Manieren om Mill paneelverwarming te monteren/neer te zetten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Wij hebben een woning met enkel vloerverwarming en warmtepomp en ondanks het waterzijdig inregelen ervan merken we dat met name de werkkamer (plat dak, grotere hoh afstand, op NO, geen directe zon) achterblijft qua temperatuur.

Het is niet veel, maar net te weinig om het comfortabel te noemen, ook omdat itt vrijwel het hele resterende deel van het huis (op 1 slaapkamer na, maar dat is prima) wel overdag wat zon pakt en daarmee ook al lekker behaaglijk wordt.

Daarom wil ik deze Mill paneelverwarming aanschaffen als bijverwarming. We zijn afgelopen zomervakantie naar Noorwegen geweest en daar veelvuldig Mill paneelverwarming gezien en ja we hadden op sommige Noordelijkere plekken die ook nodig en dat werkte goed. De ruimte waar het om gaat is 11,8 m2 groot, dit specifieke 1200W exemplaar kan tot 18 m2 volgens specs dus ruim voldoende. Fijne is ook dat ik hem met Homekit/HA kan integreren en mijn thuiswerkdagen kan programmeren en daarmee een bepaalde temperatuur altijd kan behalen op die dagen en de rest van tijd gewoon uit laten.

Alleen: hij is bedoeld om op de muur te monteren, er zijn ook varianten die een voet hebben, maar die lijk ik nergens te kunnen vinden. Mijn idee is dan ook om simpelweg 2 voetstukken te maken, daar het paneel op te monteren en hem vervolgens alsnog tegen de muur te zetten. Ik denk zelf aan heel eenvoudig 2 aluminium strips van 40mm breed en 3mm dik (die kwam ik tegen, dus kan nog wijzigen) die ik in een vorm buig zodat ik per strip de 2 bouten en moeren erop kan bevestigen en hij stevig op de grond staat. Grofweg in een soort omgekeerd vraagteken maar dan de onderkant gewoon vlak.

Andere optie waar ik aan dacht is een universele tv-standaard/pootstel zoals dit:
Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/4qNAGll6nyvx/LjZgAX/550x575.jpg

Iets duurder, nog altijd niet duur en wel kant en klaar. Qua bouten en moeren moet er vast wel een combinatie te vinden zijn die werkt.

Reden waarom ik hem niet op de muur wil monteren? Tweeledig: ten eerste omdat de enige logische muur een buitenmuur is, bij de anderen staat een kast, een bureau en/of een deur in de weg. Buitenmuren zijn in mijn ervaring erg moeilijk in te boren en ik wil eigenlijk niet een vaste montage ook zodat ik hem in de zomerperiode lekker op kan bergen op de vloering. Het is namelijk echt alleen als bijverwarming in de koudste wintermaanden nodig, nu nog lang niet.

Volgens Mill zou het de werking niet moeten beïnvloeden. Immers verkopen ze ook met voetstuk zelf (maar moeilijk te verkrijgen).

Zie ik nog een andere makkelijke oplossing over het hoofd?