Ik zou je bad een eigen aansluiting geven op de 90mm buis. Dus 2 y stukken, een voor het bad en een voor wastafel en douche.
13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte
Dan zou ik het meteen doorpakken en gewoon elke 50mm apart aansluiten op de 90mm, dus een Y voor het bad, een Y voor de douche en de wastafel op een 90-50 verloop. Of een dubbel T-stuk, ben je in 1x klaar.Makrolon schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 18:17:
Ik zou je bad een eigen aansluiting geven op de 90mm buis. Dus 2 y stukken, een voor het bad en een voor wastafel en douche.
@bizon, je zult overigens zien dat je normaal met 75mm door de vloer gaat, daar is namelijk veel meer voor te krijgen. 90mm is eigenlijk een tussenmaat voor wc's. Je opbouwhoogte komt dan ook iets beter uit.
[ Voor 19% gewijzigd door TheGhostInc op 23-09-2025 18:41 ]
Beluchting van 50mm is te klein, die moet ook 90 zijn tbv je toilet. En zorg voor correcte haakse aansluitingen op de standleiding, het is wellicht minder simpel dan je denkt. De getoonde tekening is daarnaast niet heel ondersteunend.
Ik snap het niet goed. Ik denk dat ik hier dan een probleem met mijn afschot zal krijgenMakrolon schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 18:17:
Bovenste schets is zij aanzicht en onderste is boven aanzicht.
Op een 75mm mag ik toch geen wc aansluiten?TheGhostInc schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 18:38:
[...]
Dan zou ik het meteen doorpakken en gewoon elke 50mm apart aansluiten op de 90mm, dus een Y voor het bad, een Y voor de douche en de wastafel op een 90-50 verloop. Of een dubbel T-stuk, ben je in 1x klaar.
@bizon, je zult overigens zien dat je normaal met 75mm door de vloer gaat, daar is namelijk veel meer voor te krijgen. 90mm is eigenlijk een tussenmaat voor wc's. Je opbouwhoogte komt dan ook iets beter uit.
Bovenste schets is zijaanzicht en onderste is bovenaanzicht.
Via de schacht komt een buis toe iets onder de vloerplaat en die wil ik verlengen
:strip_exif()/f/image/i3NgEH73jOVKcZBrxrAt5Fxk.jpg?f=fotoalbum_large)
De bestaande beluchting is nu 50mm, hier zijn 2 wc's op aangesloten, 3 wastafels en geen problemen mee.JdM schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 18:41:
Beluchting van 50mm is te klein, die moet ook 90 zijn tbv je toilet. En zorg voor correcte haakse aansluitingen op de standleiding, het is wellicht minder simpel dan je denkt. De getoonde tekening is daarnaast niet heel ondersteunend.
Ik bedoelde de leiding die boven de vloerplaat staat getekend richting de 3x 50mm aansluitingen. Daarvoor kan een 75mm waarschijnlijk ook prima en dan kun je een dubbel T-stuk gebruiken om direct in 3 richtingen te gaan.bizon schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 19:04:
Op een 75mm mag ik toch geen wc aansluiten?
Pagina: 1