Raspberry Pi brengt kleinere versie M.2 HAT+ uit zodat…

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurxp
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-09 15:49
Artikel: nieuws: Raspberry Pi brengt kleinere versie M.2 HAT+ uit zodat M.2-2230 in ca...
Auteur: @YannickSpinner
om een M.2-2230 aan te sluiten op een PCIe 2.0-poort van de singleboardcomputer
Maak daar maar "de" van: een Raspberry Pi 5 heeft maar één PCIe-poort.
Daarnaast gebruikt het bedrijf naar eigen zeggen voor het eerst een 'flex-rigid' pcb, dat gedeeltelijk flexibel is.
Vanwaar "naar eigen zeggen"? Dát het om een flex rigid PCB gaat, is direct in de foto te zien. Zijn we bang dat ze een rug pull doen en de uiteindelijke versie in de winkel komt met een connector en een losse FFC zoals de vorige, of dat ze stiekem al eerder in Oost-Vaticaanstad een flex rigid bordje hebben verkocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YannickSpinner
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 22-09 19:36

YannickSpinner

Redacteur
Goed opgemerkt, de eerste suggestie is verwerkt!

Dat tweede verwijst naar 'voor het eerst', het is simpelweg een manier om te benadrukken dat Raspberry Pi dat zegt, niet Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurxp
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-09 15:49
[b]YannickSpinner schreef op maandag 22 september 2025 @ 15:28
Dat tweede verwijst naar 'voor het eerst', het is simpelweg een manier om te benadrukken dat Raspberry Pi dat zegt, niet Tweakers
Het viel mij op dat het het alleen bij deze uitspraak stond. Is het hele bericht niet iets dat Raspberry Pi zegt? Waarom niet "Hierdoor kunnen gebruikers een M.2-2230-ssd op een Raspberry Pi 5 aansluiten die naar eigen zeggen ook in een officiële behuizing van het bedrijf past. Met de reguliere M.2 HAT+ past dat naar eigen zeggen niet." en "De vernieuwde versie is L-vormig en heeft volgens het bedrijf een langere kabel."?

Wellicht mis ik wat subtiele journalistieke details, maar het sprong er bij mij direct uit als een vreemde verwoording die niet bij de rest van het artikel leek te passen.