• Trebor66
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 25-09 09:17
Ik heb de Connect 720 aangeschaft van Marmitek. Eigenlijk omdat ik maar twee HDMI Switch ingangen nodig heb, en vanwege het automatisch schakelen.
Maar dat werkt niet zoals ik had gehoopt, met op de ene ingang KPNTV+ Box en op de andere ingang de Ziggo Next Mini. Ik had verwacht dat wanneer je éen van de boxen uit standby zou halen dat de HDMI Swithc er naar toe zou schakelen, maar dat werkt helaas niet.
De LG televisie heeft twee HDMI aansluitingen, op HDMI 1 zit te Connect 720 aangesloten. Op de tweede HDMI ingang(ARC) is een Sonos Beam aangesloten.
Om automatisch te kunnen schakelen, heb ik nu de beide tv boxen op een schakelaar gezet, als ik ze dan even van de stroom afhaal, en de stroom weer opzet, maakt de switch de schakeling wel.
Het is iets, maar had het liever anders gezien, zonder die schakelaars en stroom onderbreking.
Iemand tips om op een andere manier toch het automatisch schakelen te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-09 17:30

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Waarschijnlijk proberen beide boxen via hdmi-cec een standby-signaal te pulsen en blijven ze daardoor 'online' op de Marmitek. Probeer HDMI-CEC eens uit te zetten (of om te gooien). Je geeft al aan de boxen handmatig aan te zetten.

Ik gebruik zelf ook switches van Marmitek en die doen het eigenlijk perfect, los van die hdmi-cec die af en toe bokt. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A