Goede (Un)managed (VPS) hosting partijen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Softpool
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 25-09 15:39
Mijn vraag
Wij werken momenteel met hosting.nl voor hosting, maar merken hier toch steeds vaker problemen. Nu zijn wij op zoek naar een andere partij, maar zien door de bomen het bos niet meer en vragen ons af wat de ervaringen van anderen zijn bij andere partijen. In het verleden heb ik zelf veel met de VPSen van TransIP gewerkt, maar dat is al een aantal jaar geleden en ik weet niet of de kwaliteit nog zo goed is als toen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
VPS & Reseller hosting bij hosting.nl

Ik hoor graag jullie ervaringen om een goede keuze te kunnen maken!

Ter aanvulling, we maken gebruik van meerdere techstacks, zoals Docker, Python, PHP (Symfony) en dergelijk. Het zijn allemaal kleine applicaties/scripts die draaien.

[ Voor 12% gewijzigd door Softpool op 24-09-2025 15:05 ]

Alle reacties

• dbzokphp
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:59
Zelf ben ik tevreden over mijn.host. Daar krijg je goede support en nette prijzen.
Snel.com heb ik ook wel eens gebruikt en dat werkte ook prima. Hun support heb ik geen ervaring mee.

• decramy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-09 19:21

decramy

root@birdie:~#

Zoek je iets voor hobbymatig gebruik of is 'wij' een professionele organisatie?

Hobbymatig kun je terrecht bij Coloclue (colocation) of Soleus (VPS) 😊. Beide non-profit verenigingen voor en door vrijwillige nerds.

20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• a.boogerd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:46
Hier al jaren mailserver vps draaien bij Hetzner. Zeer tevreden mee.

• Softpool
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 25-09 15:39
decramy schreef op donderdag 25 september 2025 @ 14:27:
Zoek je iets voor hobbymatig gebruik of is 'wij' een professionele organisatie?

Hobbymatig kun je terrecht bij Coloclue (colocation) of Soleus (VPS) 😊. Beide non-profit verenigingen voor en door vrijwillige nerds.
Nee in dit geval is het echt een professionele organisatie :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Softpool schreef op donderdag 25 september 2025 @ 15:39:
[...]

Nee in dit geval is het echt een professionele organisatie :)
Nuance, ik denk het niet ;)

Startpost bevat geen budget en eigen onderzoek.

Denk hierbij ook aan basale technische requirements zoals CPU, RAM, SSD, bandbreedte, overcommitment etc. Functioneel mis is bijvoorbeeld SLA, uptime, bereikbaarheid van hoster etc.

Verder procedureel: mag/moet het in NL? EU? Wereld? qua lokatie? Wat doet dat met je data, overheid/opsporing. Je verwerkersovereenkomst?

Unmanaged kan leuk zijn maar in welke mate? Want je kan het ook bij tante Toos op een NAS hosten. 0 support natuurlijk; na x maanden wel lagere TCO.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-09 20:20

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Ik was recent ook aan het rondkijken. Veel hosts zijn aangesloten bij grote investeerders en verhogen hun prijzen elk jaar. Tot nu toe kwam mijn.host er bij mij als beste keuze uit (onafhankelijk, goede prijzen, en goede ervaringen online). Ik heb zelf nog geen ervaring, maar ga hopelijk binnenkort naar ze over.

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:11

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

MAX3400 schreef op donderdag 25 september 2025 @ 19:04:
[...]

Nuance, ik denk het niet ;)

Startpost bevat geen budget en eigen onderzoek.

Denk hierbij ook aan basale technische requirements zoals CPU, RAM, SSD, bandbreedte, overcommitment etc. Functioneel mis is bijvoorbeeld SLA, uptime, bereikbaarheid van hoster etc.

Verder procedureel: mag/moet het in NL? EU? Wereld? qua lokatie? Wat doet dat met je data, overheid/opsporing. Je verwerkersovereenkomst?

Unmanaged kan leuk zijn maar in welke mate? Want je kan het ook bij tante Toos op een NAS hosten. 0 support natuurlijk; na x maanden wel lagere TCO.
Terecht benoemd en inderdaad de post bevat simpelweg te weinig informatie om hier gedegen advies op te geven. Voor TS: wij verwachten een minimaal niveau in je openingspost welke wij hier nu niet zien. Pas hem even aan met welke requirements je nu echt nodig heb dan kunnen wij je veel beter helpen :)

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 18:29
OP is heel karig, dus mijn antwoord ook.

A+ kwaliteit als prijs er niet toe doet: TransIP
A- kwaliteit als prijs er wel toe doet: mijn.host
B+ kwaliteit: Contabo

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Pagina: 1