsen en ik denk aan metod (Ikea) kasten met lades en planken.
Ik krijg de meeste opbergruimte wanneer ik de wasdroger op de wasmachine plaats. Beide apparaten zijn plusminus 15 jr oud maar werken nog prima. De wasmachine trilt wel wat meer dan in het begin. (Beide Miele).

Ik heb de volgende indeling getekend.
• 60 cm kast
• 40 cm kast
• 67 cm Ruimte voor wasmachine en droger
• 40 cm kast
• reststuk waar ik nog over wil nadenken.

Ik ben zelf aan het denken aan de volgende 2 opties voor de ruimte voor de apparaten.
1. Een stalenframe kopen van bv acaza.
2. Zelf een houten constructie maken.
Mijn voorkeur gaat uit naar de 2de optie tenzij ik andere adviezen krijg.

Hoe kan ik het beste een houten frame maken dat stevig genoeg is om de wasdroger te dragen en ook bestand is tegen de trillingen van de droger. Ik heb zelf het volgende bedacht maar ik hoor graag jullie meningen / adviezen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1orpXw_YrSbsFH8Wbqv8_ERlhdw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/r3bq0UvP7xsqhh8viOOJjdCx.png?f=fotoalbum_large

Ik wil dus 2 multiplex panelen plaatsen en deze verankeren aan de grond en de achtermuur. (is dragende muur). Hierop een ikea werkblad leggen. Ligt dus aan beide zijden op de multiplex plate
Het werkblad kan ik vastzetten met muurbeugels.

Is deze constructie stevig genoeg?
Al het advies is welkom.

hans

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimi_v
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:11
Ik begrijp je punt/bedoeling niet helemaal geloof ik. Wasdroger kan toch prima op de wasmachine, maar jij wil hem op een plank? Kun je ook doer maar zou daar niet te gek mee doen. Wasdroger weegt veel minder (tenzij warmtepomp) dan een wasmachine en geeft amper trillingen

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16:34
gewoon op elkaar zetten, daar zijn zelfs speciale spanbandjes voor te koop, in het wit zodat ze niet opvallen: https://www.bol.com/nl/nl...sdroger/9200000113078342/

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• hke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:46
Dank je wel @dimi_v en @No Hands

Klopt dat de droger prima op de wasmachine kan. Mijn wasmachine (Miele) is 16 jr oud en trilt tegenwoordig wel wat meer. Dat is de reden waarom ik zo een constructie had bedacht. Ik overweeg nu toch wat meer om met een tussenstuk te werken.
bv. https://www.bol.com/nl/nl...ist_Middle.2.ProductTitle

Mocht ik toch besluiten om een plan te maken. Kunnen jullie aub ook advies geven over wat ik had bedacht? is dit stevig genoeg of juist niet?

Alvast bedankt.

hans

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Wij hebben wel een plank, maar dat is omdat we vaatwasser ernaast hebben en dit een werkbank / vouwtafel is geworden.
Wat wij tegen het trillen deden is van die rubber tegels van 3 cm (voor in tuin einde glijbaan, rubberen tegels generatie) onder de plank.
Als je de plank even groot maakt als de wasmachine zou ik of rechtstreeks of enkel die rubberen tegels gebruiken.
Oh en ps, geef je wasmachine aan weerszijde een cm ruimte :)

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

hke schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 09:33:
Dank je wel @dimi_v en @No Hands

Klopt dat de droger prima op de wasmachine kan. Mijn wasmachine (Miele) is 16 jr oud en trilt tegenwoordig wel wat meer. Dat is de reden waarom ik zo een constructie had bedacht. Ik overweeg nu toch wat meer om met een tussenstuk te werken.
bv. https://www.bol.com/nl/nl...ist_Middle.2.ProductTitle

Mocht ik toch besluiten om een plan te maken. Kunnen jullie aub ook advies geven over wat ik had bedacht? is dit stevig genoeg of juist niet?

Alvast bedankt.
Sorry compleet offtopic maar voor 3 tientjes of minder kan je de schokdempers zelf vervangen. Talloze vb op youtube
Pagina: 1