Technics Impact 770

Pagina: 1
Acties:
  • 259 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 09:10
Impact 770:
Afbeeldingslocatie: http://www.looney2.com/technics.jpg
Wat vinden jullie hiervan.?

specs:

Krachtig uitgangsvermogen dankzij 6 kanaals, Class H+ versterker en Bi-Wiring systeem
Digitale volumeregeling voor hoge S/N ratio en digitale subwoofer
Meerkanaals DSP functies (virtual rear, multi rear, center focus, super surround, simulated stereo)

Kenmerken voor een hoge geluidskwaliteit:
6-kanaals voorbereid voor Dolby Digital of DTS
Dolby Pro-Logic Surround Home Theater Mode: krachtig uitgangsvermogen van 100 watt (RMS) per links/rechts kanaal, 80 watt (RMS) per center kanaal en 40 watt (RMS) per surround kanaal (totaal 360 watt)
Krachtig stereo-uitgangsvermogen van 2 x 100 watt (RMS)
3-D Acoustische Image Equalizer en 5-bands handmatig in te stellen equalizer
Sound Field Control (hall/heavy/clear/manual)
Topklasse CD speler met MASH* 1-bit D/A omzetter en digitaal servo systeem
Dolby B NR
Dynamische basweergave zonder vervorming
3-weg luidsprekersysteem met 17cm woofer, 12cm midrange en 6cm dome tweeter
Center-en surround luidsprekersysteem inbegrepen
Kenmerken voor meer luisterplezier en bedieningsgemak:

Eco mode: laag energieverbruik in standby (ca. 0.6 watt)
Losse componenten voor meerdere opstellingen
Nieuw 5-CD wisselaar systeem
13-bands spectrum analyzer
Tiptoets dubbel auto-reverse cassettedeck
Diverse edit functies
RDS stereo synthesizer tuner met 39 voorkeuzezenders
Automatische bandkeuzeschakelaar (metal/high position/normaal)
VCR (in/uit) en DVD/AUX (in) aansluitingen
Timer (play/rec/sleep)
Afneembaar luidsprekerfront
Afstandsbediening
Spelen ook CD-R/RW af

Indicatieprijs 1.716,69 ( 779,00)

Ik heb al een losse DVD speler met DD & dts.. Hier staat dat de Impact 770 is voorbereid voor DD & DTS dat kan dus wel he?

Is DD nou hetzelfde als dolby 5.1 ? en zo ja dat heeft toch 6 kanalen? Ik tel bij deze set maar 5 speakers, of zou je er nog een externe sub aan moeten sluiten voor een 5,1 geluidje?

Veel vragen ;) ik weet het..

• procyon
Bij deze set begint het geluidsniveau op -40 dB en loopt op..

Hoe kan geluid nou een negatief aantalDB zijn.?

• procyon
up..

• DJ_Mesut
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

DJ_Mesut

DeCharge!!!

das heel vaak zo...
Soms is 0 dB dan het max volume, soms gaat ie nog hoger... weet alleen niet precies waarom dat zo is...

• dBA
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

dBA

Dat van die -xdB tot 0 dB en dan hoger heeft te maken met een reference volume. Ik snap dat ook niet helemaal, maar het schijnt er in te liggen dat dat het optimale volume is (voor b.v. een film) zoals de regisseur het bedoeld heeft. Tenminste, zoiets stond in de handleiding van mijn receiver (zie specs). Het vreemde is alleen dat dat volume ook afhangt van de gevoeligheid van je luidsprekers en bijvoorbeeld het uitgangsvoltage van je DVD-/CD-speler e.d. Dus bij andere luidsprekers kan dat wel weer veel luider zijn.

Ook maakt het nog uit of je in 5.1 modus speelt of in stereo. Als ik bijvoorbeeld een cd'tje afspeel op 0dB, dan wil jij niet met je oor binnen een meter van de luidspreker hangen... (Ook leuk, de receiver gaat tot +20dB! >:))
Dus of de DJ die op de CD staat wil mij doof hebben of er klopt gewoon geen reet van...

Nog iets: vaak is die -40dB dan ook meteen het 0-punt van het volume. Dat wil zeggen dat dan het volume ineens naar -oneindig wordt gebracht, oftewel de luidsprekeruitgangen worden kortgesloten (correct me if i'm mistaking :?). Dus als je het volume naar beneden schroeft, zie je iets van: -37dB, -38dB, -39dB, -oneindig (je weet wel, zo'n 8 op z'n kant).

En om op de vragen van de topicstarter terug te komen: Als deze versterker is voorbereid voor Dolby Digital, Dolby 5.1, Dolby AC-3 hoe je het maar wilt noemen(is allemaal hetzelfde) kun je inderdaad je externe DVD met ingebouwde DD & DTS decoder (is wel vereist!!!) gewoon aansluiten met 3 stereo analoge tulp-kabeltjes. Je dvd decodeert dan namelijk het geluid naar 6 (inderdaad!!) analoge gescheiden (ook wel discreet genoemd) kanalen, die vervolgens door je versterker ook als 6 gescheiden kanalen worden weergegeven over de surroundset en dus niet zoals bij Dolby Pro-logic als 4 analoge kanalen die ook nog uit elkaar worden berekend door middel van fase-verschuivingen e.d..
Het lijkt dus dat het digitale signaal verloren gaat, dat is ook wel in zekere zin zo, maar dat gebeurt ook in elke receiver met een ingebouwde decoder en tenslotte gebeurt het bij elke luidsprekeruitgang.

En dan nog over die subwoofer: volgens mij zit die er inderdaad niet bij, die zou je dus zelf moeten toevoegen en met name voor DD & DTS is dat echt wel de moeite waard omdat die ook nog vanuit het .1 kanaal discreet(dus apart) wordt aangestuurd. Daarnaast klinkt het gewoon stukken beter bij een film, net even dat beukje extra bij een explosie e.d.

Volgens mij zijn dit ook gewoon veel antwoorden, dus ik hoop dat ik heb kunnen helpen! :7

• JvS
  • Laatst online: 22:37

JvS

Ik heb hem zelf ook

technicx impact sets herinner ik me als hele aardige minisets. Die gemiddeld wat beter klonken als de concurrentie.

Dat je volume op -40db begint betekent niets anders dan dat je 40db onder het maximum begint. -0db is dan in principe het max (en sommige sets gaan daar dan weer overheen, dan zou je versterker in principe gaan clippen, maar volgens mij is dat marketing).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• procyon
dB_A_,JvS...
Hartstikke bedankt voor de duidelijke uitleg!!
Ik koop deze set denk ik..
top!!

Verwijderd

Op dinsdag 18 september 2001 16:53 schreef Procyon for life het volgende:
Bij deze set begint het geluidsniveau op -40 dB en loopt op..

Hoe kan geluid nou een negatief aantalDB zijn.?
Simpel een volume knop is een weerstand. Hoe meer weerstand hoe zachter het geluid.

Overigens een hele goede set van zeer goede kwaliteit!!
Pagina: 1