Haalbaarheidsonderzoek nodig bij overstap?

Pagina: 1
Acties:

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-09 12:05
Ik probeerde over te stappen van KPN (VDSL) naar Online (VDSL).
Een poosje na mijn aanvraag bij Online, werd deze afgewezen (net voor de opleverdatum). Ze geven aan dat ik een haalbaarheidsonderzoek moet aanvragen. Dit vind ik vreemd omdat ik dat nooit eerder hoefde te doen bij een overstap naar een andere DSL provider.

Toen ik ze belde, kreeg ik een niets zeggend antwoord: "Onze techneuten willen dat, omdat ze moeten kunnen garanderen dat we je een jaar lang een werkende aansluiting kunnen bieden". Ik gebruik al jaren DSL (glas nog niet beschikbaar). Snelheden zijn altijd optimaal en geen last van storingen.

Is het tegenwoordig normaal dat ze dit vragen? Ik moet het onderzoek zelf aanvragen bij KPN en dat kan op zijn vroegst over 12 weken worden uitgevoerd :S

• MrNOnamE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-09 20:18
Kan het komen doordat DSL uitgefaseerd wordt door KPN? Dat de nieuwe provider zeker wilt weten je niet voor bijvoorbeeld 5 maanden als klant heeft?

☀️ 39 Panelen |⚡SolarEdge SE12.5K | 🔆 Panasonic 7KW KIT-WC07J3E5 | ❄❄❄❄ Mitsubishi SRK 20ZSX-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:18

nelizmastr

Goed wies kapot

MrNOnamE schreef op donderdag 25 september 2025 @ 10:41:
Kan het komen doordat DSL uitgefaseerd wordt door KPN? Dat de nieuwe provider zeker wilt weten je niet voor bijvoorbeeld 5 maanden als klant heeft?
DSL wordt alleen uitgefaseerd daar waar KPN een glasvezelnetwerk heeft liggen. Anders blijft het actief en moeten ze het blijven ondersteunen.

I reject your reality and substitute my own