Beste Tweakers,
In onze keukenruimte hebben we een luchtkanaal van onze onderburen die we graag netjes willen weg werken. En aangezien er maar 1 elektragroep aanwezig was, hebben we daar een extra meterkast laten plaatsen. Dus de koof moet eigenlijk ook een luikje hebben zodat we er nog bij kunnen.
Voor een betere beeldvorming hoe het er nu uit ziet:
:strip_exif()/f/image/5Ubbnyvt2L92SOQpoeOTWUUq.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik wil hier met 33x44mm balken een frame maken en daar tegen aan OSB platen plaatsen. Die OSB platen hoeven niet helemaal naar de vloet, aangezien er nog een aanrechtblad tegen aan komt. Vervolgens een stukadoor het geheel netjes laten afwerken.
In SketchUp heb ik m'n idee proberen uit te werken:
Overview:
/f/image/A3HLdpDMFRfkqhUwj7aoeFPJ.png?f=fotoalbum_large)
Voorkant:
/f/image/Chr1RDmne9e6USB3nerTwTvr.png?f=fotoalbum_large)
Zijkant:
/f/image/sc8ylcEiGvg7IanjMg3iYgTs.png?f=fotoalbum_large)
Zoals je op de eerste foto kan zien, loopt het plafond van het gele dwarsgelegen gedeelte niet helemaal door naar de muren. Dit wil ik eerst dicht maken doormiddel van een passend makend OSB plaat dit vast schroef met behulp van kleine balkjes gemonteerd aan de muren.
Mijn vraag is of dit idee van mij een beetje realistisch is en of het beter/makkelijker kan. Hieronder nog een aantal punten waar van ik het niet zeker weet:
Hopelijk is dit een beetje realistisch
In onze keukenruimte hebben we een luchtkanaal van onze onderburen die we graag netjes willen weg werken. En aangezien er maar 1 elektragroep aanwezig was, hebben we daar een extra meterkast laten plaatsen. Dus de koof moet eigenlijk ook een luikje hebben zodat we er nog bij kunnen.
Voor een betere beeldvorming hoe het er nu uit ziet:
:strip_exif()/f/image/5Ubbnyvt2L92SOQpoeOTWUUq.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik wil hier met 33x44mm balken een frame maken en daar tegen aan OSB platen plaatsen. Die OSB platen hoeven niet helemaal naar de vloet, aangezien er nog een aanrechtblad tegen aan komt. Vervolgens een stukadoor het geheel netjes laten afwerken.
In SketchUp heb ik m'n idee proberen uit te werken:
Overview:
/f/image/A3HLdpDMFRfkqhUwj7aoeFPJ.png?f=fotoalbum_large)
Voorkant:
/f/image/Chr1RDmne9e6USB3nerTwTvr.png?f=fotoalbum_large)
Zijkant:
/f/image/sc8ylcEiGvg7IanjMg3iYgTs.png?f=fotoalbum_large)
Zoals je op de eerste foto kan zien, loopt het plafond van het gele dwarsgelegen gedeelte niet helemaal door naar de muren. Dit wil ik eerst dicht maken doormiddel van een passend makend OSB plaat dit vast schroef met behulp van kleine balkjes gemonteerd aan de muren.
Mijn vraag is of dit idee van mij een beetje realistisch is en of het beter/makkelijker kan. Hieronder nog een aantal punten waar van ik het niet zeker weet:
- Zijn de gekozen balken (33x44mm) uberhaupt goed genoeg? Ik wil zoveel mogelijk ruimte overhouden. En aangezien ik er OSB platen er tegenaan wil monteren, lijkt het me geen probleem. Zou me kunnen voorstellen als je direct gipsplaten wilt monteren dat je wat meer ruimte nodig hebt qua balken.
- Bij de zijkant wil dus het liefst dat de balk rechts vast wordt gezet tegen de uitstekende muur. Enige nadeel is dat bij de vloer er geen ruimte is. Ik heb daarom die balk dus niet helemaal naar de vloer laten lopen. De hoogte die ik nu heb gekozen is arbitrair.
- Voor het luikje heb ik nu rondom de meterkast balken geplaatst met 5cm ruimte aan de zijkanten. Qua diepte zitten de meterkast op de helft van een balk (2.2cm). Mijn idee is om het luikje zelf vast te zetten met magneet snappers.
Hopelijk is dit een beetje realistisch