Keramische tegels voor binnen én buiten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Sincere1983
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 06:48
Zijn er tegels verkrijgbaar die er áls binnen én als buitenvariant verkrijgbaar zijn?
Dus een keramische tegel die +/- 1cm dik is voor binnen en +2cm voor buiten?

Onze potentiële hovenier stelt Geoceramica voor buiten voor maar die lijken me niet geschikt voor binnen namelijk.
Zou gaan om een licht beige tint tegel (vergelijkbaar met bijv. de geoceramica ipanema sandy beach).

Zelf kan ik hier niet direct iets over vinden namelijk behalve dat dit wel voorgesteld wordt, maar ik ben name op zoek naar lijnen/fabrikanten die dit ook zo aanbieden.

[ Voor 11% gewijzigd door Sincere1983 op 24-09-2025 11:15 ]

Alle reacties

• bebopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-09 16:24

bebopper

I'm an absolute beginner...

Dat ze er zijn kan ik sowieso bevestigen want wij hebben ze liggen, 80x80cm binnen van 1cm en buiten van 2cm dik.

We hebben de Emil Ceramica Be-Square tegels liggen, in Duitsland gekocht (want ~40% goedkoper, zelfs incl. levering). Aldaar heet het materiaal dan "Feinsteinzeug".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-09 14:55
Geoceramica is een product met een extra onderlaag. Speciaal voor buiten/aanleg op zandbed.
Neem eens contact op met mbi.nl. Dat is de fabrikant. Ze kunnen je vast vertellen of er een product te krijgen is wat in basis dezelfde ceramische toplaag is als de Geoceramica.

• Sincere1983
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 06:48
PROnline schreef op woensdag 24 september 2025 @ 11:34:
Geoceramica is een product met een extra onderlaag. Speciaal voor buiten/aanleg op zandbed.
Neem eens contact op met mbi.nl. Dat is de fabrikant. Ze kunnen je vast vertellen of er een product te krijgen is wat in basis dezelfde ceramische toplaag is als de Geoceramica.
Uiteraard gedaan. Word ik wel weer doorverwezen naar een van hun dealers, dus nu daar de vraag ook gelegd.
Maar ben ook benieuwd naar andere fabrikanten.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 15:06
Ga eens naar een lokale tegelzaak. Bij ons zit er een in de buurt waar je binnenkomt over tegels die van buiten naar binnen doorlopen, ze hebben een enorm aanbod en kennen hun vak (je kan kopen om zelf te leggen, zij kunnen het leggen, of je kan zelf een aannemer gebruiken die daar aankoopt ==> ze hebben enkel te winnen met goed en eerlijk advies).

Maar met anderen, een tegel voor buiten heeft andere eisen en specificaties dan voor binnen, dus het gaat om de toplaag die je gelijk wil. Buiten wil je 100% lijmvulling onder de tegel (anders kan er vocht onder, en bij bevriezen breekt de tegel), dat zou ik afraden om zelf te leggen.

[ Voor 29% gewijzigd door naftebakje op 24-09-2025 15:02 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.