Vraag

• Elkana
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-10 21:05
Ik heb een Acer Aspire A517-52-76LV (N20C6) laptop. Voor zover ik weet heeft deze HDMI 1.4 en USB-C zonder video Alt-Mode. Ik wil mijn externe monitor LG 27UP650-W (4K, 60 Hz) graag op 3840×2160 @ 60 Hz gebruiken.
Met de huidige setup (meegeleverde High Speed HDMI 2.0-kabel) is het beeld echter schokkerig.

Laptop staat op 1920×1080 @ 60 Hz
Extern scherm staat op 3840×2160 @ 30 Hz
Bij andere instellingen reageert het externe scherm niet goed, of krijg ik zwarte randen/rare schaal.
2560×1440 @ 60 Hz verschijnt niet als optie.

Vraag: Welke DisplayLink dock of adapter (via USB-A of USB-C dataverbinding) raden jullie aan, zodat ik stabiel 4K @ 60 Hz op de LG kan draaien?
Voorkeur: HDMI 2.0 of DisplayPort 1.2/1.4 naar de monitor, DL-6950-chip (of nieuwer) is prima. Budgetindicatie: [vul in, bv. €60–€150].

Alle reacties

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
DisplayLink is shit, zeker over je langzame USB 3.2 Gen 1 verbinding.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
DisplayLink is prima. Zolang je het gebruikt waar het voor bedoelt is: Gewoon productiviteitswerk bijvoorbeeld. (In theorie is er ook zat bandbreedte voor andere zaken op een 5gbit/s verbinding, maar dat werkt toch niet echt lekker).

Zelf geen adviezen, maar in deze setup heb je weinig andere opties als DisplayLink.

• Elkana
Heb je een beter alternatief voor mijn setup dan, @Juup ?

@Sissors Ik doe vooral grafisch werk: zowel drukwerk als websites. Ik zoek ondertussen nog verder of anderen ook nog een goed antwoord hebben. Thanks.

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Nee, niet met deze laptop.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• Elkana
Ok, helaas voor mij. Thanks.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum: Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Koopadviesvragen horen in de koopadviesfora.

Move VB -> CKA

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baakster
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17-10 15:00

Baakster

Dislectie enzo... succes!

Nadeel van DisplayLink is is dat het relatief gezien een vrij dure oplossing is. Maar in jouw geval wel de enige mocht je niet willen upgraden naar een nieuwere laptop.
DL6950, kan meer aan dan 1x 4K60Hz... 2x 4K60Hz namelijk, waar fabriekanten dan weer gebruik van maken wat de prijs ook weer opdrijft. Chip daarvoor kan 1x 4K30Hz aan, er zit niks tussen.

Let wel op DisplayLink vind 3D genereren niet zo leuk zoals CAD en of gaming lukt niet.

Ik heb wel wat suggesties van Nederlandse bodem :)
https://www.club-3d.com/e...y_4k60hz_docking_station/
of alleen een hubje
https://www.club-3d.com/e...t(4k60hz)_video_splitter/

Maar persoonlijk zou ik investeren in een nieuwe laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:58

Thomg

Aww yiss

Nog even voor context, Displaylink is een vorm van virtuele GPU. Dit genereert best wel stevige CPU load als er veel "gebeurt". Met een relatief trage quad-core en zware taken ga je dit waarschijnlijk wel voelen in je performance.

Je kan altijd testen, dan kom je er wel achter. Maar ik zou het eigenlijk alleen doen als er vooral statische content weergegeven wordt (e.g. programmeren, kiosk), maar geen video's (tenzij dat het enige is wat het doet).
Pagina: 1