Hulp inrichting slaapkamer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• JuiceGoose
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 25-09 13:48
Beste,

Als alleenstaande man ga ik in mijn nieuwe huis wonen. Het bed en mijn kledingkast ben ik van plan mee te nemen. Echter heb ik dus problemen met het positioneren van mijn bed en kledingkast. De kast is 2,5 x 0,6m en de opening van de loopdeur is 0,9m.
Zoals hieronder op de tekening is getekend is de kast net te groot en om deze reden gaat de loopdeur niet helemaal open. Dit wil ik eigenlijk voorkomen. Nu ben ik mij blind aan het staren op deze oplossing.
Misschien dat iemand hier goede ideeën heeft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BKm-UEjgi_C5n5TDaN7pld9DAPs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9GzgFFrzD3UtkGPwq2X25vL2.png?f=fotoalbum_large

Heeft iemand een gouden tip?
Alvast bedankt .

Alle reacties

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:39
Bed meer naar onderen, richting balkon. Kast een kwartslag draaien en plaatsen bij muur tegenover de deur. Of bed naar boven en kast naar linksonder.
Kast linksonder, bed kwartslag draaien en tegen de 3mtr muur.
Schuifdeur.

Is het toevallig een Ikea pax-kast uit meerdere delen (of een soortgelijke kast)? Dan kan er vast wel 1 deel vanaf.

[ Voor 20% gewijzigd door Pat911 op 24-09-2025 12:06 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Kleinere kledingkast kopen van 2 meter

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:43

Dido

heforshe

Pat911 schreef op woensdag 24 september 2025 @ 12:05:
Bed meer naar onderen, richting balkon. Kast een kwartslag draaien en plaatsen bij muur tegenover de deur.
Dat lijkt de meest voor de hand liggende oplossing, inderdaad.

Dan hou je een stuk blinde muur over tussen de kas en de kamerdeur, waar een paar simpele kledinghaken opgehangen zouden kunnen worden (ik weet uit ervaring dat een paar kledinghaken altijd van pas komen in een slaapkamer.)

Wat betekent mijn avatar?

• Fe2O3
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:32

Fe2O3

Ja das roest

Bed meer naar onderen kast naast bed tegen de muur.

Kast tegen muur links bij frans balkon en bed wat omhoog.

Kast wegpleuren en een mooie hoekkast op maat designen bij Ikea of kant en klaar kopen.

Dum de dum

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:02
ElementriX schreef op woensdag 24 september 2025 @ 12:13:
Kleinere kledingkast kopen van 2 meter
Of inkorten, indien mogelijk. Heb ik bij mijn Pax kast ook gedaan omdat hij net niet tussen 2 muren in paste. Al hoefde daar maar iets van 15cm vanaf en hier zo te zien minimaal 30.

Join het GoT Pulse-Team!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:44
Pat911 schreef op woensdag 24 september 2025 @ 12:05:
Bed meer naar onderen, richting balkon. Kast een kwartslag draaien en plaatsen bij muur tegenover de deur. Of bed naar boven en kast naar linksonder.
Kast linksonder, bed kwartslag draaien en tegen de 3mtr muur.
Deze opties werken denk ik allemaal helaas net niet of niet helemaal lekker. Bij de eerste optie heb je op de lange muur 2.50m van de kast + 1.80m van het bed wat bij elkaar al 4.30m is. Dan zou je het bed al met een kant (het hoofdeind deel) recht tegen het bed aan moeten schuiven, maar dan houdt je nog maar 55cm ruimte aan de andere kant over om in te stappen. Dat is te doen, niet ideaal, maar aan een zijde meteen naast je hoofd een 60cm diep en 2+ meter hoge kast... ik zou het niet willen.

En de andere optie met het bed bovenaan tegen de 3m muur schiet je niets mee op. 3 meter muur minus 1.80m bed breedte houdt je 120cm over, ofwel 60cm aan weerszijde. Daarmee kan de deur net zo min fatsoenlijk open. Je kunt het bed dan wel meer naar de linker muur schuiven (minimaal 20-30cm), maar dan houd je aan die zijde maar 30-40cm over om langs een muur af in bed te komen. Mijn inziens verre van ideaal.

Beste lijkt mij toch ook te kijken voor een andere kast, het zij zo. Ik gok dat het meest ideale een modulaire kast zal zijn (b.v. een van Ikea), waarbij je het bed op ongeveer de ingetekende plaats laat staan (iets meer richting het raam) en de kast grotendeels aan de 3m muur zet, met nog een stukje de hoek om aan de linker lange muur.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• Pat911
Moi_in_actie schreef op woensdag 24 september 2025 @ 13:25:
[...]

Deze opties werken denk ik allemaal helaas net niet of niet helemaal lekker.
De schuifdeur werkt wel.

En inderdaad, het past allemaal net niet. Maar TS wil weten wat mogelijk is met de spullen die hij heeft.

En....
Weinig ruimte tussen kast/bed/muur is dus niet direct een probleem.

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:44
Pat911 schreef op woensdag 24 september 2025 @ 13:34:
[...]

De schuifdeur werkt wel.

En inderdaad, het past allemaal net niet. Maar TS wil weten wat mogelijk is met de spullen die hij heeft.
Schuifdeur had ik daarom uit de quote gelaten. Dat kan een optie zijn, maar is afhankelijk van hoe/waar die te plaatsen is (aan de binnenzijde van de ruimte, of in de hal kant). Plus je moet het willen en een beetje goede schuifdeur is niet bepaald goedkoper dan een andere kledingkast.
En....

[...]
Weinig ruimte tussen kast/bed/muur is dus niet direct een probleem.
Ah, dat van alleenstaande man heb ik totaal overheen gelezen. Dan zijn opties van een bed met 1 lange zijde tegen een muur best mogelijk (zou ik zelf niet erg vinden).

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07:24
Moi_in_actie schreef op woensdag 24 september 2025 @ 13:38:
[...]

Schuifdeur had ik daarom uit de quote gelaten. Dat kan een optie zijn, maar is afhankelijk van hoe/waar die te plaatsen is (aan de binnenzijde van de ruimte, of in de hal kant). Plus je moet het willen en een beetje goede schuifdeur is niet bepaald goedkoper dan een andere kledingkast.

[...]

Ah, dat van alleenstaande man heb ik totaal overheen gelezen. Dan zijn opties van een bed met 1 lange zijde tegen een muur best mogelijk (zou ik zelf niet erg vinden).
als alleenstaande man mazzel heeft slaapt ie regelmatig niet alleen?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:38

dragonhaertt

@_'.'

Ikea pax hoekkast kopen voor in de hoek linksboven.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911
No Hands schreef op woensdag 24 september 2025 @ 13:41:
[...]

als alleenstaande man mazzel heeft slaapt ie regelmatig niet alleen?
Dat speelde ook in mijn hoofd, maar ik denk dat op zo'n moment het niemand uitmaakt of het bed 50 cm of 10 cm van de muur staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaki
  • Registratie: Februari 2025
  • Niet online
Moi_in_actie schreef op woensdag 24 september 2025 @ 13:38:
[...]

[...]

Dat kan ik iedereen afraden! Probeer eens de lakens te verschonen van een bed van 180 cm, terwijl je er van de andere kant niet bijkunt

• Pat911
Chaki schreef op donderdag 25 september 2025 @ 08:35:
[...]

Dat kan ik iedereen afraden! Probeer eens de lakens te verschonen van een bed van 180 cm, terwijl je er van de andere kant niet bijkunt
Ach, dat doe je toch maar 1 keer in de maand, of als je visite verwacht :+

Is inderdaad wat onhandig, maar is best goed te doen als je eerst het hoeslaken aan de muurkant om het matras doet en dan van het bed afgaat en de andere kant ook vastmaakt.

• Chaki
  • Registratie: Februari 2025
  • Niet online
Pat911 schreef op donderdag 25 september 2025 @ 08:41:
[...]

Ach, dat doe je toch maar 1 keer in de maand, of als je visite verwacht :+

Is inderdaad wat onhandig, maar is best goed te doen als je eerst het hoeslaken aan de muurkant om het matras doet en dan van het bed afgaat en de andere kant ook vastmaakt.
Ha, geen rekening mee gehouden dat mensen ook dunne flexibele matrasjes kunnen hebben. Ik heb een boxspring.
Toch vind ik het niet mooi. Gewoon een wat kleinere kast en bed zoals het nu staat. Zier het er uit als een grote-mensen-kamer
Als het IKEA is: onbegrijpelijk wat mensen daarvoor neertellen op Marktplaats

• Pat911
Chaki schreef op donderdag 25 september 2025 @ 12:16:
[...]

Ha, geen rekening mee gehouden dat mensen ook dunne flexibele matrasjes kunnen hebben. Ik heb een boxspring.
Toch vind ik het niet mooi. Gewoon een wat kleinere kast en bed zoals het nu staat. Zier het er uit als een grote-mensen-kamer
Als het IKEA is: onbegrijpelijk wat mensen daarvoor neertellen op Marktplaats
Ik heb ook een boxspring met een topmatras, en alleen dat topmatras heeft een hoeslaken nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:13
Chaki schreef op donderdag 25 september 2025 @ 08:35:
[...]

Lol, ik kruip gewoon over m'n bed heen bij dat karweitje ipv de moeite van helemaal om m'n bed heen lopen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Draairichting van de deur omdraaien?

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Pagina: 1