[3D printen (digitale) fotolijst]

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:55

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Topicstarter
Ik weet niet waar ik het moet zoeken, er is geen groot algemeen 3d-afdrukken onderwerp om algemene vragen te stellen of ik kijk er over heen? Maar misschien dat ik ergens een begin kan maken hier, mijn eerste punt is dat ik denk om een 3d-afdrukker aan te schaffen om mijn eigen fotolijst te kunnen maken. Dit heb ik allemaal tot nu toe uit hout gedaan en gefreesd en met een verstekzaag en lijm in elkaar gezet. Maar is best een hoop werk om zelf te doen.

Het gaat dan om een rechthoekige lijst die een bepaalde diepte heeft (~ 4cm) en afmetingen van om en nabij de 70x40 cm. Daar begint mijn eerste 'probleem' al dat veel doorsnee 3d-(hobby)printers niet dat formaat niet in één keer kunnen afdrukken, behalve zoiets als de Elegoo OrangeStorm Giga 3D printer, waar ik wisselende reacties over lees. Daarnaast wil ik niet puur de lijstrand alleen, maar ook een bepaalde 3d-structuur printen aan de achterkant om elektronica/draad in vast te kunnen zetten en geleiden.

De hoogte hoef ik amper in, maar vooral de lengte en breedte zijn belangrijk. Kleinere stukken 3d-afdrukken en dan lijmen tot een geheel is weer handwerk/niet mooi/minder stabiel? Ik zou het liefst in één keer een model willen maken dat ik telkens kan afdrukken met een druk op de knop.

Iemand ervaringen met hoe dat te doen of waar ik aan moet denken?

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmazter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:11
Heb je al eens aan vacuum vormen gedacht?
Dit is vrij simpel zelf te maken in de genoemde maat.
Je kan 1 lijst maken en die gebruiken als mal.
Voordeel is dat de achterkant hol is.