Office 2024 LTSC Standard op Windows Server 2019 RDS

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• janpiet
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-10 18:54
Loopt Microsoft Office 2024 LTSC Standard op een Windows Server 2019 Remote Desktop Services (terminal server)?
Volgens Microsoft wordt Office 2024 LTSC niet ondersteund op een Server 2019. Maar betekent "niet ondersteund" dat ik ook niet kan installeren? Zijn er problemen te verwachten? De server krijgt aan het einde van de maand steeds de nieuwste updates, dus is helemaal actueel.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Alvast bedankt.

Alle reacties

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Niet ondersteund betekent niet "werkt niet". Het betekent "mij niet bellen als je problemen hebt". Tuig een VM op en probeer het?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janpiet
Zo zie ik het ook. Maar gezien de waanzin van Microsoft de laatste jaren? Een VM optuigen is geen probleem. Maar een licentie van €450+ inkoop aanschaffen om te testen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:34

nelizmastr

Goed wies kapot

Soms betekent niet ondersteund wel degelijk dat het niet werkt.

Office 2019 en nieuwer draait bijvoorbeeld daadwerkelijk niet op Server 2016 omdat er een minimum build van Windows nodig is die matcht met versie 1809 (en 2016 is 1607).

Ik zou er niet op durven vertrouwen dat als Microsoft zegt dat je Server 2022 nodig hebt als minimum dat het wel werkt op 2019, ookal is Windows 10 LTSC 2019 wel ondersteund (gelijke build als Server 2019).
Als je er niet zonder kosten te maken een test aan kunt wagen zou ik het niet doen.

Is het geen optie om over te stappen op de subscriptie versie, zoals Microsoft 365 Apps for Business (bijv. Business Premium) of Apps for Enterprise (als je ook GPO wilt toepassen)?

Die kun je voor een stuk vriendelijker prijskaartje installeren en testen. Daarvoor is nog support op Server 2019 als het goed is.

[ Voor 8% gewijzigd door nelizmastr op 30-09-2025 16:56 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:53

g0tanks

Moderator CSA
Hier op reddit heeft iemand Office 2024 LTSC op Windows Server 2019 RDS geïnstalleerd: https://www.reddit.com/r/...ke_with_office_2024_ltsc/

Hij heeft last van random freezes, maar het is onduidelijk waar het aan ligt.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02:35
Ik verwacht halevelings ook dat het wel zal werken daar Office 365 ook werkt, maar zoals aangehaald, je gaat er geen ondersteuning op kunnen krijgen vanuit Microsoft en dan kan het een dure grap worden.

Spijtig genoeg is er ook geen trial versie meer van Office. Vroeger kon je nog enkele dagen proberen om te kijken of het werkte, maar die tijd is voorbij.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janpiet
Uiteindelijk moet het draaien op de 2019 RDS die momenteel Office 2019 draait. Probleem is dat je dit vroeger kon testen met het Action Pack van Microsoft, maar dat hebben de wijzen uit Seattle de nek omgedraaid.
We staan nu dus voor de keuze: 2019 laten staan en het risico lopen van geen security updates omdat de server nog een jaartje of twee mee moet, of het risico nemen van een unsupported versie. En dat kan bij 25 licenties een hele dure grap worden. Vroeger zou ik zonder meer de gok gewaagd hebben, maar zoals gezegd de stunts van Seattle de laatste jaren bezorgt een normaal denkend mens nachtmerries.

Iedereen bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:34

nelizmastr

Goed wies kapot

Als het nog twee jaar mee moet dat ontkom je zowieso niet aan investeren. Met de huidige lifecycle van LTSC moet je elke 5 jaar upgraden en opnieuw investeren. Wellicht een idee toch naar een subscriptie versie te gaan kijken voor 25 gebruikers. In 2029 moet je 2024 weer vervangen.

Sowieso is overstappen naar budgetteren op basis van maandelijkse kosten beter voor de toekomst, want zo werkt de hedendaagse IT.

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1