Mijn huidige PC is op dit moment verouderd en het is tijd voor een nieuwe. Vandaar dit topic.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit systeem zal zakelijk (eenmanszaak) gebruikt worden voor diverse zaken:
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik hoop rond de €2500 euro (inclsuief btw) uit te komen voor de PC zonder randapparatuur. Maar goedkoper is natuurlijk altijd beter.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee. Er zullen wel 3 1440p monitoren worden aangeschaft voor dit systeem. En natuurlijk een toetsenbord en muis. Verder zal er geen randapparatuur op worden aangesloten
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk voldoende cpu en gpu kracht voor de genoemde programma's. Ook voor de aansturing van 3 1440p monitoren. Ook voldoende werkgeheugen is hierbij van toepassing.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb hierin niet veel bijzonder eisen. Het liefst natuurlijk zo stil en zuinig zover mogelijk. Binnen specificaties en budget
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik volg de laatste jaren niet echt meer de ontwikkelingen wat betreft hardware gebied. Ik kan natuurlijk een build van het internet pakken en deze bouwen. Maar graag wil ik de beste prestaties voor het geld. En niet iets bouwen wat niet met elkaar compatible is of wat extreem overkill is voor mijn toepassing. Ook zie ik online dat voor autocad een RTX A kaart aangeraden word. Maar de vraag is of ik hier ook een goedkopere gaming kaart voor kan gebruiken of dat dit te veel problemen zal kunnen opleveren.
Ik heb het volgende bij elkaar gezocht. De vraag is of dit een goede keuze is en of dit compatible is met elkaar.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit systeem zal zakelijk (eenmanszaak) gebruikt worden voor diverse zaken:
- Microsoft office (word, excel, outlook)
- (online) CRM systeem
- Autocad
- Autodesk fusion 360
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik hoop rond de €2500 euro (inclsuief btw) uit te komen voor de PC zonder randapparatuur. Maar goedkoper is natuurlijk altijd beter.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee. Er zullen wel 3 1440p monitoren worden aangeschaft voor dit systeem. En natuurlijk een toetsenbord en muis. Verder zal er geen randapparatuur op worden aangesloten
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk voldoende cpu en gpu kracht voor de genoemde programma's. Ook voor de aansturing van 3 1440p monitoren. Ook voldoende werkgeheugen is hierbij van toepassing.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb hierin niet veel bijzonder eisen. Het liefst natuurlijk zo stil en zuinig zover mogelijk. Binnen specificaties en budget
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik volg de laatste jaren niet echt meer de ontwikkelingen wat betreft hardware gebied. Ik kan natuurlijk een build van het internet pakken en deze bouwen. Maar graag wil ik de beste prestaties voor het geld. En niet iets bouwen wat niet met elkaar compatible is of wat extreem overkill is voor mijn toepassing. Ook zie ik online dat voor autocad een RTX A kaart aangeraden word. Maar de vraag is of ik hier ook een goedkopere gaming kaart voor kan gebruiken of dat dit te veel problemen zal kunnen opleveren.
Ik heb het volgende bij elkaar gezocht. De vraag is of dit een goede keuze is en of dit compatible is met elkaar.
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 9 7950X Boxed | € 502,99 | € 502,99 |
1 | Moederborden | ASUS Prime X870-P | € 197,69 | € 197,69 |
1 | Videokaarten | PNY NVIDIA RTX 4000 Ada Generation (VCNRTX4000ADA-SB) | € 1.262,01 | € 1.262,01 |
1 | Behuizingen | Fractal Design North XL - Mesh Charcoal Black | € 172,76 | € 172,76 |
1 | Processorkoeling | Noctua NH-D15 G2 LBC | € 143,95 | € 143,95 |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF560C30BBEK2-64 | € 244,30 | € 244,30 |
1 | Voedingen | be quiet! Power Zone 2 850W | € 139,99 | € 139,99 |
1 | Interne SSD's | Samsung 990 Pro (zonder heatsink) 2TB | € 154,90 | € 154,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.818,59 |