Nieuwe SAMSUNG DW60BG730B00ET vaatwasser hoge toon piep

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badname2
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-09 21:26
Ik heb vandaag een nieuwe SAMSUNG DW60BG730B00ET laten installeren, maar helaas meteen problemen. Als hij spoelt (dus het grootste deel van het programma) dan hoor je een hele hoge constante elektrische piep toon. (Ook lekt hij aan de rechter kant van de voordeur, ik zie niks geks bij de rubbers.)

Als ik hiernaar google vind ik 2 opties: of er is iets stuk aan een motor (maar hij is gloed nieuw). Of is dit een vaatwasser met een soort motor die altijd zo'n irritante piep maakt? Het klein aantal reviews online noemt geen piep toon.

Weet een expert hier meer van?

Ik heb hem helaas in de aanbieding bij MediaMarkt gekocht, en we weten hoe hun service is. Ik twijfel tussen herroepingsrecht binnen 14 dagen (maja geen origineel doos aanwezig, en wie betaald ophaal koste?), of door hun/Samsung laten repareren. Maar hoop dan erachter te komen of deze piep bij dit model normaal is. Voordat de 14 dagen verlopen. Hulp is erg welkom! Lichte zorgen hier.

[ Voor 3% gewijzigd door Badname2 op 23-09-2025 20:35 ]

Alle reacties

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-09 12:51
En wat zei de winkel toen je de problemen meldde? Dat is gewoon je eerste aanspreekpunt voor garantie en service. Ik lees ook dat je de vaatwasser hebt laten installeren, is dat door een andere partij gedaan of de winkel zelf? Is er misschien tijdens het plaatsen onvoorzichtig omgesprongen met het apparaat waardoor er lekkage is ontstaan? Dan zou je de installateur mogelijk aansprakelijk kunnen stellen.

[ Voor 3% gewijzigd door Fauna op 24-09-2025 15:35 ]

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Je hebt recht op retour binnen 14 dagen zonder opgaaf van reden.

Kun je met de leverancier afspreken een ander merk te laten installeren? Voor een vaatwasser zou ik kijken Siemens, op termijn heeft een betrouwbaar apparaat de voorkeur vanwege de betere ontwerp- en bouwkwaliteit, ondanks een misschien wat hogere aanschafprijs. Te vermijden zijn de meeste goedkope merken.

Ik koop geen Samsung witgoed meer. De kwaliteit vind ik onvoldoende. Ik ben sinds een eenmalig uitstapje naar dit merk voor een wasdroger* weer terug bij Miele.

* De wasdroger rammelde nogal en de was werd niet droog zodat het meerdere keren opnieuw gedroogd moest worden. Helaas mogen merken zichzelf een verbruiksrating geven en voor mij leek het erop alsof ze een loopje nemen met het werkelijke verbruik door het te rooskleurig voor te spiegelen.

Edit: aanbeveling merk toegevoegd

[ Voor 26% gewijzigd door mrmrmr op 24-09-2025 16:22 ]

• Badname2
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-09 21:26
Het probleem is dat Mediamarkt en Samsung klantenservice ook niet weten of de hoge piep toon normaal is of niet.

Mediamarkt komt langs om te kijken, want ze accepteren geen retour zonder het probleem eerst te bekijken bla bla.

Ik heb door hard tegen de deur te duwen de lekkage wel kunnen stoppen uiteindelijk. Maja dit is natuurlijk niet normaal.

• nodri2000
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09 08:03
Je hebt recht op garantie en als je dat apparaat online besteld hebt kun je gebruik maken van je herroepingrecht. Het maakt geen fluit uit wat MM daar van vindt, binnen 14 dagen zonder opgaaf van redenen.

Het apparaat wat je nu hebt lekt (punt 1) en produceert een hoge pieptoon (punt 2)
Beide punten zijn niet normaal en hiervoor kun je aanspraak maken op je garantie. Beide punten zullen opgelost moeten worden.

Experience is direct proportional to the amount of equipment ruined