Vraag

• nykytosikbs
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 25-09 17:15
Ik heb nu een Asus ROG Strix 3080, en het probleem is dat ik het metalen ding (de chipbeschermer) niet kan verwijderen omdat ik twee schroeven heb gebroken... Gisteren dacht ik eraan om er wat lijm op te gieten en ze met een schroevndraaier los te draaien, meaar dat lukte niet en nu is de lijm hard geworden... Wat kan ik doen :-( ?

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13:38
kan je een foto maken van wat je precies bedoelt? Mogelijk wordt het dan een heel stuk duidelijker welke schroeven je los wilt hebben.
Afhankelijk van grootte van schroeven ehb je namelijk andere opties.

Bedoel je deze?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7kxppWT4WuoP5kWyHDdMvXb4kQM=/i/2003894292.png

[ Voor 20% gewijzigd door 99ruud99 op 24-09-2025 23:08 ]

• nykytosikbs
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 25-09 17:15
Deze schroevenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K97FGZ2gLFc5OqbVF8U6loep234=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ms6XLWnMpDLEkGAiffeUwI1C.png?f=fotoalbum_large

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-10 12:55
oei, je bedoeld dat je ze dol hebt gedraaid? heb je een foto van een van de schroefjes? Er zijn wel trucjes om dolgedraaide schroeven los te krijgen, maar achterop een GPU is wel een beroerde plek. Soms helpt het om een elastic tusesn de schroevendraaier en de schroef te doen voor meer tractie. Als de schroef daar te ver voor heen is wordt het gezien de grootte van deze schroefjes was lastiger, solderen wordt denk ik dan je enige optie maar moet wel met veel beleid gebeuren en met alles rond de schroef goed afgeplakt. Het aller belangrijkste is nog steeds dat je een schroevendraaier gebruikt die op de schroef past zonder speling..

Mocht dit allemala niks worden dan kun je de schroefkop nog uitboren maar dan moet je dus een nieuwe heatsink kopen.

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Hoe bedoel je: 'gebroken'?
Dat je er een zo vast hebt gedraaid dat de kop is afgebroken?
En daarna nog een?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former