Vraag
Alle reacties
Is het een groot probleem? Nee, dat niet, zelfs 230V kabels worden op deze manier verbonden.
Is het netjes? Nee dat ook niet, had gewoon die kabel netjes doorgetrokken en in de ketel gekoppeld, en op z'n minst even alle 4 de kabels koppelen, al is het maar voor de OCD.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/NlwG3g3TbfexnYQQ6oeLsCUS.jpg?f=user_large)
[ Voor 35% gewijzigd door Prisma16 op 24-09-2025 23:00 ]
Dus 9/12v ? En dus geen "normale" stroomaansluiting die jij denkt.
[ Voor 24% gewijzigd door Ircghost op 24-09-2025 22:56 ]
Josti die + en - omgedraaid heeft aangesloten, en met een kroonsteentje dat corrigeert. Wat een prutser lol
Maar kan geen kwaad verder.
Dum de dum
@Youngstunna eens met bovenstaande; niet netjes maar ook absoluut niet gevaarlijk
[ Voor 15% gewijzigd door kwibox op 24-09-2025 23:32 ]
Uh, ze zitten gewoon rood op rood en blauw op blauw.Fe2O3 schreef op woensdag 24 september 2025 @ 23:08:
Josti die + en - omgedraaid heeft aangesloten, en met een kroonsteentje dat corrigeert. Wat een prutser lol
Die nieuwe ketel hangt best een eindje hoger als de oude. En aangezien om één of andere reden thermostaat kabels (bij mij) altijd net-niet-te-kort zijn, is 20 cm hoger hangen wel meteen een probleem. Kroonsteentje met extra stukje kabel lost dat op. Technisch: prima. Uitvoering: zwak. Uiterlijk: lelijk. Veilig: ja. Ik had het anders weggewerkt. Maar dit kan prima idd.
Maar; die monteur had bij mij terug mogen komen om dat nog even netjes op te lossen. Want je betaald er zag voor, dit soort details horen niet zo achter te worden gelaten.
[ Voor 11% gewijzigd door remco_k op 25-09-2025 02:06 ]
Alles kan stuk.
Dat is nog slordiger dan een kroonsteentje .
Het is te adviseren om de vulslang eraf te halen.
Je kunt de losse draden nog even met een tywrapje, dan wiebelen ze niet meer heen en weer.
Ah op mobiel leek het om een correctie, maar dan is het eigenlijk nog slechter afgewerktremco_k schreef op donderdag 25 september 2025 @ 02:05:
[...]
Uh, ze zitten gewoon rood op rood en blauw op blauw.
Dum de dum
Inderdaad die vulslang verwijderen.Blasterxp schreef op donderdag 25 september 2025 @ 08:27:
Thermostaat draad is laag spanning. 'live wire'; gewoon een stroomdraadje?
Het is te adviseren om de vulslang eraf te halen.
Je kunt de losse draden nog even met een tywrapje, dan wiebelen ze niet meer heen en weer.
Als de slang er na een tijdje vanzelf afschiet dan krijg je een berg vuil water over de vloer. Er zit wel een kraantje achter maar soms wordt vergeten dat kraantje dicht te draaien na het vullen en blijft er flink druk op de waterslang staan.
Dit is niet ver gezocht, een kennis van mij heeft dit meegemaakt. De monteur had na de jaarlijkse inspectiebeurt de vulslang laten zitten en het kraantje vergeten dicht te draaien. Na een paar weken sprong de slang eraf en de hele zolderverdieping stond blank!
De verzekering dekte de waterschade maar je hebt er wel een hoop ellende van.
Paar kabelbinders en door.
Erger vind ik dat er na de inlaatcombinatie een wasmachinekraan zit en daar zit nu een wasmachine op aangesloten?
Please state the nature of the technical emergency
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
De kabel is zwakstroom en niet gevaarlijk wel zou je hem netjes kunnen (laten) wegwerken en zoals al aangehaald is, het beste is solderen/krimpen en/of in een doosje. Vulslang kan erop blijven mits je beide uiteindes de kraan dicht hebt. Als je de mogelijkheid om de slang eraf te halen, is dit wel aan te raden.
Ik zit me wel te verbazen dat er knel koppelingen gebruikt zijn maar dat is maar een werkwijze. De meeste werken veel met pers stukken en/of solderen. Het zal allemaal wel werken maar kwalitatief is het zeker geen hoogstandje. De prijs zal er waarschijnlijk ook naar zijn
Kroonsteentje had netjes in het lasdoodje gekunt en dan vervolgens naar de cv ketel. Afdekplaatje erop en klaar.
Wasmachine kraan NA de inlaatcombinatie mag niet.
Geen Magnetische vuilafscheider... is wel aan te raden.
En wat betreft gebruik van de knel koppelingen, dat is gewoon prima.
De rest is ook knel dan kan je het beter bij 1 soort houden vindt ik zelf.
Alles pers of alles knel...
Links onder (bij de zwarte knop) zie ik wat glimmen, is dat water wat bovenop de koppeling ligt?
Op de foto is expansievat niet zichtbaar. Maar die zal dan ook niet vervangen zijn. Zonde, want als die op z’n einde is moet je straks weer. Gezien alle aanslag op de overstort is dat vat al op zn einde (of al een keer vervangen)
: voor/na foto door elkaar gehaald
[ Voor 62% gewijzigd door Illusion op 27-09-2025 13:56 ]
Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Wat is er mis met knelkoppelingen? De meeste monteurs werken of met perskoppelingen of knelkoppelingen. Solderen doet echt bijna niemand meer tenzij je koelmonteur bent. Nadeel van perskoppelingen is dat je ze niet meer kan hergebruiken dus als er wat veranderd moet worden dan kan je alles er uit slopen. Knelkoppeling haal je zo los en kan je verder bouwen.d5stick schreef op donderdag 25 september 2025 @ 23:47:
Overstort ventiel aansluiten op de afvoer is aan te raden maar niet verplicht. Als hij ooit open gaat of begint te lekken is het direct op je vloer.
De kabel is zwakstroom en niet gevaarlijk wel zou je hem netjes kunnen (laten) wegwerken en zoals al aangehaald is, het beste is solderen/krimpen en/of in een doosje. Vulslang kan erop blijven mits je beide uiteindes de kraan dicht hebt. Als je de mogelijkheid om de slang eraf te halen, is dit wel aan te raden.
Ik zit me wel te verbazen dat er knel koppelingen gebruikt zijn maar dat is maar een werkwijze. De meeste werken veel met pers stukken en/of solderen. Het zal allemaal wel werken maar kwalitatief is het zeker geen hoogstandje. De prijs zal er waarschijnlijk ook naar zijn.
Kabeltje gewoon in die inbouwdoos wegwerken met een kniedeksel/blindplaat en daar lassen met wago klemmen.
Uh, nog niemand? Je bent de vierde als ik goed tel...Will_M schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 14:07:
Valt mee dat er nog niemand een opmerking gemaakt heeft over de aangekoppelde CV vulslang welke op beide foto's aanwezig is (en dus waarschijnlijk ook nooit losgenomen wordt door de TS).