Ik ben via V&A aan het kijken naar een mogelijke upgrade van mijn half-HP zijnde Intel i5-4590S met 16GB geheugen en een GTX1060OC 6GB. Ik loop steeds vaker tegen de grenzen van de CPU aan en wil kijken of ik voor een leuke prijs misschien zou kunnen upgraden.
Ik zoek een?
Moederbord, processor geheugen en voeding. Videokaart wil ik voorlopig nog meenemen, ook al is deze zwaar gedateerd.
Wat is je budget?
Ik hoop rond de € 500/550 ongeveer klaar te kunnen zijn.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Eigenlijk niet. Al jaren draai ik (tot tevredenheid) op Intel, maar in het verleden ook wel AMD gehad (AMD Athlon 2600+
). Volgens mij zijn er geen echt slechte merken meer.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het systeem zal vooral voor gaming gebruikt worden, maar daarnaast ook regelmatig eens even een foto bewerken. En beide is momenteel het probleem. BF4 draait de CPU op 100%, en ook de meest simpele bewerkingen trekt de processor naar 100% belasting. Gamen is te doen, merk in dat opzicht weinig problemen van de 100% belasting overigens.
Via V&A heb ik e.e.a. bij mij in de buurt gevonden qua processor, moederbord en geheugen, en dat zijn de volgende onderdelen:
Via V&A kan ik dit geheel voor rond de € 475 kopen. Helaas staat het geheugen niet in de QVL van dit moederbord. Levert dat nog erg veel problemen op? Het geheugen heeft wel iets strakkere timings (4800MT/s 40-39-39) dan het moederbord bij 3 van de 4 listings (46-45-45-90), is dat erg? Wel gewoon 1.1v geheugen, betreft een kit-setje.
Qua moederbord eigenlijk flink overkill, maar gezien de goedkopere prijs (wat natuurlijk o.a. met tweedehands te maken heeft, misschien een risico) denk ik: Waarom dan ook niet. Ik kan nieuw voor € 25 minder kopen, maar wat extra's voor een latere upgrade is wel weer mooi meegenomen.
Qua processor: Mooie kans om voor een leuke prijs eventueel een flinke stap te maken!
Enige wat ik dan nog mis is een voeding. Via V&A tref ik wel wat aan in mijn omgeving, maar wat is daar tegenwoordig het merk-to-be? Eerder waren dat de Corsair RM-series, maar daar zat ook een slechte reeks in dacht ik.
Hoe denken jullie over dit systeem?
Ik zoek een?
Moederbord, processor geheugen en voeding. Videokaart wil ik voorlopig nog meenemen, ook al is deze zwaar gedateerd.
Wat is je budget?
Ik hoop rond de € 500/550 ongeveer klaar te kunnen zijn.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Eigenlijk niet. Al jaren draai ik (tot tevredenheid) op Intel, maar in het verleden ook wel AMD gehad (AMD Athlon 2600+
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het systeem zal vooral voor gaming gebruikt worden, maar daarnaast ook regelmatig eens even een foto bewerken. En beide is momenteel het probleem. BF4 draait de CPU op 100%, en ook de meest simpele bewerkingen trekt de processor naar 100% belasting. Gamen is te doen, merk in dat opzicht weinig problemen van de 100% belasting overigens.
Via V&A heb ik e.e.a. bij mij in de buurt gevonden qua processor, moederbord en geheugen, en dat zijn de volgende onderdelen:
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 349,90 | € 349,90 |
1 | Moederborden | Gigabyte AORUS X670E MASTER | € 373,05 | € 373,05 |
1 | Geheugen intern | Crucial CT2K16G48C40U5 | € 87,99 | € 87,99 |
Totaal | € 810,94 |
Qua moederbord eigenlijk flink overkill, maar gezien de goedkopere prijs (wat natuurlijk o.a. met tweedehands te maken heeft, misschien een risico) denk ik: Waarom dan ook niet. Ik kan nieuw voor € 25 minder kopen, maar wat extra's voor een latere upgrade is wel weer mooi meegenomen.
Qua processor: Mooie kans om voor een leuke prijs eventueel een flinke stap te maken!
Enige wat ik dan nog mis is een voeding. Via V&A tref ik wel wat aan in mijn omgeving, maar wat is daar tegenwoordig het merk-to-be? Eerder waren dat de Corsair RM-series, maar daar zat ook een slechte reeks in dacht ik.
Hoe denken jullie over dit systeem?
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross