Plinten afgehaald en terugplaatsen. Schade muur

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manstaat
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 00:57
Dag beste tweaker

Wij hebben een kast bijgezet in de keuken. Hierbij hebben we de plint er afgehaald. Hier wat aangepast en willen wij deze terug plaatsen. Nu is de stuc op een paar plekken los gekomen. Zouden jullie deze eerst repareren? En hoe, moet dit met speciaal opvul materiaal of kan dit met alles vuller? Wat zouden jullie adviseren? het zijn plekken net boven de plint op 2 a 3 plekken van 5 bij 3 cm ongeveer.

Of kunnen we de plint beter eerst terug plaatsen en dan opvullen?

Ik wil het graag goed aanpakken dus ik hoop op jullie input!

-edit-
Foto's. Voor de beeld vorming. Dit is deel van de plint naast de kast. Deze is in het zicht.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gFrvqhZpdo4FxO4_MNL26n16Ewc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mzwnJSQmgwvAgXY9NlWkyKEt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fNQxv3dv9wZhtBuzp4gVS9caAFA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ADncLjMTknfg72zngMlQl0VG.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 43% gewijzigd door manstaat op 23-09-2025 16:26 ]

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 04:02
Eerst opvullen dan plint terug, dan kast ervoor. Niemand die het ziet :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03:12
Een foto zegt meer dan 1000 woorden.
Kan je die erbij zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Zolang de plint er niet tegenaan zit, heb je wat meer ruimte om te werken.
5x3 is niet heel groot, maar hoe diep zijn de gaten? Als de plekken niet al te diep zijn, kan je wel met allesvuller aan de slag. Zorg er wel voor dat je de muur goed glad maakt, anders krijg je de plint er niet mooi terug op. Desnoods even met een schuurmachine erover heen als het droog is.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stealther
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-09 09:39
Het makkelijkste is een potje OneTime te halen en het hiermee op te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelmans
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 22:27
Als de gaten niet al te groot zijn dan kun je een tube (dikke) montage kit kopen. Daarmee kun je de gaten dichtspuiten en meteen de plint er op drukken, die laat dan nooit meer los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-09 11:13
Dit is eenvoudig op te lossen met stucpasta. Die zijn van verschillende merken te krijgen. Ik heb daar goede ervaring mee. Vullers van alabastine zou ik laten liggen, dat werkt naar mijn mening voor geen meter. Ik heb hier allerlei schades opgelost met stucpasta. Daarna voorzichtig glad schuren, nog een keer schilderen en de plint terug.

Als het hele grote gaten zijn zou ik zoiets als rotband gebruiken en daarna afwerken met stucpasta. Mocht het geheel onder de plint zitten kun je het ook negeren. Je ziet het dan toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:36

LankHoar

Langharig tuig

Een foto zou helpen, het is me nu niet duidelijk hoe de situatie is, en wat je voor ogen hebt als eindresultaat.
  • Hoe diep zijn de gaten?
  • Zitten deze ter hoogte van de plint of er juist boven (er van uitgaande dat het een muurplint was, kun je ook het stucwerk er net boven hebben beschadigd bij losmaken).
  • Is het zichtwerk zodra de kast op zijn plek staat?
Afhankelijk van die input zou mijn antwoord wisselen tussen "niets doen en kast plaatsen", tot "met roodband gaten vullen, plint aanpassen en installeren en dan kast terugplaatsen".

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• veltnet
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-09 15:03
Kast voor het gat zetten en je ziet er ook niks meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eivogel1985
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 25-09 08:19
Beetje primer erin, afvullen met rotband. Daarna met hightack plint terugplaatsen 🙌👍
Pagina: 1