Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW
als alles goed is afgesloten, zou er weinig tot geen water moeten verdampenOp dinsdag 18 september 2001 16:55 schreef Kroetsjov het volgende:
Ik heb mijn waterkoeling nu een paar weken draaien; en check 'm nu natuurlijk nog regelmatig (moet ook nog wel; want de helft zit nog met tape aan mekaar geplakt)
Ik hoor nogal wat verhalen over dat het water verdampt, maar ik kan tot nu toe nog geen echt verschil zien in mijn waterniveau ... ik vraag me dus ook af hoe vaak andere waterkoelers hun water moeten bijvullen (en ook hoeveel per keer).
Ik heb trouwens een reservoir (wel helemaal dicht) en er zit 2 liter H2O in.
er verdampt wel wat door de slagen heen, maar dat is minimaal. Ik denk dat je het rustig een maand kan laten draaien, en dan ff het water verversen ofzo. Maar verder zullen er geen problemen zijn hoor.
Verwijderd
Bij mij is het hele waterkoelsysteem afgesloten. En aangezien er geen water uitkan, verdampt er ook niks. Ik draai al maanden op dezelfde slok water. Verversen is niet echt nodig als je er ook wat anti-alg bijgegooid hebt.
Wat voor een anti-alg gebruik jij daarvoor dan?
Ik denk namelijk dat dat spul het metaal in mijn systeem wel eens aan kon gaan tasten? Wat zijn jouw ervaringen daarmee? (Krijg trouwens vanmiddag te horen wat de fabrikant ervan zegt, mgoed..
)
Ik denk namelijk dat dat spul het metaal in mijn systeem wel eens aan kon gaan tasten? Wat zijn jouw ervaringen daarmee? (Krijg trouwens vanmiddag te horen wat de fabrikant ervan zegt, mgoed..
Panasonic WH-MDC05J3E5 | 5120Wp @ WZW | 3645Wp @ ONO | NoM met woning uit 1926
Waterverlies in mijn systeem, met groene slangen van de aquariumhandel:
ongeveer 20 ml/maand. Wellicht nog minder. Gemeten met injectiespuit, welke ik gebruik voor het vullen.
Als iemand ook zijn verlies post, geen dan ook even aan wat voor slangen. (siliconen, etc.)
ongeveer 20 ml/maand. Wellicht nog minder. Gemeten met injectiespuit, welke ik gebruik voor het vullen.
Als iemand ook zijn verlies post, geen dan ook even aan wat voor slangen. (siliconen, etc.)
Verwijderd
Ik gebruik waterwetter, voornamelijk als anti-levende beestjes. Kopersulfaat werkt ook prima mits je geen aluminium in je systeem hebt. Eventueel waterbeddenspul ofzo. Daar heb ik geen ervaring mee.
Herman:
Hoe verlies jij water? Migreert dat dwars door je slangen heen ofzo? Echt nauwkeurig kan ik het niet meten, maar ik merk niet dat het vloeistofpeil in m'n reservoir afneemt. En dat heb ik dan met een peilstokje 'gemeten'. Ik gebruik PVC slangen, een PVC reservoir, en voor de rest alleen koper.
Herman:
Hoe verlies jij water? Migreert dat dwars door je slangen heen ofzo? Echt nauwkeurig kan ik het niet meten, maar ik merk niet dat het vloeistofpeil in m'n reservoir afneemt. En dat heb ik dan met een peilstokje 'gemeten'. Ik gebruik PVC slangen, een PVC reservoir, en voor de rest alleen koper.
Verwijderd
Misschien zijn het mensen met een open reservoir. Of is het de lucht en zuurstof die nog in het water opgelost zat dat vrijgekomen is.
Pagina: 1